[IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
ODPOWIEDZ
wysilbn
Lex user
Posty: 49
Rejestracja: 5 wrz 2015, o 20:21
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Lublin
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: wysilbn »

Panowie tak czytam temat i w końcu nie wiem przymierzam się do wymiany klocków i tarcz w moim IS 300 ogólnie co polecacie sprawdzonego , aby pojeździć na nich trochę ?
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: carsik »

dzida pisze:
Joyrider pisze:Trzeba tylko o nie dbać. Dobra lita tarcza, dobry klocek + wymiana płynu co 2 lata + naprawa zacisków + kontrola i ewentualna wymiana przewodów hamulcowych - naprawdę więcej nie trzeba.
Trzeba - często puszcza serwo. Ja tylko już to obstawiam, bo osobiście jeździłem autami z lepszymi hamulcami, a każdy opisuje te w ISie jako świetne ;) Służbowa Skoda i ojca Hyundai znacznie lepiej hamują.

co znaczy, że lepiej hamują? Mierzyłeś drogi hamowania w porównywalnych warunkach czy tylko tak Ci się wydaje?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: dzida »

Reakcja na wciśnięcie pedału hamulca jest zdecydowanie szybsza - a właśnie reakcja ma wpływ na drogę hamowania. Wogóle nie czuć, że lecisz na szybę i już dwa razy po przesiadce stracha miałem, że zbrakło mi hamulców. Innym razem przy 140km/h jak hamowałem to zaczął mi się miotać ale to była wina tłoczka.
Oczywiście jak celowo mierzymy drogę hamowania może wyjść podobnie, ponieważ wiemy kiedy mamy hamować i jesteśmy przygotowani na wciśnięcie do oporu ale w przypadku nagłej sytuacji tracimy cenne metry na reakcję hamulców (ich płynność dozowania).
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: carsik »

dzida pisze:Reakcja na wciśnięcie pedału hamulca jest zdecydowanie szybsza - a właśnie reakcja ma wpływ na drogę hamowania. Wogóle nie czuć, że lecisz na szybę i już dwa razy po przesiadce stracha miałem, że zbrakło mi hamulców. Innym razem przy 140km/h jak hamowałem to zaczął mi się miotać ale to była wina tłoczka.
Oczywiście jak celowo mierzymy drogę hamowania może wyjść podobnie, ponieważ wiemy kiedy mamy hamować i jesteśmy przygotowani na wciśnięcie do oporu ale w przypadku nagłej sytuacji tracimy cenne metry na reakcję hamulców (ich płynność dozowania).
kolego, bajki aż oczy bolą
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: dzida »

Żadne bajki, bo nie rozróżniasz reakcji w ruchu normalnym od pomiarów drogi hamowania.
I od razu napisałem, że pewnie serwo mam do roboty zapewne, bo już wszystko wymieniłem - każdy zachwala te hamulce, a ja wiem, że inne są lepsze od tych w moim aucie. Po polsku te biorą późno, a tamte szybko.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: carsik »

dzida pisze:Żadne bajki, bo nie rozróżniasz reakcji w ruchu normalnym od pomiarów drogi hamowania.
I od razu napisałem, że pewnie serwo mam do roboty zapewne, bo już wszystko wymieniłem, a każdy zachwala te hamulce, a ja wiem, że inne są lepsze
zapoznaj się z metodologią badania drogi hamowania, przemyśl i wtedy coś napisz. Oczywiście, że reakcja na naciśnięcie pedału jest inna, ma jednak znaczenie tylko w przypadku delikatnego hamowania. W przypadku hamowania, nazwijmy to wymuszonego sytuacją, gdy ciśniesz w zasadzie oporowo, ta reakcja nie ma kompletnie żadnego znaczenia.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: dzida »

carsik pisze: zapoznaj się z metodologią badania drogi hamowania, przemyśl i wtedy coś napisz
A jaka to filozofia - z reguły wyznaczasz sobie jakiś punkt na drodze, rozpędzasz się do określonej prędkości i wciskasz do oporu. Problem w tym, że wiesz kiedy wciśniesz hamulec i się tego spodziewasz, że ma być opór i nie ma elementu zaskoczenia i badania reakcji kierującego. I tak kilka razy dla uśrednienia wyników oczywiście w odstępach czasu w zależności czy mierzymy na zimno czy na ciepło.
W ruchu normalnym taka twoja reakcja to odruch jak ktoś leci na Ciebie ale w przypadku zmniejszenia prędkości to wygląda inaczej gdy np. rozglądasz się to tu to tam - nie polecam jechać blisko za kimś nawet w mieście, bo po prostu można się zdziwić działaniem hamulców w pierwszej fazie hamowania w porównaniu do poprzedzającego pojazdu ;)

btw"
w sumie o to samo nam chodzi, bo opór wygląda ok ale płynne dozowanie to nic dobrego wg mnie w normalnym użytkowaniu, a nie teorii odnośnie komfortu podróżowania
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: carsik »

dzida pisze:
carsik pisze: zapoznaj się z metodologią badania drogi hamowania, przemyśl i wtedy coś napisz
A jaka to filozofia - z reguły wyznaczasz sobie jakiś punkt na drodze, rozpędzasz się do określonej prędkości i wciskasz do oporu. Problem w tym, że wiesz kiedy wciśniesz hamulec i się tego spodziewasz, że ma być opór i nie ma elementu zaskoczenia i badania reakcji kierującego. I tak kilka razy dla uśrednienia wyników oczywiście w odstępach czasu w zależności czy mierzymy na zimno czy na ciepło.
W ruchu normalnym taka twoja reakcja to odruch jak ktoś leci na Ciebie ale w przypadku zmniejszenia prędkości to wygląda inaczej gdy np. rozglądasz się to tu to tam - nie polecam jechać blisko za kimś nawet w mieście, bo po prostu można się zdziwić działaniem hamulców w pierwszej fazie hamowania w porównaniu do poprzedzającego pojazdu ;)
miałem IS200 i nigdy nie narzekałem na działanie hamulców a mój był sporo szybszy od Twojego :). Zgadzam się z Tobą, że odczucia są inne. Dziennie jeżdżę zazwyczaj kilkoma różnymi samochodami i czuję między nimi różnicę, co nie znaczy, że ten w którym wystarczy hamulec dotknąć hamuje najlepiej. Oczywiście nie jechałem Twoim samochodem, być może masz jakiś problem z hamulcami, ale IS hamuje dobrze i z pewnością lepiej niż te samochody, które wymieniłeś.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: dzida »

carsik pisze:...ale IS hamuje dobrze i z pewnością lepiej niż te samochody, które wymieniłeś.
Akurat 3-letni Hyundai ojca w pomiarach ma bardzo dobre hamulce ;) Po prostu nowa konstrukcja, gdzie dzisiaj standard to 36m w tej klasie co 16 lat temu było rewelacyjnym wynikiem no i ogólnie Hyundaie mają dobre hamulce jeśli chodzi o suche dane 100-0km/h. Dla przykładu nowy i20 ma 34m, co kiedyś było zarezerwowane dla ...Porsche 911 i trochę mnie to dziwi, bo tarcze nie są jakieś duże. Przynajmniej bezpieczeństwo się poprawia w motoryzacji.

Może po prostu ostra charakterystyka mi bardziej odpowiada :)
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS 200] jakie tarcze hamulcowe?

Post autor: carsik »

i tu zgoda. W europejskich autach te wrażenia były zgoła inne niż w japońskich, szczególnie w kilkunastoletnich konstrukcjach. Obecnie np w Avensisie nie widzę różnicy w działaniu, troszkę przeorientowali się pod użytkownika europejskiego. Aczkolwiek czasami jest sytuacja, że zdarzy się iż auto prawie dęba staje, chociaż nie ma konieczności, za szybko się reaguje na jakąś stresową sytuację
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości