Strona 2 z 3

[GS450h] Działanie systemu start-stop

: 22 mar 2017, o 23:10
autor: Phil
pkobierecki pisze:Dokładnie tak- zawsze rano się odpali. Ni pojeździsz na prąd do sklepu kilometr od domu :D :hobby:
Dzięki. Ciekawią mnie te wszystkie testy kiedy facet wsiada naciska power widzi komunikat ready i rusza zawsze na elektryce.. Pewnie - po naładowaniu baterii podczas jazdy tak jest ale jak trochę postoi to dupa i benzyna zawsze się musi uruchomić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 23 mar 2017, o 16:32
autor: Thorgal1
jadę do pracy 15km, na dworze jest ciepło (nie gorąco) i po 2-3h znowu wsiadam to silnik jeszcze trzyma temp i ruszam na elektryce.
dogrzewa się po to że, jak nagle naciśniesz na gaz żeby nie zajechać zimnego silnika
jak włączysz klimę na max żeby schłodzić budę to też się może włączyć ... ogólnie elektryczna sprężarka najmocniej zużywa baterię ze wszystkich podzespołów w samochodzie.
Jak masz ja wyłączoną, to naprawdę dużo szybciej się ładuje bateria w czasie jazdy i nie spada z niej tak prąd

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 23 mar 2017, o 23:33
autor: pkobierecki
To prawda, blok silnika ładnie trzyma temperaturę i latem nawet po kilku godzinach potrafi być gotowy do jazdy bez rozgrzewania. Ale nawet w piękne i ciepłe letnie noce ochładza się na tyle, że rano musi się rozgrzać. Bezpieczeństwo i trwałość silnika przede wszystkim :D

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 24 mar 2017, o 12:15
autor: Phil
Dzieki Panowie, chcialem sie upewnic ze u mnie wszystko OK :-)

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 7 gru 2017, o 19:00
autor: Kristof
Trochę odgrzeje kotleta, ale mam pytanie odnośnie samego systemu ;) czy w 350 na eco nie powinien zachowywać się tak samo? Button ma napis Start Stop engine ale czy system jest wrzucony do 350 to się z instrukcji nie dowiedziałem

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 7 gru 2017, o 22:03
autor: pkobierecki
Miałem na testach wersję 350 i z tego co pamiętam to nie ma on systemu "start and stop".

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 13 mar 2018, o 10:01
autor: Thorgal1
A ktoś może wie lub czytał o odblokowaniu gazu w hybrydach żeby na parkingu P Można było wkręcić go na obroty ? Teraz jest tak z 10% potencjometr pozwala wkręcić chociaż but w podłodze.

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 13 mar 2018, o 15:45
autor: Phil
Thorgal1 pisze:A ktoś może wie lub czytał o odblokowaniu gazu w hybrydach żeby na parkingu P Można było wkręcić go na obroty ? Teraz jest tak z 10% potencjometr pozwala wkręcić chociaż but w podłodze.
Good question. Jest parę takich kłopotliwych tematów w hybrydzie.
Np pomoc przy odpaleniu auta na kable. Jak to zrobić jak spalinówka nie pracuje? (miałem taką sytuację - akurat u mnie pracował bo było to rano i mróz ale teoretycznie jak ciepły silnik i bateria naładowana to co robic?).

Re: [GS450h] Działanie systemu start-stop

: 13 mar 2018, o 18:20
autor: klaus
Phil pisze: Good question. Jest parę takich kłopotliwych tematów w hybrydzie.
Np pomoc przy odpaleniu auta na kable. Jak to zrobić jak spalinówka nie pracuje? (miałem taką sytuację - akurat u mnie pracował bo było to rano i mróz ale teoretycznie jak ciepły silnik i bateria naładowana to co robic?).
W jakim celu chciałbyś uruchamiać manualnie silnik spalinowy w hybrydzie przy "pożyczaniu" prądu"?
O ile w zwykłym samochodzie w którym alternator doładowuje akumulator to jeszcze ma sens to w hybrydzie już niekoniecznie, tutaj akumulator 12v jest ładowany przez baterie trakcyjne za pomocą inwertera.
Jak w trakcyjnych zabranie energii to sterownik sam włączy silnik spalinowy.

[GS450h] Działanie systemu start-stop

: 13 mar 2018, o 20:32
autor: Phil
klaus pisze:
Phil pisze: Good question. Jest parę takich kłopotliwych tematów w hybrydzie.
Np pomoc przy odpaleniu auta na kable. Jak to zrobić jak spalinówka nie pracuje? (miałem taką sytuację - akurat u mnie pracował bo było to rano i mróz ale teoretycznie jak ciepły silnik i bateria naładowana to co robic?).
W jakim celu chciałbyś uruchamiać manualnie silnik spalinowy w hybrydzie przy "pożyczaniu" prądu"?
O ile w zwykłym samochodzie w którym alternator doładowuje akumulator to jeszcze ma sens to w hybrydzie już niekoniecznie, tutaj akumulator 12v jest ładowany przez baterie trakcyjne za pomocą inwertera.
Jak w trakcyjnych zabranie energii to sterownik sam włączy silnik spalinowy.
Nie to że chcę. Zastanawiam się jak to zadziała w podobnym przypadku. Przy dużym rozładowaniu "biorcy" zazwyczaj zalecane jest zbyt silnik "dawcy" pracował. Jeśli mówisz że w razie potrzeby uruchomi się silnik benzynowy to OK, ma to sens.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka