Strona 3 z 4

Re: [IS200] problem z ładowaniem

: 17 lis 2017, o 00:07
autor: Damian87
A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)

Re: [IS200] problem z ładowaniem

: 17 lis 2017, o 08:07
autor: blue
Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.

Re: [IS200] problem z ładowaniem

: 17 lis 2017, o 08:10
autor: luki90
Damian87 pisze:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
ze swiatlami wszystko :biggrin2:

Jaki regulator zamowiles ?

[IS200] problem z ładowaniem

: 17 lis 2017, o 11:03
autor: Damian87
luki90 pisze:
Damian87 pisze:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
ze swiatlami wszystko :biggrin2:

Jaki regulator zamowiles ?
Producentem niby jest ta firma autostarter..

[IS200] problem z ładowaniem

: 17 lis 2017, o 11:07
autor: Damian87
blue pisze:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
Ale dla mnie to dziwne żeby na postoju zegary, swiatła przygasały(na chwile ale jednak) jak włącze grzanie szyby czy grzanie tyłków. Siostra ma peugeota 307 i u niej np. Bez obciążenia jest 14.2 po włączeniu wszystkiego 14.1 i nić nie przygasa.

Re: [IS200] problem z ładowaniem

: 17 lis 2017, o 11:32
autor: e_mil
Zgadzam się z blue :) U mnie wskazówka od napięcia w prawdzie jakoś szczególnie się nie zmienia, ale minimalne przygaśnięcie jest widoczne i z tego co pamiętam (z pytania kolegów) to jest to normalny objaw.
blue pisze:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.

[IS200] problem z ładowaniem

: 25 lis 2017, o 17:52
autor: Damian87
Wymieniłem regulator tydzień temu i dało to tylko tyle że ładowanie jest nie 13.9V a 14.3V. I w każdych warunkach obciążenia jest o ten 0.4V większe.
Ale przemierzyłem mostek prostowniczy bo jedna dioda była padnięta
https://youtu.be/jUBaBntf7bQ

Dzisiaj wymieniłem mostek i nic to nie zmieniło.
Nie wiem już sam. Wystarczy że obroty wzrosną do powiedzmy 1000rpm i jest ok.
Co decyduje o tym że właściwe ładowanie ma być np. od 900rpm a nie od 650rpm?

Re: [IS200] problem z ładowaniem

: 25 lis 2017, o 18:51
autor: blue
To, jake napięcie nominalne ma alternator na danych obrotach. Widocznie nie projektowano tego na pełne obciążenie na obrotach jałowych. Na jałowych ma mieć niską emisję CO2.

[IS200] problem z ładowaniem

: 25 lis 2017, o 19:16
autor: Damian87
https://youtu.be/mZ0OYn6QlIc

+ w 3 innych autach sprawdzałem i napięcie nie spada tak znacznie ( praktycznie wogóle)

Re: [IS200] problem z ładowaniem

: 25 lis 2017, o 21:40
autor: blue
Moim zadaniem mimo wszystko za dużo wymagacie od tego alternatora. Przy dużym obciążeniu napięcie ma prawo spaść do 12V. Jeśli będzie mniej, to dopiero jest podejrzane.