[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
: 22 lut 2016, o 18:20
Witam Was!
Stało się. Długo myślałem nad zmianą mocy w moim IS200. Myślałem nad turbo, ale prognozowane 250KM to jednak za mało. Poza tym, turbo na dobrych częściach to koszt około 15 000 zł. Dlatego padło na 3UZ-FE.
Trochę danych:
> · Lexus IS200 z 1999 roku (pierwsza seria)
> · Automatyczna skrzynia biegów
> · Aktualny przebieg (prawdziwy) 85 000 km
> · Na dzień dzisiejszy samochód jest w perfekcyjnym stanie
SILNIK + SKRZYNIA + KOMPLET KABLI ECU na sprzedaż. Więcej informacji pod tym linkiem: viewtopic.php?f=29&t=12826
Co chce osiągnąć?
> · 2.0 R6 zmieniamy na 4.3 V8 z LS/GS430 (3UZ-FE).
> · Seria ma ~280KM (o dziwo GS’y były mocniejsze od LS’ów).
> Budując od nowa cały układ wydechowy, oraz zmieniając mapę silnika uzyskamy 320KM. W warsztacie, który robi SWAP'a jest już kilka 3UZ-FE 320KM. Więc to sprawdzone informacje.
> · Skrzynia biegów koniecznie ma być automatyczna, z mojego własnego
> rozeznania wynika, że do LS430 były montowane 2 skrzynie biegów:
> o 5-speed A650E automatic
> o 6-speed A761E automatic
> o Kupiłem tę skrzynie o 6 przełożeniach. Ponadto ten automat może się poszczycić niesamowicie wręcz długim 6 biegiem:
• 120 km/h 2000 rpm / spalanie 9l Pb/12 lpg (mniej niż mój obecny silnik)
• 160 km/h 2400 rpm
• 200 Km/h ~3300 rpm !!!!!
> · Zmiana wydechu na troszkę głośniejszy, ale nie za głośny. Samochód ma być do jazdy na co dzień, oraz do długich podróży (ma być cichy do 3000 RPM, powyżej może ryczeć
> · Zawieszenie KW DDC coilover plug&play and ECU, a więc takie, które za pomocą przycisku w kabinie zmienia ustawienia na comfort, sport, sport+. Jak to działa możesz zobaczyć tu https://www.youtube.com/watch?v=HLXJPj2zrvk
> . Zmienimy również hamulce. Na jakie, to jeszcze temat na przyszłość.
> · Samochód obecnie jest przerobiony na LPG i po kilu przeróbkach nowy silnik również zostanie zasilany gazem.
Osiągi:
Oczywiście, wszystko zależy od opon/przyczepności/warunków atmosferycznych.
waga ~1400 Kg
0 - 96 Km/h <5 s
vmax ~280 - 290 Km/h
W planach - jeśli to okaże się za mało - dołożenie kompresora. Jak by to wyglądało możesz zobaczyć tu: https://www.youtube.com/watch?v=DjIF6muRAnw
Na stronie https://www.facebook.com/ssgaragepl można przeczytać:
"Silnik 3UZ z dołożonym kompresorem M112, wygenerował moc 440 koni - na najmniejszym możliwm doładowaniu 0,4 bar." rozmawiałem z chłopakami z SSGARAGE.pl, wspominali, że w tym nissanie silnik jest seryjny. Zmieniony jest wydech i dołożony kompresor.
W załączniku przesyłam zdjęcie jak to powinno wyglądać po zmianie.
Przybliżony czas realizacji. Optymistycznie koniec marca 2016. Pesymistycznie koniec kwietnia 2016.
Cały SWAP będą robić panowie z http://www.ssgarage.pl
UPDATE 24 04 2017 & 09 08 2018
Przebieg po SWAP'ie na 08 2018 to ~40 000 km
Przebieg (prawdziwy) silnika 3UZ = nieznane
Spalanie benzyny przy prędkościach 200 - 260 = 15,8l/100
Spalanie LPG przy prędkościach 200 - 260 = 21,5l/100
Spalanie benzyny przy prędkościach autostradowych, dozwolonych = 13,5l/100
Spalanie LPG przy normalnej jeździe na trasie Bieszczady - Wwa (bez autostrad) = 11,5l/100
Spalanie LPG w Warszawie, jazda (korki; 80% normalnie 20% "gaz w podłodze", trochę driftu, palenia gumy) mierzone po około 40 000 km = 19 - 21l/100
Spalanie LPG przy driftowaniu (zazwyczaj przerzucam na PB, ale często zapominam) 26l/100
Spalanie Pb przy "wariowaniu" (mierzone jak jeszcze nie było LPG) = 21l/100
Przyśpieszenie (amatorsko mierzone) od 0 - 100 <5s.
Przyśpieszenie (amatorsko mierzone) od 100 - 200 ~10,5s
Top speed (z ogranicznikiem) = 260 km/h (GPS)
PB95
293 KM przy 6287 RPM
426 Nm przy 3906 RPM
LPG
282 KM przy 6026 RPM
399 NM przy 3857 RPM
Wykresy znajdziesz poniżej:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 27&o=OneUp
https://www.youtube.com/results?search_ ... susu+is430
(filmów jest więcej, ale widać je dopiero jak wejdziesz na mój kanał)
Foto postępy SWAP'a:
ONEDRIVE https://1drv.ms/f/s!Ahohk3FSjKrmvz8tN8Cr8nqrQqRN
Stało się. Długo myślałem nad zmianą mocy w moim IS200. Myślałem nad turbo, ale prognozowane 250KM to jednak za mało. Poza tym, turbo na dobrych częściach to koszt około 15 000 zł. Dlatego padło na 3UZ-FE.
Trochę danych:
> · Lexus IS200 z 1999 roku (pierwsza seria)
> · Automatyczna skrzynia biegów
> · Aktualny przebieg (prawdziwy) 85 000 km
> · Na dzień dzisiejszy samochód jest w perfekcyjnym stanie
SILNIK + SKRZYNIA + KOMPLET KABLI ECU na sprzedaż. Więcej informacji pod tym linkiem: viewtopic.php?f=29&t=12826
Co chce osiągnąć?
> · 2.0 R6 zmieniamy na 4.3 V8 z LS/GS430 (3UZ-FE).
> · Seria ma ~280KM (o dziwo GS’y były mocniejsze od LS’ów).
> Budując od nowa cały układ wydechowy, oraz zmieniając mapę silnika uzyskamy 320KM. W warsztacie, który robi SWAP'a jest już kilka 3UZ-FE 320KM. Więc to sprawdzone informacje.
> · Skrzynia biegów koniecznie ma być automatyczna, z mojego własnego
> rozeznania wynika, że do LS430 były montowane 2 skrzynie biegów:
> o 5-speed A650E automatic
> o 6-speed A761E automatic
> o Kupiłem tę skrzynie o 6 przełożeniach. Ponadto ten automat może się poszczycić niesamowicie wręcz długim 6 biegiem:
• 120 km/h 2000 rpm / spalanie 9l Pb/12 lpg (mniej niż mój obecny silnik)
• 160 km/h 2400 rpm
• 200 Km/h ~3300 rpm !!!!!
> · Zmiana wydechu na troszkę głośniejszy, ale nie za głośny. Samochód ma być do jazdy na co dzień, oraz do długich podróży (ma być cichy do 3000 RPM, powyżej może ryczeć
> · Zawieszenie KW DDC coilover plug&play and ECU, a więc takie, które za pomocą przycisku w kabinie zmienia ustawienia na comfort, sport, sport+. Jak to działa możesz zobaczyć tu https://www.youtube.com/watch?v=HLXJPj2zrvk
> . Zmienimy również hamulce. Na jakie, to jeszcze temat na przyszłość.
> · Samochód obecnie jest przerobiony na LPG i po kilu przeróbkach nowy silnik również zostanie zasilany gazem.
Osiągi:
Oczywiście, wszystko zależy od opon/przyczepności/warunków atmosferycznych.
waga ~1400 Kg
0 - 96 Km/h <5 s
vmax ~280 - 290 Km/h
W planach - jeśli to okaże się za mało - dołożenie kompresora. Jak by to wyglądało możesz zobaczyć tu: https://www.youtube.com/watch?v=DjIF6muRAnw
Na stronie https://www.facebook.com/ssgaragepl można przeczytać:
"Silnik 3UZ z dołożonym kompresorem M112, wygenerował moc 440 koni - na najmniejszym możliwm doładowaniu 0,4 bar." rozmawiałem z chłopakami z SSGARAGE.pl, wspominali, że w tym nissanie silnik jest seryjny. Zmieniony jest wydech i dołożony kompresor.
W załączniku przesyłam zdjęcie jak to powinno wyglądać po zmianie.
Przybliżony czas realizacji. Optymistycznie koniec marca 2016. Pesymistycznie koniec kwietnia 2016.
Cały SWAP będą robić panowie z http://www.ssgarage.pl
UPDATE 24 04 2017 & 09 08 2018
Przebieg po SWAP'ie na 08 2018 to ~40 000 km
Przebieg (prawdziwy) silnika 3UZ = nieznane
Spalanie benzyny przy prędkościach 200 - 260 = 15,8l/100
Spalanie LPG przy prędkościach 200 - 260 = 21,5l/100
Spalanie benzyny przy prędkościach autostradowych, dozwolonych = 13,5l/100
Spalanie LPG przy normalnej jeździe na trasie Bieszczady - Wwa (bez autostrad) = 11,5l/100
Spalanie LPG w Warszawie, jazda (korki; 80% normalnie 20% "gaz w podłodze", trochę driftu, palenia gumy) mierzone po około 40 000 km = 19 - 21l/100
Spalanie LPG przy driftowaniu (zazwyczaj przerzucam na PB, ale często zapominam) 26l/100
Spalanie Pb przy "wariowaniu" (mierzone jak jeszcze nie było LPG) = 21l/100
Przyśpieszenie (amatorsko mierzone) od 0 - 100 <5s.
Przyśpieszenie (amatorsko mierzone) od 100 - 200 ~10,5s
Top speed (z ogranicznikiem) = 260 km/h (GPS)
PB95
293 KM przy 6287 RPM
426 Nm przy 3906 RPM
LPG
282 KM przy 6026 RPM
399 NM przy 3857 RPM
Wykresy znajdziesz poniżej:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 27&o=OneUp
https://www.youtube.com/results?search_ ... susu+is430
(filmów jest więcej, ale widać je dopiero jak wejdziesz na mój kanał)
Foto postępy SWAP'a:
ONEDRIVE https://1drv.ms/f/s!Ahohk3FSjKrmvz8tN8Cr8nqrQqRN