GS 300 MK II - TURBO KIT

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: lukas78 »

Ralfx pisze: Ktoś powinien na tym forum zrobić instrukcję jak skompletować dobry zestaw do turbo.
Słuszna sugestia :piwko:
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: tomekb »

Myśle Ralf że myślisz o konkretnej osobie heheh najbardziej doświdzony tej dziedzinie jest l........
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: michalllw »

Chyba nie ma sposobu na idealny zestaw turbo, może jest ale może kosztować 3x więcej niż wersja bieda made in China.
Można to zrobić na chińskich częściach które działają dobrze ale nie zawsze i tanio może wyjść drogo i poleci się coś z Chin co się sprawdza u jednego ale drugi może mieć pecha i nie zadziała poprawnie.
Druga sprawa to dobór wszystkiego, czyli średnice dolotów, wydechu i wymiary turbo, to wszystko to jest metoda prób i błędów z naciskiem na błędy a błędy kosztują. W moim super hiper mega zestawie turbo wyszło w 2jz 250km, można zgonić na automat i złą hamownie ale znalazłem temat BMW z kompresorem i z automatem który był hamowany na tej samej hamowni i przebieg mocy i momentu wyszedł dobry i nie miał kształtu wielbłąda więc było troszkę spieprzone co okazało się tak naprawdę wierzchołkiem góry lodowej. Z mojego zestawu turbo okazuje się że ,,dobre,, jest turbo, kolektor i układ paliwowy a reszta jest źle dobrana i dużo rzeczy zostało już wymienionych ponieważ albo się coś popsuło albo było źle dobrane a chcąc iść dalej to tzeba wymienić średnice dolotu itd a to $$$$$$$$
Trzecia sprawa to wykonawca czyli ktoś kto to weźnie na klatę i poskłada do kupy
Czwarta najważniejsza rzecz to stroiciel ponieważ czasami z gówna ulepi się placka, chociaż nie zawsze ale jeśli trzy wcześniejsze rzeczy są spieprzone to nic się nie zrobi.Już wiem dlaczego strojenie może kosztować 500 pln, 1000pln i więcej, mój Lex był strojony parę godzin, poprawiany w parę minut a teraz się stroii już parę dni :biggrin2:
Dobrze wystrojony samochód to też pojęcie względne, mój był ,,ogarnięty,, na tyle że gdy przewiozłem mojego kolegę to był zielony i miał taką minę :szok: ale moja dupohamownia wykazała nierówny przyrost momentu spowodowany co się okazało druciarstwem więc to czy auto jest dobrze wystrojone najprecyzyjniej pokaże wykres z hamowni.

Jeśli ktoś się zdecyduje na uturbianie to polecam przekopać informacje na ten temat i poczytać o różnych przypadkach ale z dystansem, najlepiej mieć ogarniętego mechanika, spawacza i stroiciela i wtedy to ma szansę powodzenia że coś się zrobi dobrze i duża kasa nie pójdzie w błoto
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
Markuss777
Lex user
Posty: 72
Rejestracja: 21 lis 2013, o 17:29
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Koszalin
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: Markuss777 »

michalllw pisze:Chyba nie ma sposobu na idealny zestaw turbo, może jest ale może kosztować 3x więcej niż wersja bieda made in China.
Można to zrobić na chińskich częściach które działają dobrze ale nie zawsze i tanio może wyjść drogo i poleci się coś z Chin co się sprawdza u jednego ale drugi może mieć pecha i nie zadziała poprawnie.
Druga sprawa to dobór wszystkiego, czyli średnice dolotów, wydechu i wymiary turbo, to wszystko to jest metoda prób i błędów z naciskiem na błędy a błędy kosztują. W moim super hiper mega zestawie turbo wyszło w 2jz 250km, można zgonić na automat i złą hamownie ale znalazłem temat BMW z kompresorem i z automatem który był hamowany na tej samej hamowni i przebieg mocy i momentu wyszedł dobry i nie miał kształtu wielbłąda więc było troszkę spieprzone co okazało się tak naprawdę wierzchołkiem góry lodowej. Z mojego zestawu turbo okazuje się że ,,dobre,, jest turbo, kolektor i układ paliwowy a reszta jest źle dobrana i dużo rzeczy zostało już wymienionych ponieważ albo się coś popsuło albo było źle dobrane a chcąc iść dalej to tzeba wymienić średnice dolotu itd a to $$$$$$$$
Trzecia sprawa to wykonawca czyli ktoś kto to weźnie na klatę i poskłada do kupy
Czwarta najważniejsza rzecz to stroiciel ponieważ czasami z gówna ulepi się placka, chociaż nie zawsze ale jeśli trzy wcześniejsze rzeczy są spieprzone to nic się nie zrobi.Już wiem dlaczego strojenie może kosztować 500 pln, 1000pln i więcej, mój Lex był strojony parę godzin, poprawiany w parę minut a teraz się stroii już parę dni :biggrin2:
Dobrze wystrojony samochód to też pojęcie względne, mój był ,,ogarnięty,, na tyle że gdy przewiozłem mojego kolegę to był zielony i miał taką minę :szok: ale moja dupohamownia wykazała nierówny przyrost momentu spowodowany co się okazało druciarstwem więc to czy auto jest dobrze wystrojone najprecyzyjniej pokaże wykres z hamowni.

Jeśli ktoś się zdecyduje na uturbianie to polecam przekopać informacje na ten temat i poczytać o różnych przypadkach ale z dystansem, najlepiej mieć ogarniętego mechanika, spawacza i stroiciela i wtedy to ma szansę powodzenia że coś się zrobi dobrze i duża kasa nie pójdzie w błoto
Dzięki za sensowną odpowiedź. Skoro testowałeś wynalazek na "własnej skórze" to może wrzuciłbyś linka co to takiego?
www.greenwoodshop.pl - Producent CBD i premixów do epapierosów.
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: michalllw »

Wszystko z allegro i sklepów tuningowych w PL, nic nie trzeb sciągać z USA, nawet kolektor kupisz w PL, słyszałem że jak go się poprawi to posłuży
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: ledziu »

Dla mnie stworzenie podręcznika uturbienia Lexa jest o tyle trudne że nawet jak już zrobimy zestawienie mechaniki to jeszcze pozostaje kwestia strojenia, samej jazdy no i jakości robocizny... a niestety to wszystko jest mało namacalne gdzie wykresy z hamek można włożyć sobie w 4ery litery. I oczywiście można bazować na zeznaniach osób które już mają gotowe auta tylko że skąd wiemy czy ich odczucia nie są inne a niżeli byłby nasze.

Ja może ze swoimi doświadczeniami uchodzę za wujka malkontenta tylko że w 3/4 przypadków moje zrzędzenie się sprawdza...

A najgorzej jest jak patrzę nie od strony cyferek czy tuningowych synonimów tylko od strony skuteczności danych rozwiązań... bo optymistą trudno w to uwierzyć ze można skrytykować auto które ma srylion kuniów i kosztowało majątek... :down:

Michała IS jest idealnym przykładem jak można popłynąć z projektem i ile potrzeba kaski i nerwów (rozmów :ok: telefonicznych ) na wyprostowanie pewnych tematów.

I prawdę powiedziawszy naście lat modzenia lub uczestniczenia w różnych wariackich tematach nauczyło mnie pokory no i nie podniecania się zbytniego :crazy:
Chociaż i tak jeszcze wiele aut potrafi mnie zaskoczyć i co ciekawe nie na papiurku tylko na ulicy w walce... :zryw:


Tak można pisać i pisać ... :gamer:
Awatar użytkownika
DARO LEX
Lex user
Posty: 105
Rejestracja: 16 lut 2017, o 15:57
Model Lexusa: GS 300 MKII
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: DARO LEX »

Odkopie temat coś się zmieniło. Ktoś turbil 2jz w gs 300. Zestawów na eBay allegro jest sporo.
Robiłem rozpoznanie w Pl chcą 9000 zł za uturbinie Lexusa do 330 Km. Jak chce się więcej to już wieksza kasa.
Lexus GS 300 MK II - granatowyprawieczarny
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: GS 300 MK II - TURBO KIT

Post autor: ledziu »

DARO LEX pisze:Odkopie temat coś się zmieniło. Ktoś turbil 2jz w gs 300. Zestawów na eBay allegro jest sporo.
Robiłem rozpoznanie w Pl chcą 9000 zł za uturbinie Lexusa do 330 Km. Jak chce się więcej to już wieksza kasa.
Nic się nie zmieniło czyli...

podanie parametru 330km jest tak samo miarodajne jak podanie ile ma na liczniku a za 9k można sobie np: zrobić fajną wycieczkę.

Odpowiem na następne pytanie ... czy się zmieni ? :biggrin2:
Sądzę że nie... :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości