Strona 3 z 3

[GS450h] Działanie systemu start-stop

PostNapisane: 13 mar 2018, o 20:32
przez Phil
klaus napisał(a):
Phil napisał(a):Good question. Jest parę takich kłopotliwych tematów w hybrydzie.
Np pomoc przy odpaleniu auta na kable. Jak to zrobić jak spalinówka nie pracuje? (miałem taką sytuację - akurat u mnie pracował bo było to rano i mróz ale teoretycznie jak ciepły silnik i bateria naładowana to co robic?).

W jakim celu chciałbyś uruchamiać manualnie silnik spalinowy w hybrydzie przy "pożyczaniu" prądu"?
O ile w zwykłym samochodzie w którym alternator doładowuje akumulator to jeszcze ma sens to w hybrydzie już niekoniecznie, tutaj akumulator 12v jest ładowany przez baterie trakcyjne za pomocą inwertera.
Jak w trakcyjnych zabranie energii to sterownik sam włączy silnik spalinowy.
Nie to że chcę. Zastanawiam się jak to zadziała w podobnym przypadku. Przy dużym rozładowaniu "biorcy" zazwyczaj zalecane jest zbyt silnik "dawcy" pracował. Jeśli mówisz że w razie potrzeby uruchomi się silnik benzynowy to OK, ma to sens.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

PostNapisane: 13 mar 2018, o 20:57
przez pkobierecki
Ja odpalałem od GS-a inne auto przez kable. Akumulator 12V w hybrydzie jest ładowany z baterii trakcyjnej. Odpalony silnik nie jest potrzebny aby akumulator był ładowany. Można to poznać po napięciu w instalacji, mam CB radio z miernikiem napięcia na wejściu. Kiedy układ hybrydowy jest "odpalony" to instalacja 12V dostaje 13,5 V z baterii trakcyjnej, silnik benzynowy nie uczestniczy w tym. Odpalałem inny samochód na kable i GS pozostał niewzruszony tym faktem.

Można przyjąć drugi scenariusz: na przykład co się stanie kiedy w hybrydzie wyładujemy akumulator 12V? Temat przerobiony jest głębiej na forum Toyoty na przykładzie Priusów i okazuje się, że sprawa jest bardzo łatwa do rozwiązania. Otóż hybrydy Toyoty nie używają akumulatora 12V do odpalenia silnika. Akumulator 12V służy tylko do włączenia elektroniki sterującej oraz przełączenia przekaźników do baterii trakcyjnej, która to odpala silnik spalinowy. Co za tym idzie w samochodach hybrydowych akumulator 12V zwykle umiera gwałtownie, bo nie ma wcześniej oznak jego słabości- nie ma problemów z odpaleniem na zimnym. Wiąże się z tym jeszcze ciekawa właściwość, mianowicie można "odpalić" hybrydę z 8 szt. baterii R20 połączonych szeregowo w przypadku awarii akumulatora 12V. Natknąłem się na forum Toyoty na informację, że ktoś tak robił.

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

PostNapisane: 14 mar 2018, o 18:32
przez Thorgal1
jak mi nie chciał włączyć się z powodu słabego akumulatora 12v, to popiłem prostownik i odpalił ... nie pierdzieliłem się z nim.

oki, bo odbiegamy od tematu

jak zrobić żeby pedał gazu reagował jak w samochodzie nie hybrydowym ??