[LS430] 10W40 ---> 5W30
: 15 maja 2018, o 11:03
Cześć.
Stoję przed mocną zagwozdką dotyczącą wymiany oleju w moim nowo nabytym LS430. Nie wiedzieć czemu, poprzedni właściciel w Szwajcarii lał do niego od zawsze 10W40, mimo tego że producent zaleca 5W30 i ewentualnie dopuszcza 10W30, gdzie i tak przy następnej wymianie piszą żeby lać 5W30. Sporo się naczytałem na temat zmiany z półsyntetyka na syntetyk i zdania są podzielone. Chciałem to wykonać w taki sposób, żeby przy wymianie zastosować płukankę Liquid Moly Pro Line i zalać 5W30, po czym przejechać ~5000 km i zalać nowy olej.
W sklepie gdzie kupuję oleje i filtry Panowie straszą mnie, że silnik się rozszczelni i będzie do remontu. Internet jest podzielony. Może ktoś z was ma jakieś doświadczenia? Chciałbym jeździć na oleju zalecanym przez producenta, ale też nie chce na siłę zrobić sobie problemu.
Przebieg: 220 000
Olej: Eni 10W40
planowane założenie LPG
Stoję przed mocną zagwozdką dotyczącą wymiany oleju w moim nowo nabytym LS430. Nie wiedzieć czemu, poprzedni właściciel w Szwajcarii lał do niego od zawsze 10W40, mimo tego że producent zaleca 5W30 i ewentualnie dopuszcza 10W30, gdzie i tak przy następnej wymianie piszą żeby lać 5W30. Sporo się naczytałem na temat zmiany z półsyntetyka na syntetyk i zdania są podzielone. Chciałem to wykonać w taki sposób, żeby przy wymianie zastosować płukankę Liquid Moly Pro Line i zalać 5W30, po czym przejechać ~5000 km i zalać nowy olej.
W sklepie gdzie kupuję oleje i filtry Panowie straszą mnie, że silnik się rozszczelni i będzie do remontu. Internet jest podzielony. Może ktoś z was ma jakieś doświadczenia? Chciałbym jeździć na oleju zalecanym przez producenta, ale też nie chce na siłę zrobić sobie problemu.
Przebieg: 220 000
Olej: Eni 10W40
planowane założenie LPG