Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Naprawa, usterki, porady, spostrzeżenia. Wszystko co dotyczy silników Diesla.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trzeci
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 8 paź 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Kontakt:

Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Post autor: trzeci »

Po zajrzeniu pod auto, zauważyłem mokre elementy w okolicach miski olejowej. Olej z tego co widać nie ubywa szybko. Regularnie sprawdzam. Chociaż w tej kwestii potrzebuję trochę więcej czasu, żeby to sprawdzić dokładniej. Na pierwszy rzut oka wygląda to, że trzeba wymienić uszczelkę pod miską olejową.

Jak myślicie, czym jest spowodowana tego typu usterka ? Nie ma żadnych wgnieceń na misce olejowej.
Czy słyszeliście o takiej usterce wcześniej w tym modelu?

Mój plan jest taki, że jak nie będzie olej uciekał szybko to poczekam do wymiany oleju i przy okazji naprawię tą usterkę, co o tym sądzicie? Teraz mam przejechane 44 000 mil a olej był wymieniany przy 40 000. I jeszcze jedno pytanie, co ile powinno się wymieniać olej w IS220d ?
"Niech żyje życie"
Awatar użytkownika
trzeci
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 8 paź 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Kontakt:

Re: Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Post autor: trzeci »

ok. Naprawione.

Trzeba było dokładnie się przyjrzeć, że miska olejowa nie miała prostej jednej z krawędzi. Kupiłem nową: Koszt 200 funtów.
"Niech żyje życie"
wlaziu
Lex user
Posty: 77
Rejestracja: 2 sie 2014, o 20:58
Model Lexusa: IS 220D
Skąd:: Wrocław/Rzeszów
Kontakt:

Re: Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Post autor: wlaziu »

To ile te twoje auto ma tych mil w końcu 40 czy 60?
Olej wymienić wg wskazań (dostaniesz komunikat na deskę) ale nie rzadziej niż raz na 2 lata. W tylnym dyfrze olej też się zmienia (co 2 lata lub 30kkm)
Awatar użytkownika
trzeci
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 8 paź 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Kontakt:

Re: Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Post autor: trzeci »

wlaziu pisze:To ile te twoje auto ma tych mil w końcu 40 czy 60?
Olej wymienić wg wskazań (dostaniesz komunikat na deskę) ale nie rzadziej niż raz na 2 lata. W tylnym dyfrze olej też się zmienia (co 2 lata lub 30kkm)
Chciałem zakończyć temat bo jest już stary a problem dawno temu się rozwiązał. Temat jest z 2013r. i wtedy auto miało przejechane 40 tys., a teraz ma 60 :)

Ja wymieniam co 10 000 tys olej lub co roku w zależności co nadejdzie pierwsze... Nie czekam na komunikat.

Ale w tylnym dyferencjale jeszcze nie wymieniałem... hmm na prawdę trzeba wymieniać co 2 lata ?
"Niech żyje życie"
wlaziu
Lex user
Posty: 77
Rejestracja: 2 sie 2014, o 20:58
Model Lexusa: IS 220D
Skąd:: Wrocław/Rzeszów
Kontakt:

Re: Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Post autor: wlaziu »

Serio Serio. W tylnym moście są otwarte łożyska, a takowe wymagają wymiany oleju.
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Post autor: Miłosz »

Nie wiem jak w lexach , ale olej to się wymienia gdzie się tylko da w poprzedniej bmce zmieniałem oczywiście w silniku , w skrzynie jak i w dyfrze. Na stronie np motula wpiszesz auto model i Ci wyskoczą zalecane produkty oraz lepkości. W skrzyni jeśli automat to oczywiście metodą dynamiczną inaczej całego syfu się nie wypłucze. Dodam jeszcze że również w przypadku aut ze śmigłem jak olej w skrzyni aut jest już do bani to po podpięciu do kompa wywala błąd egs sypmtom glue.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
wlaziu
Lex user
Posty: 77
Rejestracja: 2 sie 2014, o 20:58
Model Lexusa: IS 220D
Skąd:: Wrocław/Rzeszów
Kontakt:

Re: Wyciek spod miski olejowej (uszczelka)

Post autor: wlaziu »

W lexie w skrzyni biegów są zamknięte łożyska, więc wymiana teoretycznie nie ma sensu. Smar jest w łożyskach i olej tam teoretycznie wstępu nie ma. Z czasem jednak olej się tam dostaje i wypłukuje smar. Można poznać po tym że jak się puści sprzęgło na luzie to słychać lekki szum. Nie jest to jednak nic destrukcyjnego. Łożyska są dość szczelne i dobrze chronione przed zanieczyszczeniami. Jeśli skrzynia jest szczelna i nic z niej nie wycieka, ani się do niej nie dostaje to wymiana oleju raczej nie ma sensu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości