Strona 28 z 34

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 11 maja 2018, o 19:27
autor: Ronald
Właśnie widziałem, że w hurtowni te tarcze do ISF'a kosztowaly w okolicy 400 zł. Myslalem, ze to jakis blad, no bo skoro uzywki 2500 zł, no to jak nowki maja kosztowac 400 zł...

Czy ktos z Was moze cos powiedziec o tych tarczach?
http://allegro.pl/tarcze-p-black-diamon ... 93219.html

Z przodu skończyły mi się tarcze i chcę coś innego wsadzić. Pryriorytetem jest to, żeby tarcze się nie gotowały za każdym razem gdy hamuje z powiedzmy 200 do 110 km/h. Obecnie tarcze się grzeją, kierownica zaczyna bić i ogólnie jest żle. Więc chcę aby po takim shamowaniu hamulce po prostu dalej działały... Czytałem, że te blacdiamond są do tego zdolne :)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 11 maja 2018, o 19:47
autor: owczar
Bez zmiany średnicy każde tarcze będą grzaly się tak samo. Jedne wytrzymają dłużej, inne krócej.

Jaką masz teraz średnicę? Poczytaj jakie są sprawdzone ścieżki upgrade hamulców w is.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 11 maja 2018, o 21:38
autor: carinus
Trzeba zwiększać masę odbierającą ciepło lub poprawic odprowadzanie ciepła robiąc jakieś kanały nawiewu.Byłem w zeszłą niedzielę na torze F1 i trafiłem na track day.Ludziska musieli wyhamować z 200 do 40-50km/h.Pod koniec jednej sesji seryjne heble słychać było u niektórych z daleka.Zacząłem sam drążyć temat poprawy odporności na wichrowania tarczy,gdyż często trzeba na autostradzie ratować się ostrym hamowaniem.W starym IS200 tarcze już od jakiegoś czasu biją,w nowszym mam założone większe od GS450 i tutaj na razie jest dobrze.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 12 maja 2018, o 08:53
autor: owczar
To nie grzanie jest problemem. Tarcze gna się gdy nierówno stygna.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 12 maja 2018, o 09:51
autor: carinus
Gdyby w grę wchodziła woda z nawierzchni,można powiedzieć że tarcza została nagle i nierównomiernie chłodzona.W naszym przypadku dochodzi do wzrostu temperatury powyżej granicy odporności tarczy na odkształcenie.Przy jednym hamowaniu może nie bedzie problemu,ale już kolejne na jeszcze gorącej tarczy może być zabójcze.Spotkałem na torze mocną ekipę z Polski i trochę pogadałem z nimi na temat problemów podczas takiej jazdy.Było gorąco,sucho a tarcze wichrowały się niezmiennie.Jedynie mercedes z wentylowanymi heblami nie miał takiego problemu,jednak tam klocki i tarcze znikały błyskawicznie.Popatrzyłem na tarcze w lepszych furach torowych i wyryte rowy na tarczach trochę mnie przeraziły.Myślałem że drogie układy hamulcowe ścierają się idealnie,tutaj było różnie.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 12 maja 2018, o 19:50
autor: Ronald
Obecnie siedza u mnie najzwyczajniejsze hamulce jakie byly w IS200. Klocki tez seria. Na szybko moze ktos podac jakies linki do upgradu hebli w IS? :-)

Felgi mam te co sa czesto w IS300, o te:
https://www.google.pl/search?q=lexus+is ... cgQSYH4GeM:

Czy ktos wie jakie tam maksymalnie wielkie tarcze podejdą?

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 12 maja 2018, o 22:05
autor: BeeMiX
Napisz do Funo Auto Tuning. Maja zestawy do zaadaptowania zacisków z merca w220 z większa tarcza do ISa. Jest to jakiś półśrodek. Jak chcesz zrobić porządnie to tarcza ISf i zacisk ZR18/ZL18, Funo ogarnie adapter

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 13 maja 2018, o 09:36
autor: Ronald
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi - szczególnie za FUNO. Ponieważ autem jeżdżę na co dzień potrzebuję czegoś na JUŻ. Zdecydowałem się na ten zestaw:
https://ebcbrakes.pl/zestaw-hamulcowy-e ... 9261,32091

Nie wykluczam, że może to być za mało, choć bardzo się zdziwię :D Nie jeżdżę na torze, ale często po autostradach, a do tego sądzę, że wystarczy... Jutro do nich zadzwonię, czy w ogóle są jeszcze dostępne te zestawy. Kupuję też u nich bębny do tyłu. Kiedyś jak kupiłem auto z przebiegiem 50 000 km, ręczny łapał na dwa koła na suchym przy 100 km/h OD RAZU! Wow, chcę tego ponownie :D

Do tego koniecznie zmienię płyn hamulcowy. Czy są jakieś rodzaje, takie dostępne np na wyższe temperatury?

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 13 maja 2018, o 10:33
autor: BeeMiX
Bez sensu cena za ten zestaw. To i tak nie będzie działać

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

: 13 maja 2018, o 20:54
autor: Ronald
BeeMix, czy chodzi Ci o to, że poki nie zwieksze srednicy tarczy to w zasadzie nic sie nie poprawi?