Strona 3 z 3

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 13 mar 2018, o 20:57
autor: pkobierecki
Ja odpalałem od GS-a inne auto przez kable. Akumulator 12V w hybrydzie jest ładowany z baterii trakcyjnej. Odpalony silnik nie jest potrzebny aby akumulator był ładowany. Można to poznać po napięciu w instalacji, mam CB radio z miernikiem napięcia na wejściu. Kiedy układ hybrydowy jest "odpalony" to instalacja 12V dostaje 13,5 V z baterii trakcyjnej, silnik benzynowy nie uczestniczy w tym. Odpalałem inny samochód na kable i GS pozostał niewzruszony tym faktem.

Można przyjąć drugi scenariusz: na przykład co się stanie kiedy w hybrydzie wyładujemy akumulator 12V? Temat przerobiony jest głębiej na forum Toyoty na przykładzie Priusów i okazuje się, że sprawa jest bardzo łatwa do rozwiązania. Otóż hybrydy Toyoty nie używają akumulatora 12V do odpalenia silnika. Akumulator 12V służy tylko do włączenia elektroniki sterującej oraz przełączenia przekaźników do baterii trakcyjnej, która to odpala silnik spalinowy. Co za tym idzie w samochodach hybrydowych akumulator 12V zwykle umiera gwałtownie, bo nie ma wcześniej oznak jego słabości- nie ma problemów z odpaleniem na zimnym. Wiąże się z tym jeszcze ciekawa właściwość, mianowicie można "odpalić" hybrydę z 8 szt. baterii R20 połączonych szeregowo w przypadku awarii akumulatora 12V. Natknąłem się na forum Toyoty na informację, że ktoś tak robił.

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 14 mar 2018, o 18:32
autor: Thorgal1
jak mi nie chciał włączyć się z powodu słabego akumulatora 12v, to popiłem prostownik i odpalił ... nie pierdzieliłem się z nim.

oki, bo odbiegamy od tematu

jak zrobić żeby pedał gazu reagował jak w samochodzie nie hybrydowym ??

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 10 lip 2018, o 21:38
autor: panPrzemek
Ja tylko zauważyłem że można wymusić odpalenie silnika spalinowego jeśli w danej chwili chodzi na elektryku, poprzez wciśnięcie gazu. Obroty też wtedy delikatnie podskocza no ale nie do odcinki wiadomo

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 25 sie 2018, o 23:40
autor: pkobierecki
scotti pisze:Może to mała podpowiedz a moze oczywista rzecz.
Otóż zaznajomiony elektryk samochodowy powiedział mi że awaryjny tryb uruchomienia silnika benzynowego np. zimą następuję poprzez wciśniecie-trzymanie hamulca i dwukrotnym wciśnięciu pedału gazu.
Sprawdziłem dziala
Hmm, to jak wysiądzie akumulator 12V można opalić hybrydę za pomocą tej procedury? Normalnie pomija akumulator 12V jakoś?