[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ODPOWIEDZ
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Hej!

Trochę naskrobaliście, fajnie że temat ma duża popularność :)

Scorpio V8 robi za zimowego gruza?
Niestety to nie Scorpio V8, a Scorpio 8V :( Zwykłe 2.0, ale już na wtrysku! Pomysł V8 wziął się właśnie ze Scorpio. Gdybyście zobaczyli ile on ma miejsca pod maską! Weszło by chyba 8,3 V10 z Vipera i to na luzie. Był pomysł, kupiliśmy Scorpio 2.9, w słabym stanie. Szukaliśmy dawcy W220 5.0 V8, ale po wydaniu 12 000 zł na lakier, okazało się, że nie ma co dalej pakować kasy w trupa. Dlatego kupiłem drugiego, tym razem w stanie perfect. Ten kosztował już tylko 7000 zł. Tyle, że ten jest z kolei tak zachowany (to ten z filmu), że szkoda go rozbierać. Nawet ma opinię rzeczoznawcy. Wnioski nasuwają się same - nie reanimuj trupa, tylko kup droższego, ale w idealnym stanie...

Z tym uturbianiem to nie tak do końca ze wyjdzie taniej. No chyba ze sie chce 400-450 KM na papierze ktore nie jadą
Wiesz, myślę, że za około 40 000 zł, można by z tego 2JZ'ta zrobić te 400KM, które służyły by bezawaryjnie na co dzień. Ponieważ nigdy tego nie robiłem, zakładam, że mogę się mylić. Inna sprawa jak by się tym jeździło. Coś al'a do 4000 rpm dzieje się niewiele, a później strzela TURBO i... trzeba hamować bo coś tam na drodze wyjechało. V8 daje super moment obrotowy w zasadzie od początku obrotów, aż do samego końca...

Ronald, tak z ciekawości OC płacisz za silnik do 2l czy powyżej w tej sytuacji?
Będę wszystko legalizować. Czekam tylko na założenie LPG (19 stycznia mam termin) i wtedy robię przegląd techniczny (pełny jak przy rejestrowaniu fury z zagranicy). Wszystko legalizuję. Ubezpieczenie też wzrośnie, no ale coś za coś... Jak będzie wyglądać składka, chyba nietrudno się domyśleć. Na Scorpio 2.9, czy BMW 3.0, płacę odpowiednio 870 i 910 zł... Mam dużo zniżek, ale sam nie wiem ile.

Ronald widzę że masz czym jezdzić także już dosłownie wszystko rozumiem i nie mam pytań, aczkolwiek 400 konne 335i musi na prawdę fajnie latać
BMW w wersji 335i, ze zmienionym dyferm od M3 E90, do tego chip na blisk 400KM robi robotę! To bardzo szybkie granturismo i do celu w jakim zostało stworzone spisuje się idealnie. Problem z tym egzemplarzem jest taki, że psuje się niemiłosiernie. Silnik, skrzynia - pancerne, nigdy mnie nie zawiodły. Problem to wszystko naokoło. Choinka na wyświetlaczu, to sie klima zepsuje, to wahacz pada (w ciągu 4000 km 2x ten sam!), to coś tam. A naprawy drogie jak cholera. Nie można go przerobić na LPG. Największa wada to jednak to, że przy 250 ma 7000 rpm. W zasadzie top speed z jakim można poruszać się tym egzemplarze to około 200 km/h. Ma wtedy 5000 rpm, co i tak jest dość dużo, nawet za dużo jak na jazdę nonstop. Nawet wtedy olej w silniku przegrzewa się tak, że po 15 minutach dalsza jazda musi skończyć się uszkodzeniem czegoś... Idąc dalej - opony szerokie na pół metra, turbodziura mocno odczuwalna, za duża przyczepność. Do driftu słabo się nadaje. Można i owszem, ale czuć, ze samochód do czego innego został zaprojektowany... To co jest super i czego bardzo brakuje w Lexusie, to kontrola trakcji. Nawet na lodzie, jak zrobisz strzał ze sprzęgła, trakcja natychmiast ogarnia samochód. Ona nie leczy jak w IS200, ona zapobiega. Tu chyba, chodzi o dużo mocniejszy pod względem mocy obliczeniowej komputer. On działa natychmiast, czuć że cały czas czuwa, a nie jak w IS200 - najpierw Cię zarzuci, a potem kontrola się obudzi i odetnie paliwo. Wtedy nierzadko lecisz już bokiem i jest cieplutko :)

Wczoraj po mocnym upalaniu włączył się tryb awaryjny, albo coś, w każdym razie skrzynia biegów zachowuje się jak by przeszła w tryb SNOW. Rusza z jedynki, ale nie redukuje na jedynkę. Poza tym, do około 90 km/h nie daje pełnej mocy. Wiem to, gdyż po przekroczeniu właśnie tej 90'tki czuć wyraźny wzrost przyśpieszenia. Wiecie co? Docelowo poproszę panów z SS, aby ten tryb byl trybem "normal". Naprawdę, dzięki niemu można jeździć tym autem na co dzień ;-) Fakt, opon nie zmieniłem, a teraz to już ich w ogóle nie ma, ale taki tryb to zbawienie, dla tych wszytskich, co nie "ogarniają" jazdy bokiem, czyli choćby moich siostrzyczek :) Więc chciałbym, aby SNOW był normalem, a tryb normal/sport był czymś ala Mpower. Czyli wciskasz przycisk/przesuwasz dźwignię zmiany biegów i masz pełną moc od razu, a normalnie jeździsz na trybie "ograniczonej mocy".

Pierwszy raz tankowałem! Tzn, drugi raz, bo wcześniej zatankowałem do pełna, aż się wylewało, zrobiłem 240 km i zalałem znowu aż się wylewało. Spalanie wyszło lekko ponad 19l na 100km. W BMW NIGDY nie przekroczyłem 19,5, a tu prosze, wcale nie tak trudno :) Znowu, jak dla mnie to spalanie jest MAŁE! Naprawdę nie oszczędzałem go, w zasadzie to cały czas był but w podłodze. To znajomy sie chcial przejechac, to ktos tam chciał coś zobaczyć itd. WIecie jak to jest, gdy ma się nowe mocne auto. Na początku korzysta się z mocy. Więc 19 jak na pierwsze kilometry, to malutko! Dziś jadę w trasę około 150 km w jedną stronę. Będę jechać bardzo spokojnie i aż sam jestem ciekawe ile wyjdzie.


Niebawem wrzucę więcej zdjęć i filmów. Póki co szukam lewego błotnika, bo walnąłem w znak przy cofaniu. WYgląda to fatalnie, ale na szczęście uszkodziłem tylko błotnik, nic poza tym. Zmienię opony, będzie trochę bardziej sucho i zobaczymy vmaxa :) Marzy mi się 280 km/h na gpsie. Czy tak się stanie, czas pokaże...
Ostatnio zmieniony 5 sty 2017, o 15:41 przez Ronald, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Miłosz »

Sprawdz go na RL , jakby co to mogę podesłać jakieś namiary w wawie na waldka od m6 competition , on bardzo jest ciekaw mocnych aut ;) Jak coś działałeś przy bmw to pewnie kojarzysz chłopaka.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

RL? Sam w niej nie dłubałem. Kupiłem już taką zmodowaną :-)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Keepmovin
Lex user
Posty: 244
Rejestracja: 24 paź 2012, o 02:18
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Keepmovin »

Miloszowi chodzi o Race Logic, czyli urzadzenie do profesjonalnego pomiaru przyspieszenia, predkosci, etc.

http://www.topendpower.pl/p/pl/rl-perbo ... arowe.html
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Acha, już teraz rozumiem :) Niestety nie posiadam takiego urządzenia.

Spalanie Lexa w trasie, przy mega spokojnej jeździe, praktycznie bez dotykania gazu, na odcinku 240 km wyszło równo 10l. Jak dla mnie wyszło za duże. Ile palą LS430? Myślę, że przy stałej prędkości około 90-100 km/h można zejść poniżej 10, prawda?
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: adamsky73 »

W LS460 można zejść w okolice 9. Ale jakie obroty przy tej prędkości są z 8-biegową skrzynią a jakie z Twoją? Każdy dodatkowy wtrysk na minutę to jednak dodatkowe paliwo i trudno to oszukać
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Ronald
Lex user
Posty: 136
Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Ronald »

Przy 100 km/h mam obroty na poziomie ~1900 rpm. Nagrałem film pt 100 - 230 km/h. To niesamowite jak tym autem jeździ się z prędkościami powyżej 200. Cały czas czuć, że nawet przy takiej prędkości, bez redukcji - auto przyśpiesza. Nie sprawdzałem prędkości max ze względu na opony.

https://www.youtube.com/watch?v=nEheNw-PSjY

100 - 200 km/h ~11s. Ładna elastyczność, nie ma co! :-) W BMW mam podobnie, lekko poniżej 10s, no ale tam jest 550Nm od 1500 - 5500 rpm...

Dla podkreślenia, przypominam, że licznik w samochodzie nie stanowi dowodu w świetle prawa :-P
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: Miłosz »

Z video jest różnie :D ale dla przykładu wynik z RL
Lexus ISF
100-200: 11.7s
100-250: 25.1s

E92 335iA 369ps
0-100: 5.3s
100-200: 10.9s

Bardzo fajnie to jedzie po liczniku na niemieckim autobanie!
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
hydrant23
Lex Driver
Posty: 691
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: GS430 mkIII
Skąd:: zamosc
Lokalizacja: zamosc
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: hydrant23 »

Ronald pisze:Acha, już teraz rozumiem :) Niestety nie posiadam takiego urządzenia.

Spalanie Lexa w trasie, przy mega spokojnej jeździe, praktycznie bez dotykania gazu, na odcinku 240 km wyszło równo 10l. Jak dla mnie wyszło za duże. Ile palą LS430? Myślę, że przy stałej prędkości około 90-100 km/h można zejść poniżej 10, prawda?

przy normalnej jezdzie 100-120 gs430 trasa (nie autstrady)mk3 8.6l na 100 wg kompa
Awatar użytkownika
piotrek_camry
Lex user
Posty: 205
Rejestracja: 16 paź 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Skąd:: Wojnów/Siedlce
Kontakt:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post autor: piotrek_camry »

Narzekać na spalanie w V8 :laugh1:

Dlaczego świeci się check?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości