[IS200] problem z ładowaniem

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
Awatar użytkownika
Damian87
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Kontakt:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post autor: Damian87 »

A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post autor: blue »

Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
Awatar użytkownika
luki90
Lex Driver
Posty: 309
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 21:23
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post autor: luki90 »

Damian87 pisze:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
ze swiatlami wszystko :biggrin2:

Jaki regulator zamowiles ?
www.facebook.com/kolorowakoszulka
Awatar użytkownika
Damian87
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Kontakt:

[IS200] problem z ładowaniem

Post autor: Damian87 »

luki90 pisze:
Damian87 pisze:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy :)
ze swiatlami wszystko :biggrin2:

Jaki regulator zamowiles ?
Producentem niby jest ta firma autostarter..
Awatar użytkownika
Damian87
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Kontakt:

[IS200] problem z ładowaniem

Post autor: Damian87 »

blue pisze:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
Ale dla mnie to dziwne żeby na postoju zegary, swiatła przygasały(na chwile ale jednak) jak włącze grzanie szyby czy grzanie tyłków. Siostra ma peugeota 307 i u niej np. Bez obciążenia jest 14.2 po włączeniu wszystkiego 14.1 i nić nie przygasa.
e_mil
Lex user
Posty: 28
Rejestracja: 11 cze 2016, o 20:39
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post autor: e_mil »

Zgadzam się z blue :) U mnie wskazówka od napięcia w prawdzie jakoś szczególnie się nie zmienia, ale minimalne przygaśnięcie jest widoczne i z tego co pamiętam (z pytania kolegów) to jest to normalny objaw.
blue pisze:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
Awatar użytkownika
Damian87
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Kontakt:

[IS200] problem z ładowaniem

Post autor: Damian87 »

Wymieniłem regulator tydzień temu i dało to tylko tyle że ładowanie jest nie 13.9V a 14.3V. I w każdych warunkach obciążenia jest o ten 0.4V większe.
Ale przemierzyłem mostek prostowniczy bo jedna dioda była padnięta
https://youtu.be/jUBaBntf7bQ

Dzisiaj wymieniłem mostek i nic to nie zmieniło.
Nie wiem już sam. Wystarczy że obroty wzrosną do powiedzmy 1000rpm i jest ok.
Co decyduje o tym że właściwe ładowanie ma być np. od 900rpm a nie od 650rpm?
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post autor: blue »

To, jake napięcie nominalne ma alternator na danych obrotach. Widocznie nie projektowano tego na pełne obciążenie na obrotach jałowych. Na jałowych ma mieć niską emisję CO2.
Awatar użytkownika
Damian87
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Kontakt:

[IS200] problem z ładowaniem

Post autor: Damian87 »

https://youtu.be/mZ0OYn6QlIc

+ w 3 innych autach sprawdzałem i napięcie nie spada tak znacznie ( praktycznie wogóle)
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: [IS200] problem z ładowaniem

Post autor: blue »

Moim zadaniem mimo wszystko za dużo wymagacie od tego alternatora. Przy dużym obciążeniu napięcie ma prawo spaść do 12V. Jeśli będzie mniej, to dopiero jest podejrzane.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości