[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez gmiter » 13 sie 2018, o 08:08

Ronald, Sprawdzałeś czy na biegu jałowym jak masz uruchomioną klimę ale nie chłodzi pracuje Ci komnpresor? W sensie czy sprzęgiełko też sie kręci?
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Driver
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez Ronald » 20 sie 2018, o 12:33

piotrek_camry - tak jak pisałem, chodzi mi o przyczepność na granicy zerwania, a nie przy jezdzie na co dzien :) Tam faktycznie nie czuję różnicy. Poza tym, u mnie opona ma "dziś" 9 mm (Rainsport) a jutro juz powiedzmy 7, za tydzień 5 mm itd. Więc w krótkim okresie czasu, często na tych samych trasach mam okazję jeździć na granicy przyczepności na tych samych oponach...

gmiter, nie nie sprawdzałem. Nie bardzo wiem jak zobaczyc, czy się kręci. Odpalam silnik paski się kręcą, a jak zobaczyć, czy sprzęgło klimy się "zapieło"?

ledziu, kupiłem uzywana jasna tapicerke do IS200. Wyprałem i wyrzuciłem do kosza. Była zużyta, a ja przy okazji nauczyłem się czego nie kupować :D
Ronald
Lex user
 
Posty: 120
Dołączył(a): 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez owczar » 20 sie 2018, o 12:49

W poliftowym LS430 było sprzęgło w sprężarce więc będzie ciężko zobaczyć z zewnątrz czy sie zapięło...
owczar
Moderator
 
Posty: 3593
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez Dawid0ss » 27 sie 2018, o 11:46

grucha2666 napisał(a):Ronald! wpadnij proszę na spot wawa, stadion narodowy w każdy czwartek o godzinie 20:00 (najlepiej dzisiaj). jest cały sztab lexów i chętnie obejrzymy twoje cudo :) a może uda się wymienić sugestiami :D mam nadzieję do zobaczenia.

Pany, gdzie Wy tam stajecie po tym Narodowym ? I do której mniej więcej godziny ? Pzdr
Moja maszynka - IS 200 Turbo mk1 http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?t=8932
Avatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
 
Posty: 1748
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: IS 200 Turbo mk1 (link w stopce)
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez dS » 31 sie 2018, o 09:06

"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Avatar użytkownika
dS
Moderator
 
Posty: 2980
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez Ronald » 29 wrz 2018, o 22:28

Czołem!

Miło mi poinformować, że w poniedziałek Lexus IS430 wyrusza do Monaco :-) Kolejny trip po Jewropie! Tym razem skromnie, bo tylko 5000 Km...

Bedziemy jechac wg Clarcksona - najlepsza droga na swiecie - przez Alpy na przełęcz Stelvio :-) 2800 metrow nad poziomem morza. Heble od Sklasy juz zamontowane. Nagram film, jezeli warunki pozwola, zamierzam troche tam przycisnac :-) Bedziemy tam okolo 5 rano, wiec moze ruchu jeszcze za duzego nie bedzie...

Z doawiadczenia wiem (robie te trase 2 raz), ze w okolicach 1000 metrow npm wolnossaki wyraznie traca moc. Polonez, bo nim wlasnie wspinalismy sie na przelecz (Zlombol 2015), przy 1000 mnp wjezdzal na dwojce. Pod koniec przy 2800 mnp ledwo dawal rade na jedynce :-) Zapowiada sie kolejna ciekawa przygoda z IS430 w roli glownej :-)

Fura gotowa do trasy, niebawem wrzuce jakis film z przeleczy :-)

Zobaczcie to piekne miejsce! Raj dla kierowcow, lub koszmar, jak kto woli ;-)

https://www.google.pl/search?q=przełęcz+stelvio&client=ms-android-samsung&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiHuvzKh-HdAhXB3CwKHdqhC6EQ_AUIEigC&biw=360&bih=612
Ronald
Lex user
 
Posty: 120
Dołączył(a): 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez owczar » 29 wrz 2018, o 23:07

Stelvio pass jeszcze nie jechałem - jest w planie, ale Grossglockner na 3UZ nie robił wrażenia w LS430.
Przy tej masie będzie jechał jak na płaskim :D
owczar
Moderator
 
Posty: 3593
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez Ronald » 9 paź 2018, o 18:22

Wróciłem cało i zdrowo z Monaco. Ponad 4000 km Lexus zrobił bez zająknięcia! Autostrada z Alp do Monachium robi wrazenie! 250 km/h, w zakręcie, na seryjnym zawiasie IS200, z ogromnym zapasem przyczepności - w kontekście jak zbudowano te autostradę - mówi samo za siebie - WOW! Wspaniała sprawa te braki ograniczeń. 220 km/h to na obecnym zawiasie vmax, gdzie jedzie się względnie w strefie komfortu i dalej bezpiecznie. Gdyby zmienić zawias, wyciszyć wnętrze... pieśn przyszłości! :)

Dostałem z rekomendacji mechanika wartego polecenia, więc postanowiłem doprowadzić Lexa do stanu perfekt. W najbliższym czasie będzie robione:
- malowanie zderzaków przód/tył
- lakierowanie błotnika
- polerka
- odnowienie i pomalowanie felg ORI 17" na kolor złoty / Subaru WRX STI
- wymiana przedniej szyby
- pranie tapicerki
- polerka lamp przednich

W ogóle to minęło już 3, albo 4 lata, sam dobrze nie pamiętam, a w Lexie jedyne co się popsuło, to obroty falowały na światłach. Winna za to była przepustnica. Czyszczenie postawiło ją na nogi. 55 000 km i praktycznie zero usterek - TOYOTA :-) Są rzeczy jak klima, które dalej nie działają jak należy, czy też tempomat, ale trudno określić, że coś się zepsuło, jak od początku SWAPA nei działało jak należy...

Wymieniłem nareszcie hamulce z przodu. Efekt końcowy wygląda tak: link do google dysku https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Jaką mam opinię nt tego zestawu hamulcowego? Dla przypomnienia, kupiłem ten zestaw https://ebcbrakes.pl/zestaw-hamulcowy-e ... 3570,32129 Ani razu nie hamowałem z 250 do zera, ale z 200 do 100 już kilka razy się zdarzyło. Odczucie mam takie jakby to opisać - NIE premium. Choć zapewne tylko mi się wydaje i hamulce dały by radę więcej wytrzymać - mam wrażenie jakby już po takim czymś się gotowały. Przynajmniej takie sprawiają wrażenie. Do tego są głośne! Hamujesz i słyszysz jakieś stukanie, kto miał nacinane i nawiercane tarcze, ten wie o czym mówię.... Na szczęście po zamknięciu szyb hałas znika. Droga hamowania od 100 - 0 - hamują jak poprzednie, tu żadnej poprawy nie zauważyłem. Wymienimy jeszcze przewód hamulcowy na taki w oplocie, ponoć będzie wtedy hamulec reagować natychmiastowo na wciśnięcie pedału gazu.


PS. Byłbym zapomniał! Film z przelotu nad przełęczą! :)
https://youtu.be/cYpQl5Z_UvA
Ronald
Lex user
 
Posty: 120
Dołączył(a): 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez BeeMiX » 11 paź 2018, o 02:35

Nie ma sprawnego auta które nie będzie w stanie zablokować kół przy 100kmh. Największa różnice poczujesz właśnie przy predkosci w okolicach 200. Te heble to kompromis tego co może wejść pod 17” za przyzwoity hajs. Nie biją raczej?
Avatar użytkownika
BeeMiX
Lex Maniak
 
Posty: 706
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:16
Lokalizacja: NYC / Choszczno
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: NYC / Choszczno

Poprzednia strona

Powrót do Tuning mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość