[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Witam Was!

Stało się. Długo myślałem nad zmianą mocy w moim IS200. Myślałem nad turbo, ale prognozowane 250KM to jednak za mało. Poza tym, turbo na dobrych częściach to koszt około 15 000 zł. Dlatego padło na 3UZ-FE.


Trochę danych:

> · Lexus IS200 z 1999 roku (pierwsza seria)
> · Automatyczna skrzynia biegów
> · Aktualny przebieg (prawdziwy) 85 000 km
> · Na dzień dzisiejszy samochód jest w perfekcyjnym stanie



SILNIK + SKRZYNIA + KOMPLET KABLI ECU na sprzedaż. Więcej informacji pod tym linkiem: viewtopic.php?f=29&t=12826




Co chce osiągnąć?

> · 2.0 R6 zmieniamy na 4.3 V8 z LS/GS430 (3UZ-FE).
> · Seria ma ~280KM (o dziwo GS’y były mocniejsze od LS’ów).
> Budując od nowa cały układ wydechowy, oraz zmieniając mapę silnika uzyskamy 320KM. W warsztacie, który robi SWAP'a jest już kilka 3UZ-FE 320KM. Więc to sprawdzone informacje.
> · Skrzynia biegów koniecznie ma być automatyczna, z mojego własnego
> rozeznania wynika, że do LS430 były montowane 2 skrzynie biegów:
> o 5-speed A650E automatic
> o 6-speed A761E automatic
> o Kupiłem tę skrzynie o 6 przełożeniach. Ponadto ten automat może się poszczycić niesamowicie wręcz długim 6 biegiem:
• 120 km/h 2000 rpm / spalanie 9l Pb/12 lpg (mniej niż mój obecny silnik)
• 160 km/h 2400 rpm
• 200 Km/h ~3300 rpm !!!!!
> · Zmiana wydechu na troszkę głośniejszy, ale nie za głośny. Samochód ma być do jazdy na co dzień, oraz do długich podróży (ma być cichy do 3000 RPM, powyżej może ryczeć :)
> · Zawieszenie KW DDC coilover plug&play and ECU, a więc takie, które za pomocą przycisku w kabinie zmienia ustawienia na comfort, sport, sport+. Jak to działa możesz zobaczyć tu https://www.youtube.com/watch?v=HLXJPj2zrvk
> . Zmienimy również hamulce. Na jakie, to jeszcze temat na przyszłość.
> · Samochód obecnie jest przerobiony na LPG i po kilu przeróbkach nowy silnik również zostanie zasilany gazem.


Osiągi:

Oczywiście, wszystko zależy od opon/przyczepności/warunków atmosferycznych.
waga ~1400 Kg
0 - 96 Km/h <5 s
vmax ~280 - 290 Km/h

W planach - jeśli to okaże się za mało - dołożenie kompresora. Jak by to wyglądało możesz zobaczyć tu: https://www.youtube.com/watch?v=DjIF6muRAnw
Na stronie https://www.facebook.com/ssgaragepl można przeczytać:
"Silnik 3UZ z dołożonym kompresorem M112, wygenerował moc 440 koni - na najmniejszym możliwm doładowaniu 0,4 bar." rozmawiałem z chłopakami z SSGARAGE.pl, wspominali, że w tym nissanie silnik jest seryjny. Zmieniony jest wydech i dołożony kompresor.

W załączniku przesyłam zdjęcie jak to powinno wyglądać po zmianie.

Przybliżony czas realizacji. Optymistycznie koniec marca 2016. Pesymistycznie koniec kwietnia 2016.

Cały SWAP będą robić panowie z http://www.ssgarage.pl



UPDATE 24 04 2017 & 09 08 2018

Przebieg po SWAP'ie na 08 2018 to ~40 000 km
Przebieg (prawdziwy) silnika 3UZ = nieznane

Spalanie benzyny przy prędkościach 200 - 260 = 15,8l/100
Spalanie LPG przy prędkościach 200 - 260 = 21,5l/100
Spalanie benzyny przy prędkościach autostradowych, dozwolonych = 13,5l/100
Spalanie LPG przy normalnej jeździe na trasie Bieszczady - Wwa (bez autostrad) = 11,5l/100
Spalanie LPG w Warszawie, jazda (korki; 80% normalnie 20% "gaz w podłodze", trochę driftu, palenia gumy) mierzone po około 40 000 km = 19 - 21l/100
Spalanie LPG przy driftowaniu (zazwyczaj przerzucam na PB, ale często zapominam) 26l/100
Spalanie Pb przy "wariowaniu" (mierzone jak jeszcze nie było LPG) = 21l/100

Przyśpieszenie (amatorsko mierzone) od 0 - 100 <5s.
Przyśpieszenie (amatorsko mierzone) od 100 - 200 ~10,5s
Top speed (z ogranicznikiem) = 260 km/h (GPS)

PB95
293 KM przy 6287 RPM
426 Nm przy 3906 RPM

LPG
282 KM przy 6026 RPM
399 NM przy 3857 RPM

Wykresy znajdziesz poniżej:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 27&o=OneUp



https://www.youtube.com/results?search_ ... susu+is430
(filmów jest więcej, ale widać je dopiero jak wejdziesz na mój kanał)

Foto postępy SWAP'a:
ONEDRIVE https://1drv.ms/f/s!Ahohk3FSjKrmvz8tN8Cr8nqrQqRN
Ostatnio zmieniony 9 sie 2018, o 09:09 przez Ronald, łącznie zmieniany 8 razy.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Awatar użytkownika
Damian91
Lex Driver
Posty: 450
Rejestracja: 4 lut 2015, o 17:31
Model Lexusa: IS300 SC
Skąd:: Pruszków/Warszawa
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Damian91 »

Trzymam kciuki, przecieraj szlaki bo jest to ciekawa alternatywa dla dokladania turbo :)
Awatar użytkownika
Kosta
Nowy lex user
Posty: 5
Rejestracja: 22 lut 2016, o 17:54
Model Lexusa: IS 250 RWD '07
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Kosta »

Brzmi super. Duza jest roznica w masie obu silnikow? Nie chodzi mi o mase calkowita auta, bo przy tej mocy bedzie zap...l. Chodzi mi o rozklad masy miedzy osiami/prowadzenie.
____________________________________
"Bad As I Wanna Be!"
Awatar użytkownika
garm115
Lex user
Posty: 104
Rejestracja: 25 wrz 2014, o 16:31
Model Lexusa: is 200
Skąd:: EWI
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: garm115 »

Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Kurcze, garm115 uprzedziłeś mnie z tymi linkami!

Nie ukrywam, że do tego konkretnego SWAP'a skłoniło mnie wsadzenie do IS200 silnika 4.0 od LS400. Nie pamiętam jak się nazywał użytkownik naszego forum, który tego dokonał, ale ukłony się należą :) Wielokrotnie się z nim kontaktowałem - niestety bez odzewu.

W swoim garażu mam też BMW E92 335i, przerobioną na 393KM. Idzie super, ALE do driftu ten samochód o dziwo się słabo nadaje. Dość mocna turbodziura, opony szerokie na pół metra (za duża przyczepność). Driftowanie IS200 natomiast jest tak łatwe jak jazda po prostej. Jest wręcz do tego stworzony. Co więcej Lexus ma automatyczną skrzynię biegów, LPG, oraz ogólne dużo niższe koszty utrzymania niż 335i. Nie mówiąc już o awaryjności tego drugiego. BMW idzie na sprzedaż. Lexem jeżdżę na co dzień. Jedynym minusem jak dla mnie jest za słaba moc. Wiedziałem, że IS300 nie zrobił by na mnie wrażenia, bo na co dzień śmigałem 335i. Wiedziałem, że IS200 nie jest szybki. Nie wiedziałem natomiast, że się w nim zakocham :)

Tworząc IS430, stworzę idealnego codzienniaka! I takie jest założenie :)

Wracając jednak do filmów jakie wrzucił garm115. Na owych filmach pokazany jest projekt Lexus "IS430" - Millen & Foose modified IS300. Rękę na projekcie trzymał Chip Foose, występujący w programie "Poturbowani". Mało kto wie, że tym samochodem można pojeździć w grze na XBOX'a 360 - Forza Motorsport II.

Mam tę grę. Nakręciłem krótki film pokazujący jak ten samochód zbiera się od 0 - vmax'a. Link https://www.youtube.com/watch?v=kHVdnxW0mEA

Powiem tak. Jeśli zrobimy coś choć podobnie szybkiego, będę usatysfakcjonowany. Jeśli samochód będzie zbyt wolny (biorę to pod uwagę), dołożymy kompresor. Wtedy wyjdzie około 440 KM. Wtedy osiągi powinny być następujące:
- 0- 96 km/h ~4 - 4,5 s
- top speed ~300 - 310 km/h

Tak, czy inaczej będzie dobrze (szybko) :)


Kosta,nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie. Wiem natomiast, że:
- 1G-FE, czyli te 2.0 z IS200 waży około 176 Kg
- 1UZ-FE a więc 4.0 z LS400 waży około 200 Kg. Myślę, że chodzi o sam silnik, bez skrzyni. Czytając dalej forum, można znaleźć, że cały komplet waży około 550 lbs, a więc 250Kg.

Powyższe informacje można znaleźć tu:
http://z4.invisionfree.com/lexusaltezza ... /t4832.htm
http://www.lextreme.com/forums/showthre ... 611&page=2

Zważę auto przed modyfikacją i zważę je po. Aż sam jestem ciekaw co wyjdzie :)
Niebawem wrzucę pierwsze zdjęcia z projektu.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Dawid0ss »

No ok, moc oraz przyśpieszenia wyrażone w kilku sekundach brzmią pięknie. Pytanie tylko jak sobie poradzisz z trakcją w tym aucie ? Mamy na forum kilka sztuk IS200, których moc oscyluje między 240-300 koni. Już tutaj ciężko jest ruszyć bardzo dynamicznie bez zerwania przyczepności. Co dopiero jak na przedzie mocy pojawi się cyfra 4 ? :-D
Pzdr
Awatar użytkownika
krzywydg
Lex Maniak
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2011, o 00:42
Model Lexusa: GS430 MK I
Skąd:: Dąbrowa Górnicza
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: krzywydg »

kupiłeś komplet skrzynia + silnik czy samą skrzynie 6 biegową??
Ostatnio zmieniony 23 lut 2016, o 09:38 przez krzywydg, łącznie zmieniany 2 razy.
http://www.youtube.com/watch?v=ukbIh0q9X3A Nie ważne co masz w sercu... Ważne co masz w dupie!
Części Gs300/430
Obrazek
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Masz rację. Będzie ciężko. Dlatego tę moc będę głównie przekładać na latanie bokiem, a nie przyśpieszenie. Szczerze boje się, nie o siebie a o innych użytkowników tego samochodu. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, jak ktoś na mokrym przy powiedzmy 130 km/h na autostradzie zrobi kick downa. Przy tych całych 440KM mogło by być dość niebezpiecznie...

krzywydg kompletny silnik, skrzynie, kable, ECU, słowem kompletny swap.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Awatar użytkownika
krzywydg
Lex Maniak
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2011, o 00:42
Model Lexusa: GS430 MK I
Skąd:: Dąbrowa Górnicza
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: krzywydg »

aa to ty zgarnąłeś tego ls430 po lifcie??
http://www.youtube.com/watch?v=ukbIh0q9X3A Nie ważne co masz w sercu... Ważne co masz w dupie!
Części Gs300/430
Obrazek
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Osobiście nie kupowałem silnika. Zrobili to panowie z SSGARAGE.pl. Wspominali, że "jest gość co ma komplet". Nie wiem, ale wydaje mi się, że nie kupili całego samochodu...
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości