[GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
- Thorgal1
- Moderator
- Posty: 785
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:14
- Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
- Skąd:: Śląsk, Chelsea
- Lokalizacja: Śląsk Chelsea
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Auto kupiłem przy 97tyś km. Biło jak cholera. Kupiłem nowe tarcze i klocki. W AMO serwis sprawdzili przed wymianą piasty - jedna miała takie odchylenia że masakra. Zniszczył bym nowe tarcze. Mam najechane 177tyś i po weekendzi wjedzie do mnie komplet ebc (bda są wręcz nieosiągalne chyba że masz 2/3 miechy na czekanie) + hawk pro 5.0 na tył i przód i przed montażem nie wyobrażam sobie, żeby nie sprawdzić czy piasty nie są do wymiany.
Powód? 450h ma piasty jakie ma is250. A auto dużo cięższe - one nie wytrzymują w tych autach. Ja tylko czekam kiedy znowu je wymienie. Na szczęście nie są drogie, bo wtedy kupiłem w aso i chyba w normalnej cenie były po 360pln szt.
Powód? 450h ma piasty jakie ma is250. A auto dużo cięższe - one nie wytrzymują w tych autach. Ja tylko czekam kiedy znowu je wymienie. Na szczęście nie są drogie, bo wtedy kupiłem w aso i chyba w normalnej cenie były po 360pln szt.
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457
steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
-
- Nowy lex user
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 maja 2015, o 16:05
- Model Lexusa: GS450H MkIII
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Cenne informacje! Piasty byly by najprostszym rozwiazaniem, ale ani nie halasowaly ani nie dawaly oznak jakis luzow... Co do cen to zapytam w takim razie w ASO, bo jak patrzylem zamienniki to przednie zaczynaly sie od 500 zl za jakis sensowny, a byly i po 900 zl. DBA juz zamowilem, raptem miesiac czekania, akurat jak wroce do krajuThorgal1 pisze:Auto kupiłem przy 97tyś km. Biło jak cholera. Kupiłem nowe tarcze i klocki. W AMO serwis sprawdzili przed wymianą piasty - jedna miała takie odchylenia że masakra. Zniszczył bym nowe tarcze. Mam najechane 177tyś i po weekendzi wjedzie do mnie komplet ebc (bda są wręcz nieosiągalne chyba że masz 2/3 miechy na czekanie) + hawk pro 5.0 na tył i przód i przed montażem nie wyobrażam sobie, żeby nie sprawdzić czy piasty nie są do wymiany.
Powód? 450h ma piasty jakie ma is250. A auto dużo cięższe - one nie wytrzymują w tych autach. Ja tylko czekam kiedy znowu je wymienie. Na szczęście nie są drogie, bo wtedy kupiłem w aso i chyba w normalnej cenie były po 360pln szt.
EDIT: Zadzwonilem do ASO - cena za piaste 1200 zl
- Thorgal1
- Moderator
- Posty: 785
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:14
- Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
- Skąd:: Śląsk, Chelsea
- Lokalizacja: Śląsk Chelsea
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
w 4 lata tak się zmieniło ? pamiętał bym taką kwotę ...było dużo taniej
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457
steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
-
- Nowy lex user
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 maja 2015, o 16:05
- Model Lexusa: GS450H MkIII
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Wymienione zostały obie piasty (SKF koszt ok 600-700 zl/szt.), tarcze nacinane DBA T2 (czas oczekiwania 2 miesiace) i klocki EBC yellow. Pomiar bicia piast wynik 0,02 mm, pomiar bicia tarcz jedna 0,01, druga 0,04 mm. Obecnie przejechane okolo 900 km i tarcze wciaz sa proste, brak bicia przy hamowaniu. Dodatkowo prawie zupelnie zniknely wibracje kierownicy i nadwozia w czasie jazdy ktore wystepowaly wczesniej, nie przy hamowaniu. Wniosek z tego taki ze winne wibracjom i krzywieniu sie tarcz byly piasty.
Co do efektow poprawy hamowania to sa znaczne - duzo lepsza pierwsza reakcja na hamulec i ogolnie znaczna poprawa samej sily hamowania - wczesniej przy predkosciach autostradowych hamujac samochod mowiac krotko zwalnial - teraz rzeczywiscie hamuje.
Niestety tarcze nacinane sa faktycznie dosyc glosne podczas hamowania, ale takze podczas jazdy - przypuszczam ze klocek minimalnie dotyka tarczy a naciecia powoduja powstawanie oscylujacego dzwieku szumu/buczenia, slyszalnego glownie kiedy nie jest wlaczone radio. Klocki niestety piszcza przy dochamowaniu blisko 0, bede probowal zgodnie z innymi tematami podkladek i poprawienia blaszki mocujacej klocki.
PS: do pomiaru bicia tarcz zakupilem czujnik zegarowy w sklepie Jula, koszt 150 zl. w warsztatach do ktorych dzwonilem nie wykonuja takich pomiarow i nie maja tego jakze "kosztownego" urzadzenia. Jego montaz jest troche utrudniony poniewaz gorny wahacz jest aluminiowy wiec magnes nie lapie, ale mozna przymocowac np. kawalek blachy. Probujac wykonac pomiary bicia starych piast okazalo sie jednak ze taki pomiar bedzie kompletnie niewiarygodny poniewaz piasty sa na tyle zanieczyszczone nalotem i rdza (ktora ciezko idealnie usunac nawet papierem sciernym) ze maja one znaczny wplyw na odczyty. Takie piasty nalezalaloby chyba wypiaskowac do przeprowadzenia takiego pomiaru.
Co do efektow poprawy hamowania to sa znaczne - duzo lepsza pierwsza reakcja na hamulec i ogolnie znaczna poprawa samej sily hamowania - wczesniej przy predkosciach autostradowych hamujac samochod mowiac krotko zwalnial - teraz rzeczywiscie hamuje.
Niestety tarcze nacinane sa faktycznie dosyc glosne podczas hamowania, ale takze podczas jazdy - przypuszczam ze klocek minimalnie dotyka tarczy a naciecia powoduja powstawanie oscylujacego dzwieku szumu/buczenia, slyszalnego glownie kiedy nie jest wlaczone radio. Klocki niestety piszcza przy dochamowaniu blisko 0, bede probowal zgodnie z innymi tematami podkladek i poprawienia blaszki mocujacej klocki.
PS: do pomiaru bicia tarcz zakupilem czujnik zegarowy w sklepie Jula, koszt 150 zl. w warsztatach do ktorych dzwonilem nie wykonuja takich pomiarow i nie maja tego jakze "kosztownego" urzadzenia. Jego montaz jest troche utrudniony poniewaz gorny wahacz jest aluminiowy wiec magnes nie lapie, ale mozna przymocowac np. kawalek blachy. Probujac wykonac pomiary bicia starych piast okazalo sie jednak ze taki pomiar bedzie kompletnie niewiarygodny poniewaz piasty sa na tyle zanieczyszczone nalotem i rdza (ktora ciezko idealnie usunac nawet papierem sciernym) ze maja one znaczny wplyw na odczyty. Takie piasty nalezalaloby chyba wypiaskowac do przeprowadzenia takiego pomiaru.
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Tak na przyszlosc proponuje zainteresowanie sie tarczami Zimmermann, ewentualnie rowniez ich klockami. Poza tym klocki Carbone Lorraine, ewentualnie Ferodo. Jezeli rzeczywiscie ktos podrozuje duzo z predkosciami autostradowymi i trzeba niekiedy mocno przychamowac z takich predkosci lub z pracy do domu ma ostro z gorki po zakretach to porzadny plyn hamulcowy i teflonowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie nie beda przesada.
- iparts
- Lex user
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:18
- Model Lexusa: SC
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Zgadzamy się również z przedmówcą. Dodatkowo można jeszcze sprawdzić tarcze producenta TRW, które są twardsze, ale do szybszej jazdy po autostradach nadadzą się idealnie. Jedynym ich minusem może być nadmierne pylenie się podczas gwałtownych hamowań. W razie jakichkolwiek pytań zawsze może pan napisać do nas i skonsultować swój wybór tarcz.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/lexus,842.html
-
- Lex user
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 lis 2017, o 13:28
- Model Lexusa: is 200
- Skąd:: Opoczno
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
u mnie w is 200 trw skrzywione w przeciągu miesiąca
- MateoM
- Lex user
- Posty: 115
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 10:49
- Model Lexusa: GS450H
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Panowie, pytanie - jaki jest objaw zużytych piast, które mają luzy ??? Jak jest to odczuwalne podczas jazdy?
-
- Nowy lex user
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 maja 2020, o 17:02
- Model Lexusa: GS450H
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Jak z perspektywy czasu sprawdzają wam się nacinane tarcze DBA T2 i klocki EBC Yellowstuff?
Zastanawiam się czy kupić ten komplet czy klocki EBC Yellowstuff z nacinanymi tarczami EBS Ultimax.
Taki pomiar bicia piast jak się wykonuje?
Zastanawiam się czy kupić ten komplet czy klocki EBC Yellowstuff z nacinanymi tarczami EBS Ultimax.
Taki pomiar bicia piast jak się wykonuje?
- machony79
- Lex Driver
- Posty: 464
- Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
- Model Lexusa: NX200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: [GS450h] Gnące/krzywiące się tarcze hamulcowe
Nacinane tarcze są za głośne i przy cywilnej jeździe nic nie dają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości