[RX 330] Kilka problemów

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
ODPOWIEDZ
wronski3
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 6 wrz 2016, o 22:42
Model Lexusa: RX 330
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

[RX 330] Kilka problemów

Post autor: wronski3 »

Witajcie,

Zbliżają się zima więc postanowiłem wreszcie trochę zadbać o swojego RXa i pochylić się nad zaległymi tematami.

Moje autko to RX330 (2005) z pochodzenia Amerykanin ;) tym samym cierpi na brak świateł przeciwmgielnych tylnych.
Widziałem kilka tematów dotyczących dodania tej przydatnej funkcji ;) ale mój pomysł jest nieco inny - dorwałem przełącznik zespolony od Europejczyka, który posiada
takową opcje i chciał bym go przeszczepić. Czy orientujecie się może jak wygląda sprawa wiązki w modelach z USA? Czy wystarczy się dopiąć w "odpowiednie miejsce" (?)
czy też trzeba kombinować i tworzyć od zera? Domyślam, się że w Europejczyku powinna też być kontrolka sygnalizująca to światło - bo przełącznik na manetce wygląda na monostabilny.

Sprawa druga to problem związany z Check i VSC, w moim przypadku problem występuje zarówno na benzynie jak i na LPG.
Badanie spalin na stacji diagnostycznej nie wykazało, żadnych anomalii (PB i LPG)
Techstream zwraca następujące błędy: P0137 oraz P0157 występują zawsze jednocześnie na obydwóch tylnych sondach.
Gazownik po weryfikacji stwierdził że nie ma zastrzeżeń do spalania i zasugerował zastosowanie tulejek emulujących - tak też zrobiłem ale to jedynie zmniejszyło występowanie problemu - tzn.
obecnie błędy pojawiają się zazwyczaj przy prędkościach autostradowych - wcześniej zdarzały się nawet po dłuższej pracy na biegu jałowym.
W sieci znalazłem też taką wypowiedź:
"Jeśli będziesz się decydował na RX330 to wersje z 2004 roku oraz początku 2005 miały akcję serwisową dotyczącą świecenia chcecka z tytułu 2 sond. Pomaga reprograming ECU."
Czy ktoś z Was może się odnieść do powyższego i ma jakiś pomysł jak pozbyć się tego uciążliwego problemu?
Jakiś czas temu pytałem jedno z Warszawskich ASO o tą akcję serwisową - najpierw poprosili o trochę czasu ze względu na konieczność ustalenia (pochodzenie USA) a później urwali kontakt... :down:

I ostatnia sprawa - pół roku temu miałem problem z czujnikiem hamulca postojowego, odkręciła się śrubka mocowania i nie było masy, co powodowało problemy z jego funkcjonowaniem.
Po dłuższej gimnastyce udało się ją dokręcić (kto miał przyjemność ten wie jak jest tam ciasno...), obecnie kontrolka funkcjonuje już prawidłowo - niestety przestał działać system AFS (kontrolka AFS miga nieustannie :/
Musiałem coś zruszyć podczas prób zamocowania czujnika - Techstream zwraca błąd B2414 Steering Position Sensor, ale nie wiem gdzie szukać przyczyny. Być może zruszyłem jakieś połączenie na styku z modułem AFS ale nie mogę go zlokalizować...

Z góry wielkie dzięki za wszystkie pomysły i sugestie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości