Strona 3 z 5

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 26 lip 2017, o 07:54
autor: gmiter
Damian91 pisze:I tak wg mnie pierwszym krokiem w stronę turbo powinna być konwersja na manual i zmiana hamulców... :fiu:
Hamulce akurat w IS są wystarczające do normalnej jazdy z podniesioną mocą. Masz te same w cięższym GS430 więc o czymś to świadczy.

Co do kompresora i turbo w IS300 - na pewno taniej wyjdzie kompresor z niskim doładowaniem rzędu 0,2-0,3 bara i bez strojenia będzie to chodziło jeśli będzie w zakresie przepływomierza no i wtryski dadzą radę (a spokojnie dadzą radę). Tylko obowiązkowo trzeba wrzucić AFR na stałe w wydech i patrzeć co się dzieje. Plus kompresora, że z automatem nie będzie problemu.
270-280KM powinno wypluć przy 0,3 bara doładowania (nawet na początek bez IC na krótko). Jak na moje wystarczające i się nad tym zastanawiam.

Podstawa przy tym do zrobienia to:
- regulacje zaworów + pomiar kompresji po aby sprawdzić stan silnika
- rozrząd + pompa wody
- sprawdzenie zapłonu( świece cewki itp)
- wyrzucenie katalizatorów i zostawienie środkowego silencera i końcowego
- wymiana uszczelnień wałków, pokrywy zaworów itp
- sprawdzenie działania wietrzenia komory korbowej (odma - zaworki PCV)
- BOV z miękką sprężyną

Z tego co czytałem na forum my.is działa to bardzo przyjemnie i nadaje się do normalnej eksploatacji bez problemu tylko trzeba dorwać najlepiej kompresor M62 + dorobienie flansz, mocowań oraz orurowania.

W strojenie można się pobawić na LPG jak zechce się mieć większą moc - robiłem tak w Volvo przy zwiększaniu doładowania i udawało się po lekkiej zabawie z LPG w OL - EGT i AFR (11,5-12) trzymać normie przy podniesieniu doładowania z 0,9 na 1.2:)
Jednak wygodne to to nie jest i w wypadku kompresora zabawa z kółkami i przełożeniami jest bardziej pracochłonna niż podniesienie doładowania MBC.

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 26 lip 2017, o 12:02
autor: ledziu
gmiter bardzo fajnie wszystko opisałeś z jednym małym ale co to znaczy wypluje 270km ... a reszta nie potrzebna?
Skąd wiesz jaka będzie ogólna charakterystyka motorowni... skąd wiesz że seryjny ecu nie będzie ciąć Nm? A jak obetnie to co Ci po tej mocy?
Przy turbo w manualu is300 masz określony przebieg mocy względem Nm kwestia doboru turbiny ale z grubsza wszystko było grane więc można coś wywnioskować przed wpakowaniem 20k a w opcji kompressor ... ?

I oczywiście jeżeli sam sobie coś sklicisz do kupy to ok. ale jak ktoś zleca takie zadanie zewnętrznej firmie to już jest kwestia sporego ryzyka tego że efekt będzie mierny względem nakładów kasy i pracy...

Ogólnie jestem za niech ktoś zaryzykuje i zrobi taki projekt a potem pokaże nam wyniki :ok:
Przez wyniki rozumiem kilka pomiarów ulicznych seria vs komprsorek i dopiero w późniejszej kolejności wykres z hamki...

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 26 lip 2017, o 13:02
autor: gmiter
Jasne, że nie wszytsko jest takie proste jak może się wydawać i można natrafić na milion kłopotów i dodatkowych usterek. Zobaczę jak będą wuyglądały najbliższe miesiące bo w planach jeszcze malowanie całego auta + zabezpieczenie podwozia itp.
Pod koniec sierpnia dokładam też chłodnicę oleju w przekładni więc dodatkowe zabezpieczenie będzie.

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 26 lip 2017, o 13:14
autor: ledziu
gmiter pisze: Pod koniec sierpnia dokładam też chłodnicę oleju w przekładni więc dodatkowe zabezpieczenie będzie.
Spox... :biggrin2: ja też dołożyłem chłodnicę do swojej skrzynki :ok:

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 27 lip 2017, o 15:59
autor: pobsky8
ledziu pisze:
pobsky8 pisze:A wiecie czy ktoś stroił pompkę na is200 a/t? Kluczyk pisał że to zajebiste rozwiazanie turbo z tym automatem ale czuję że to chyba delikatna ściema.
Tia, jak uczestniczyłem w odbiorze (byłem świadkiem)is300t automat jednego z naszych forumowiczów wystrojony u... tu i tam ;) to podczas pierwszej jazdy autor strojenia piał z radości a ja po 2kilometrach współczułem właścicielowi auta że będzie musiał tym czymś jeździć... :bye:

Ogólnie temat rzeka bo każdy ma inne granice tego co jest fajne a co jest nie fajne... :doh:

p.s.

Miałem 2jz-gte podkręcone z automatem od supry więc :down:


Ledziu,
Skoro jesteś z Otwocka to powiedz kto się zajmie kompresorem w IS200 w okoliach Otwocka/Warszawy :)

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 27 lip 2017, o 16:18
autor: grucha2666
Zauważacie jakąś różnicę w działaniu skrzyni po dołożeniu chłodnicy? albo inaczej: co was zmotywowało do zrobienia takiego moda? skrzynia gorzej działała? jakieś objawy?

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 27 lip 2017, o 16:46
autor: gmiter

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 28 lip 2017, o 12:07
autor: ledziu
pobsky8 pisze:


Ledziu,
Skoro jesteś z Otwocka to powiedz kto się zajmie kompresorem w IS200 w okoliach Otwocka/Warszawy :)
Będę szorstki :biggrin2: jak nie chcesz się użerać z po..walonymi mechanikami/rzeźbiarzami poluj na oryginał bo wyjdzie szybciej i taniej. Nie pisz tylko że jest drogi bo w czasie który zmarnujesz u w/w szpeni możesz roznosić ulotki gdzie spokojnie zarobisz na dokładkę do oryginalnego Bemani :biggrin2:
Opcją też jest zakup używanego zestawu TTE/Bemani no ale za darmo tego nie sprzedają a potem trzeba zamontować.
grucha2666 pisze:albo inaczej: co was zmotywowało do zrobienia takiego moda? skrzynia gorzej działała? jakieś objawy?
Dla mnie kiedyś głównym motywatorem był internet więc na porządku dziennym było chłonięcie wiedzy o 2jzetach. Oczywiście żeby nie było miałem takiego kolegę strojeniowca który ściągał mnie na ziemię ale zawsze traktowałem jego gadanie z przymrużeniem oka.
Po latach okazało się że internet kłamie, większość tej wiedzy albo jest totalną lipą albo w konkretnych warunkach u mnie się nie sprawdzi.
Więc teraz już korzystam tylko wiedzy kolegi i nie podskakuje :biggrin2:

Co do chłodniczki to w seryjnym aucie słyszałem że się sprawdza chociaż konkretnych dowodów brak. Ja natomiast modziłem auto i to miałem grube plany więc mit głosił że lekarstwem będzie chłodniczka oleju hmmm... no i ... różnica była... olej zamiast zagotować się po 5min. gotował się po 6min :biggrin2:
Ogólnie temat automatu lexa i jego możliwości technicznych i strojeniowych jest z dupy wzięty a mnie kosztował około 10k wywalone w błoto... :bye:

No i muszę was zmartwić takich teorii z netu jest znacznie więcej :rtfm:

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 28 lip 2017, o 14:32
autor: pobsky8
ledziu pisze: Będę szorstki :biggrin2: jak nie chcesz się użerać z po..walonymi mechanikami/rzeźbiarzami poluj na oryginał bo wyjdzie szybciej i taniej. Nie pisz tylko że jest drogi bo w czasie który zmarnujesz u w/w szpeni możesz roznosić ulotki gdzie spokojnie zarobisz na dokładkę do oryginalnego Bemani :biggrin2:
Opcją też jest zakup używanego zestawu TTE/Bemani no ale za darmo tego nie sprzedają a potem trzeba zamontować.
Wiesz Ledziu, ja myślałem o garażach typu Coobcio ale on sie specjalizuje w Nissanach. Jego taka "garażotowatość", w porówaniu do jakiś r-performance i ich zakładu z wyłożoną płytkami podłogą która zawsze błyszczy, jakoś do mnie przemawia. Jak to się mówi, jak widzisz mechanika z czystymi rękoma to uciekaj :D

Bemani/TTE - chętnie, kasa by sie znalazła nawet już ale ile można czekać na coś przyzwoitego...

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 28 lip 2017, o 19:45
autor: ledziu
pobsky8 pisze:
Wiesz Ledziu, ja myślałem o garażach typu Coobcio ale on sie specjalizuje w Nissanach. Jego taka "garażotowatość", w porówaniu do jakiś r-performance i ich zakładu z wyłożoną płytkami podłogą która zawsze błyszczy, jakoś do mnie przemawia. Jak to się mówi, jak widzisz mechanika z czystymi rękoma to uciekaj :D

Bemani/TTE - chętnie, kasa by sie znalazła nawet już ale ile można czekać na coś przyzwoitego...
W związku z tym że nie będę operował konkretami na forum to powiem Ci taak miałem nissana s14a i to na max wykręconego, znam wiele osób które zaczynały od nissanów i je modziły więc warsztatów z nimi nie będę komentował... jak coś kiedyś to mam troszku dokumentacji zdjęciowej tunerów nissanowych ju noł o cokaman :?: :D

Więc powtórzę szukaj serii tte/bemani lub zestaw z demontażu...

Co do szukania to nie wiem jakie masz wymagania ale jeżeli jesteś wyznawcą kultu "mikronów" tzw. mikronautą to będziesz jeszcze długo szukał bo większość kompresorów pochodzi z CH a tam mają w poważaniu kto co i kiedy lakierował :ok: