[IS200] problem z ładowaniem
- Damian87
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Kontakt:
Re: [IS200] problem z ładowaniem
A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: [IS200] problem z ładowaniem
Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
- luki90
- Lex Driver
- Posty: 309
- Rejestracja: 10 kwie 2015, o 21:23
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Kontakt:
Re: [IS200] problem z ładowaniem
ze swiatlami wszystkoDamian87 pisze:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy
Jaki regulator zamowiles ?
www.facebook.com/kolorowakoszulka
- Damian87
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Kontakt:
[IS200] problem z ładowaniem
Producentem niby jest ta firma autostarter..luki90 pisze:ze swiatlami wszystkoDamian87 pisze:A jak włączysz światła, dmuchawe i grzanie szyby?
Zamówiłem regulator w sobotę będę wymieniał i zobaczymy
Jaki regulator zamowiles ?
- Damian87
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Kontakt:
[IS200] problem z ładowaniem
Ale dla mnie to dziwne żeby na postoju zegary, swiatła przygasały(na chwile ale jednak) jak włącze grzanie szyby czy grzanie tyłków. Siostra ma peugeota 307 i u niej np. Bez obciążenia jest 14.2 po włączeniu wszystkiego 14.1 i nić nie przygasa.blue pisze:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
-
- Lex user
- Posty: 28
- Rejestracja: 11 cze 2016, o 20:39
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: [IS200] problem z ładowaniem
Zgadzam się z blue U mnie wskazówka od napięcia w prawdzie jakoś szczególnie się nie zmienia, ale minimalne przygaśnięcie jest widoczne i z tego co pamiętam (z pytania kolegów) to jest to normalny objaw.
blue pisze:Ja tylko wspomnę, że alternator ma pewną określoną wydajność i na biegu jałowym jest ona minimalna. Nie bez powodu ze wzrostem obrotów rośnie napięcie ładowania, gdyż rośnie też wydajność (moc) w stosunku do obciążenia. Według mnie ten alternator i tak jest niezły (90A) ale jakbyście nie kombinowali, to przy włączeniu na biegu jałowym przy 650 obr./min. świateł, podgrzewania szyb, lusterek, foteli, klimatyzacji itd. po prostu spadek napięcia będzie zbyt duży w stosunku do wydajności alternatora i nie da on rady poprawnie ładować akumulatora. Stąd pokaże prąd ładowania 12V, bo idzie on już w większości z akumulatora. Tak będzie nawet przy sprawnym regulatorze napięcia.
- Damian87
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Kontakt:
[IS200] problem z ładowaniem
Wymieniłem regulator tydzień temu i dało to tylko tyle że ładowanie jest nie 13.9V a 14.3V. I w każdych warunkach obciążenia jest o ten 0.4V większe.
Ale przemierzyłem mostek prostowniczy bo jedna dioda była padnięta
https://youtu.be/jUBaBntf7bQ
Dzisiaj wymieniłem mostek i nic to nie zmieniło.
Nie wiem już sam. Wystarczy że obroty wzrosną do powiedzmy 1000rpm i jest ok.
Co decyduje o tym że właściwe ładowanie ma być np. od 900rpm a nie od 650rpm?
Ale przemierzyłem mostek prostowniczy bo jedna dioda była padnięta
https://youtu.be/jUBaBntf7bQ
Dzisiaj wymieniłem mostek i nic to nie zmieniło.
Nie wiem już sam. Wystarczy że obroty wzrosną do powiedzmy 1000rpm i jest ok.
Co decyduje o tym że właściwe ładowanie ma być np. od 900rpm a nie od 650rpm?
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: [IS200] problem z ładowaniem
To, jake napięcie nominalne ma alternator na danych obrotach. Widocznie nie projektowano tego na pełne obciążenie na obrotach jałowych. Na jałowych ma mieć niską emisję CO2.
- Damian87
- Lex Driver
- Posty: 687
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Kontakt:
[IS200] problem z ładowaniem
https://youtu.be/mZ0OYn6QlIc
+ w 3 innych autach sprawdzałem i napięcie nie spada tak znacznie ( praktycznie wogóle)
+ w 3 innych autach sprawdzałem i napięcie nie spada tak znacznie ( praktycznie wogóle)
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: [IS200] problem z ładowaniem
Moim zadaniem mimo wszystko za dużo wymagacie od tego alternatora. Przy dużym obciążeniu napięcie ma prawo spaść do 12V. Jeśli będzie mniej, to dopiero jest podejrzane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości