GS 430 MK3 Hamulce tył

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: owczar »

Pytasz jak to zrobić dobrze, a potem robisz zupełnie na odwrót :) więc po co ten wątek?

Smaru miedzianego w ogóle nie stosuje się w układzie hamulcowym. Są do tego dedykowane smary.

Od ATE plastilube uszkadza się guma.
Gumka antywibracyjna na prowadnicy puchnie i zacisk staje. Sam tak eksperymentowałem, do czasu gdy wieczorem przed długim wyjazdem stanął mi zacisk potraktowany wcześniej plastilube. Skończyło się na tym że musiałem usunąć te gumkę i złożyć bez tego żeby zacisk zaczął działać.

Smar z ASO jest dodawany do zestawów naprawczych. Przynajmniej u mniej był.
Jazikowski
Lex user
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2018, o 02:16
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Siedlce
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: Jazikowski »

owczar pisze:Pytasz jak to zrobić dobrze, a potem robisz zupełnie na odwrót :) więc po co ten wątek?

Smaru miedzianego w ogóle nie stosuje się w układzie hamulcowym. Są do tego dedykowane smary.

Od ATE plastilube uszkadza się guma.
Gumka antywibracyjna na prowadnicy puchnie i zacisk staje. Sam tak eksperymentowałem, do czasu gdy wieczorem przed długim wyjazdem stanął mi zacisk potraktowany wcześniej plastilube. Skończyło się na tym że musiałem usunąć te gumkę i złożyć bez tego żeby zacisk zaczął działać.

Smar z ASO jest dodawany do zestawów naprawczych. Przynajmniej u mniej był.


Pytałem mniej więcej co i jak, nawet tu pisali wczensiej ze smar ATE, później sprawdziłem w necie i to samo 50/50 sprawdza się i nie, więc postanowiłem zostać przy nim i nie szukać innego, a Ty po fakcie się udzielasz, że źle zrobiłem.. :) smaru miedzianego między klocki tyle co kot naplakal, palcem przetrzeć lepiej jak ma na sucho chodzić, to tez nie powinen zaszkodzić, w każdym bądź razie, podejrzewam że będę musiał jeszcze raz wymienić gumki dolne na OEM bo wtedy nie przyszły takie jak powinny, ale jakoś udało sie złożyć na starej i jednym zamienniku, a jak długo to będzie trzymać i czy klocki będą się równo scierac czas pokaze, narazie jest tak jak być powinno i tak zostanie, na przyszłość można dawać rady przed wykonaniem zadania :)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: owczar »

Nie pisałem nic bo chyba że 3 osoby pisały że plastilube nie nadaje się do prowadnic :) ATE owszem ale bremszylinder.
Jazikowski
Lex user
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2018, o 02:16
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Siedlce
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: Jazikowski »

owczar pisze:Nie pisałem nic bo chyba że 3 osoby pisały że plastilube nie nadaje się do prowadnic :) ATE owszem ale bremszylinder.
Zamówilem już dolne gumki OEM, i smar bremszylinder, póki co zrobiłem jak jest i narazie smiga jak powinno, pojeźdze tak trochę i zobaczę czy problem z nierówno scierajacymi klockami znikł, przy okazji wymieni się gumki na OEM, przesmaruje jeszcze raz bremszlinderem i każdy z nas będzie już mógł spać spokojnie.. :D
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: owczar »

Ja śpię spokojnie :P
Awatar użytkownika
agiless
Lex user
Posty: 266
Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:25
Model Lexusa: GS300 MKI
Skąd:: Skierniewice
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: agiless »

Między innymi po takich i podobnych naprawach tworzą się historie o tym, jaki to Autofren i inne zamienniki są beeee. Za chwilę spuchną ASO-we gumki, Plastilube stwardnieje, ale o tym już się raczej nie napisze....
Synowi dwa miesiące temu zmieniałem heble w celice na zestaw z Avensis. Wszystko składane na Autofren, nie było i nie ma problemu, a kto robił temat, wie jaka potrzebna jest dokładność przy montażu gumek zewnętrznych tłoczka.
Wiadomo, ASO to ASO, kogo stać i ma na to ochotę niech kupuje, ale nie popadajmy w histerię z zamiennikami, bo ich jakość znacznie się poprawiła i można z nimi żyć.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: owczar »

Jak się dobrze poszuka to OEM można dostać niewiele drożej niż zamienniki.
250zł z wysyłką do LS430 - zamawiałem niedawno znajomemu - na wszystkie koła.

Jeździłem na autofren przez 3 lata w LS i generalnie nic się nie działo. Ale same gumki miały zupełnie inną budowę jeśli chodzi o tłoczki. Sposób montażu vs OEM bardziej upierdliwy. Na pewno lepszy autofren i stara gumka OEM. Niestety mało który mechanik przy wymianie klocków zagląda do tłoczków czy prowadnic...
Awatar użytkownika
agiless
Lex user
Posty: 266
Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:25
Model Lexusa: GS300 MKI
Skąd:: Skierniewice
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: agiless »

owczar pisze:Na pewno lepszy autofren i stara gumka OEM.
Dokładnie. Jeśli z pod tłoczka nie leci płyn, zostawiamy gumkę wewnątrz i robimy resztę.
Jeśli tłoczek jest zardzewiały, to wymienia się go razem z gumką wewnętrzną i musi być ok.. Pod gumkę zewnętrzną aplikujemy strzykawką ATE Bremszylinder i spokój na kilka lat.
Jazikowski
Lex user
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2018, o 02:16
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Siedlce
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: Jazikowski »

Jeżeli chodzi o gumki prowadnic Autofren, to tylko dolna pasuje, górna wygląda identycznie, jednakże różni się średnica w środku, za mało wytloczona i prowadnica nie chce przejsc, nie ma możliwości żeby to działało jak powinno.. spokojnie przy wymianie jeżeli będzie coś nie tak na pewno napiszę;)

Ps: przypominam, że wymialem tylko gumki prowadnic na tloczku jest tak jak być powinno:)
Saskłacz
Lex user
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 18:41
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Warmia
Kontakt:

Re: GS 430 MK3 Hamulce tył

Post autor: Saskłacz »

Odnośnie tematu to ewidentnie nie odbijają hamulce z jednej strony, czyli prowadnice. Ktoś, kto wymieniał, powinien to sprawdzić, także moim zdaniem kiepska jakość usługi. Przywrócenie sprawności prowadnicą to nic skomplikowanego, a ich kontrola to jeden z najbardziej podstawowych punktów przy wymianie klocków. Wiem, że to nic odkrywczego co napisałem, ale mam wrażenie, że nie wszyscy o tym wiedzą.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości