Strona 1 z 5

[IS 300] Turbo vs Kompresor

: 13 kwie 2017, o 07:31
autor: rafael
Witajcie, od jakiegoś czasu zbieram info na temat zwiększenia mocy w is-ach 300 (mam taki z 2002 r. VVT-i, automat 5 biegów).
Generalnie temat Turbo jest w miarę rozpoznany (stage 1), ale najbardziej interesuje mnie fachowe porównanie dwóch wariantów pod kątem kosztów i pracochłonności a osiągniętego rezultatu tj. KM i Nm.
Nie celuje w 100 % przyrostu mocy - bo to tylko Turbo, wystarczy ok. 350 KM, ale bardzo kuszące jest podniesienie osiągów motoru od samego dołu - Kompresor, nawet rezygnując z parunastu kuców.
Stąd pytanie Turbo czy Kompresor.
Może ktoś ma wiedzę i doświadczenie w porównaniu obu tych wariantów przy takich założeniach.

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 17 lip 2017, o 13:06
autor: dzadzar
Nikt? nic? Też jestem ciekaw czy ktoś z forum kombinował z kompresorem i jak to sie ma do turbo.

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 18 lip 2017, o 21:04
autor: rafael
Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 19 lip 2017, o 01:54
autor: Mastah
Kompresor do takiej mocy to bedzie duża rzeźba, z jakiegoś C36 AMG wystarcza na 400 koni ale to duży sprzęt i straszna rzezba. No chyba że ma sie kase na nowy wielkości turbiny jakiś ESS albo VF tylko to kupa kasy. Do 2JZ najlepszy, najtanszy i najszybszy pomysł to turbo na 350koni z VVTi wstanie mega szybko, kupić jakaś turbine z wydajnościa do 400km i bedzie mega.

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 19 lip 2017, o 10:06
autor: dzadzar
rafael pisze:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Masz może jakiś temat z takim zabiegiem? Bo co nie szukałem to każdy pisał, że 15k to minimum a najlepiej to swapa zrobić na 2jz-gte. A tak do 350KM to mnie właśnie ciekawi, ile co gdzie i jak :) I czy np takie małe turbo będzie już łapało od dolnych obrotów?

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 19 lip 2017, o 10:20
autor: Dawid0ss
rafael pisze:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Hehe 8-10k, powiedz to tym, co już próbowali. Pzdr

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 19 lip 2017, o 11:10
autor: dzadzar
Dawid0ss pisze:
rafael pisze:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Hehe 8-10k, powiedz to tym, co już próbowali. Pzdr
No własnie trochę mnie zaskoczyła ta kwota :)

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 19 lip 2017, o 13:29
autor: ledziu
rafael pisze:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Za 8-10k dobre :doh:

Ogólnie temat kompresora byłby pionierski z kilkoma :?: :?: :?: i wtedy mogłoby się okazać że byłoby to najwolniejsze 350km w wiosce :biggrin2:

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 19 lip 2017, o 19:46
autor: cdexnh
tak ale kto wystroi to turbo w automacie bo chyba nie udało sie to dobrze nikomu ?! :)

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor

: 19 lip 2017, o 20:03
autor: BeeMiX
Nie udało sie i sie nie uda bo komp robi korekcje po biegach :)