[LS430] 10W40 ---> 5W30
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
[LS430] 10W40 ---> 5W30
Cześć.
Stoję przed mocną zagwozdką dotyczącą wymiany oleju w moim nowo nabytym LS430. Nie wiedzieć czemu, poprzedni właściciel w Szwajcarii lał do niego od zawsze 10W40, mimo tego że producent zaleca 5W30 i ewentualnie dopuszcza 10W30, gdzie i tak przy następnej wymianie piszą żeby lać 5W30. Sporo się naczytałem na temat zmiany z półsyntetyka na syntetyk i zdania są podzielone. Chciałem to wykonać w taki sposób, żeby przy wymianie zastosować płukankę Liquid Moly Pro Line i zalać 5W30, po czym przejechać ~5000 km i zalać nowy olej.
W sklepie gdzie kupuję oleje i filtry Panowie straszą mnie, że silnik się rozszczelni i będzie do remontu. Internet jest podzielony. Może ktoś z was ma jakieś doświadczenia? Chciałbym jeździć na oleju zalecanym przez producenta, ale też nie chce na siłę zrobić sobie problemu.
Przebieg: 220 000
Olej: Eni 10W40
planowane założenie LPG
Stoję przed mocną zagwozdką dotyczącą wymiany oleju w moim nowo nabytym LS430. Nie wiedzieć czemu, poprzedni właściciel w Szwajcarii lał do niego od zawsze 10W40, mimo tego że producent zaleca 5W30 i ewentualnie dopuszcza 10W30, gdzie i tak przy następnej wymianie piszą żeby lać 5W30. Sporo się naczytałem na temat zmiany z półsyntetyka na syntetyk i zdania są podzielone. Chciałem to wykonać w taki sposób, żeby przy wymianie zastosować płukankę Liquid Moly Pro Line i zalać 5W30, po czym przejechać ~5000 km i zalać nowy olej.
W sklepie gdzie kupuję oleje i filtry Panowie straszą mnie, że silnik się rozszczelni i będzie do remontu. Internet jest podzielony. Może ktoś z was ma jakieś doświadczenia? Chciałbym jeździć na oleju zalecanym przez producenta, ale też nie chce na siłę zrobić sobie problemu.
Przebieg: 220 000
Olej: Eni 10W40
planowane założenie LPG
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Ja po kupnie auta z automatu płukanka i leję syntetyczny olej zgodnie z zaleceniem producenta.
W Volvo zalałem przy przebiegu 250tyskm i przy każdej wymianie co 7tysięcy też robiłem.
W Lexusie co druga wymiana jest płukanka (mnie przepala się olej niż w doładowanym odkurzaczu T4 by Volvo )
Ba... zrobiłem płukankę w swoim Golfie 2 1.6D z przebiegiem 355000km i nic się nie dzieje.. w sumie może dlatego że robi 200km rocznie Ale ciśnienie trzyma, odpala od strzała i nawet nie dymi.
Ja polecam.
W Volvo zalałem przy przebiegu 250tyskm i przy każdej wymianie co 7tysięcy też robiłem.
W Lexusie co druga wymiana jest płukanka (mnie przepala się olej niż w doładowanym odkurzaczu T4 by Volvo )
Ba... zrobiłem płukankę w swoim Golfie 2 1.6D z przebiegiem 355000km i nic się nie dzieje.. w sumie może dlatego że robi 200km rocznie Ale ciśnienie trzyma, odpala od strzała i nawet nie dymi.
Ja polecam.
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Dzięki za odpowiedź.
Mam jeszcze bardziej techniczne pytanie odnośnie podejścia do olei.
Wiadomo, że jest kilka klasyfikacji które spełniają oleje: SAE, API i ACEA. O ile dana klasyfikacja API i ACEA to klasyfikacje które wymaga producent dla danego silnika, to nie do końca rozumiem i nie do końca zgadzam się z wymuszaniem klasyfikacji SAE.
SAE jest klasyfikacją lepkości zależną od temperatury, a przecież normy i zalecenia producenta nie dotyczą stref klimatycznych. Nas traktują jako Europę i zalecają 5W30. Europa jest długa i szeroka, a więc i warunki klimatyczne są z goła różne. Nie wiem ile osób sprawdzało wartości graniczne normy SAE, ale 5W30 jest przeznaczony do bezpiecznej eksploatacji w warunkach zewnętrznej temperatury pomiędzy -35 a +20 stopni. U nas 20 stopni, to jest od kwietnia do czerwca, a później zaczyna się robić 20 - 30 na plusie, gdzie najwyższe notowane są na 30+
Wiem, że silnik bez turbiny itd, ale w naszych warunkach klimatycznych pasowało by lać 5W40 (oczywiście syntetyk z normą ACEA A3 i API SL lub wyższą).
Do tej pory zawsze jeździłem na SAE 5W40 w szczególność, że mój samochód robi 12 000 w mieście/mieszanie i 11 000 w trasie w ciągu roku. Te 12 000 rocznie w mieście/mieszany to większy wysiłek dla olejów więc i zmieniam co 10 000 - 12 000 jeśli mam taką możliwość i nie przekraczalnie przed 15 000 km. Dodatkowo będzie to mój pierwszy samochód z LPG o którym kompletnie nic nie wiem a nawet się go trochę boje (wiecie gaz jest do kuchenek itd. ) gdzie podobno są wyższe temperatury spalania. Z tym, że kwestia samego LPG i temperatur spalania, to już mogą być dyskusje akademickie więc może nie potrzebnie w ogóle o tym piszę.
Mam jeszcze bardziej techniczne pytanie odnośnie podejścia do olei.
Wiadomo, że jest kilka klasyfikacji które spełniają oleje: SAE, API i ACEA. O ile dana klasyfikacja API i ACEA to klasyfikacje które wymaga producent dla danego silnika, to nie do końca rozumiem i nie do końca zgadzam się z wymuszaniem klasyfikacji SAE.
SAE jest klasyfikacją lepkości zależną od temperatury, a przecież normy i zalecenia producenta nie dotyczą stref klimatycznych. Nas traktują jako Europę i zalecają 5W30. Europa jest długa i szeroka, a więc i warunki klimatyczne są z goła różne. Nie wiem ile osób sprawdzało wartości graniczne normy SAE, ale 5W30 jest przeznaczony do bezpiecznej eksploatacji w warunkach zewnętrznej temperatury pomiędzy -35 a +20 stopni. U nas 20 stopni, to jest od kwietnia do czerwca, a później zaczyna się robić 20 - 30 na plusie, gdzie najwyższe notowane są na 30+
Wiem, że silnik bez turbiny itd, ale w naszych warunkach klimatycznych pasowało by lać 5W40 (oczywiście syntetyk z normą ACEA A3 i API SL lub wyższą).
Do tej pory zawsze jeździłem na SAE 5W40 w szczególność, że mój samochód robi 12 000 w mieście/mieszanie i 11 000 w trasie w ciągu roku. Te 12 000 rocznie w mieście/mieszany to większy wysiłek dla olejów więc i zmieniam co 10 000 - 12 000 jeśli mam taką możliwość i nie przekraczalnie przed 15 000 km. Dodatkowo będzie to mój pierwszy samochód z LPG o którym kompletnie nic nie wiem a nawet się go trochę boje (wiecie gaz jest do kuchenek itd. ) gdzie podobno są wyższe temperatury spalania. Z tym, że kwestia samego LPG i temperatur spalania, to już mogą być dyskusje akademickie więc może nie potrzebnie w ogóle o tym piszę.
-
- Lex Driver
- Posty: 371
- Rejestracja: 29 lip 2012, o 21:37
- Model Lexusa: GS
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Tu masz odp na interesujące kolegę pytania. http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium- ... ie-silnika
Pozdrawiam
JanB
JanB
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Dzięki
Przeczytałem, czuję się bardziej dokształcony i mniej rozumiem po co w ogóle mówić o SAE skoro leje się nawet 0W20. Jeszcze 0W40 bym zrozumiał ale 20 to już jakiś obłęd No nic ciekawe czy przeżył by coroczne długie trasy w upalne lato przez kolejnych 5 - 8 lat.
Podsumowując. Plan mam taki:
Płukanka Liquid Moly Pro Line
Mobil 1 5W30 ESP Formula - nic lepszego (marketingowo ) z pewnego źródła do jutra do 9:00 nie załatwię.
nowy filtr
---- zrobić około 5 000 km ----
Płukanka Liquid Moly Pro Line
AMSOIL 5W30 ASL
nowy filtr
Wygląda na to, że pacjent powinien przeżyć i mieć się dobrze. Jeśli nie, to pozostanie usiąść i się rozpłakać
Jeśli ktoś ma jakieś propozycje/sugestie to chętnie wysłucham
Przeczytałem, czuję się bardziej dokształcony i mniej rozumiem po co w ogóle mówić o SAE skoro leje się nawet 0W20. Jeszcze 0W40 bym zrozumiał ale 20 to już jakiś obłęd No nic ciekawe czy przeżył by coroczne długie trasy w upalne lato przez kolejnych 5 - 8 lat.
Podsumowując. Plan mam taki:
Płukanka Liquid Moly Pro Line
Mobil 1 5W30 ESP Formula - nic lepszego (marketingowo ) z pewnego źródła do jutra do 9:00 nie załatwię.
nowy filtr
---- zrobić około 5 000 km ----
Płukanka Liquid Moly Pro Line
AMSOIL 5W30 ASL
nowy filtr
Wygląda na to, że pacjent powinien przeżyć i mieć się dobrze. Jeśli nie, to pozostanie usiąść i się rozpłakać
Jeśli ktoś ma jakieś propozycje/sugestie to chętnie wysłucham
-
- Lex user
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 cze 2014, o 00:32
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Elbląg
- Kontakt:
[LS430] 10W40 ---> 5W30
Możesz udostępnić wymagania producenta co do zalecanego oleju (te zawarte w instrukcji obsługi)? Nie zawsze 5W-30 to złoty środek, szczególnie jak często poruszasz się trasami szybkiego ruchu.
BTW nie gazuj kolejnego LSa... :/
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
BTW nie gazuj kolejnego LSa... :/
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Po niemiecku mogę zrobić zdjęcie z książki z mojego egzemplarza.
Mam też po angielsku ale instrukcja nie jest identyczna. Chyba jest z przedlifta. Z tej niemieckiej jak wiesz o czym czytasz to spokojnie wiadomo o co chodzi.
LPG, no cóż... tak na prawdę nie widzę żadnego przeciw gazowani tego silnika. Może po za tym, że lubię samochody w orginale. Niestety tu przeważa ekonomia. Robiąc 20 - 30k rocznie to kupa kasy. Nie mówiąc już nawet o obecnej sytuacji odnośnie cen paliw. Szkoda mi wydawać tyle pieniędzy na kolejne podatki (ukryte w paliwie). Wolę za tą różnicę zabrać rodzinę na wakacje. Będzie to mój pierwszy samochód w LPG więc trochę się tego boję ale cóż. Proces nie jest nieodwracalny, a u mnie samochodu zazwyczaj zostają na dłużej. Zresztą nie ma co kłamać. Żona zrobiła by mi z dupy jesień średniowiecza jak bym tyle wydawał na paliwo. Wiesz ile by zaczęła wydawać na jakieś badziewia jak ja bym mógł na paliwo To się podwójnie nie kalkuje
Mam też po angielsku ale instrukcja nie jest identyczna. Chyba jest z przedlifta. Z tej niemieckiej jak wiesz o czym czytasz to spokojnie wiadomo o co chodzi.
LPG, no cóż... tak na prawdę nie widzę żadnego przeciw gazowani tego silnika. Może po za tym, że lubię samochody w orginale. Niestety tu przeważa ekonomia. Robiąc 20 - 30k rocznie to kupa kasy. Nie mówiąc już nawet o obecnej sytuacji odnośnie cen paliw. Szkoda mi wydawać tyle pieniędzy na kolejne podatki (ukryte w paliwie). Wolę za tą różnicę zabrać rodzinę na wakacje. Będzie to mój pierwszy samochód w LPG więc trochę się tego boję ale cóż. Proces nie jest nieodwracalny, a u mnie samochodu zazwyczaj zostają na dłużej. Zresztą nie ma co kłamać. Żona zrobiła by mi z dupy jesień średniowiecza jak bym tyle wydawał na paliwo. Wiesz ile by zaczęła wydawać na jakieś badziewia jak ja bym mógł na paliwo To się podwójnie nie kalkuje
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 16 maja 2017, o 18:00
- Model Lexusa: LS430 FL
- Skąd:: Pruszków
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
Z mojej książki:
http://ysiak.net/lexus/IMG_20180515_150010.jpg
chyba z USA/przedlift
http://ysiak.net/lexus/oil_usa.png
Wczoraj trafiłem też na wersją kanadyjską i tam był zalecany 0W20. Jak znajdę to wkleję.
http://ysiak.net/lexus/IMG_20180515_150010.jpg
chyba z USA/przedlift
http://ysiak.net/lexus/oil_usa.png
Wczoraj trafiłem też na wersją kanadyjską i tam był zalecany 0W20. Jak znajdę to wkleję.
-
- Lex user
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 cze 2014, o 00:32
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Elbląg
- Kontakt:
[LS430] 10W40 ---> 5W30
Twoje auto i Twoja decyzja, rozumiem powody, ale sam miałem przez bardzo krótki czas auto w LPG i nie przekonała mnie ta forma oszczędności. Teraz mam bezpośredni wtrysk, więc nie mam takich dylematówYsiak pisze:Po niemiecku mogę zrobić zdjęcie z książki z mojego egzemplarza.
Mam też po angielsku ale instrukcja nie jest identyczna. Chyba jest z przedlifta. Z tej niemieckiej jak wiesz o czym czytasz to spokojnie wiadomo o co chodzi.
LPG, no cóż... tak na prawdę nie widzę żadnego przeciw gazowani tego silnika. Może po za tym, że lubię samochody w orginale. Niestety tu przeważa ekonomia. Robiąc 20 - 30k rocznie to kupa kasy. Nie mówiąc już nawet o obecnej sytuacji odnośnie cen paliw. Szkoda mi wydawać tyle pieniędzy na kolejne podatki (ukryte w paliwie). Wolę za tą różnicę zabrać rodzinę na wakacje. Będzie to mój pierwszy samochód w LPG więc trochę się tego boję ale cóż. Proces nie jest nieodwracalny, a u mnie samochodu zazwyczaj zostają na dłużej. Zresztą nie ma co kłamać. Żona zrobiła by mi z dupy jesień średniowiecza jak bym tyle wydawał na paliwo. Wiesz ile by zaczęła wydawać na jakieś badziewia jak ja bym mógł na paliwo To się podwójnie nie kalkuje
Wracając do tematu - w przypadku IS250 (przed 2010) producent zaleca 10W-30 i 5W-30 (A1/B1), ale przewiduje też 20W-50 i 15W-40, pod warunkiem, że spełnia normę SL lub SM. „Gwiazdka” mówi, że „olej o lepkości 5W-30 pozwala uzyskać optymalny poziom zużycia paliwa” i dlatego jest jako „zalecany”. Widziałem niejedno auto z zachodu, zalane „niewłaściwym” olejem i działały bez problemu. Słusznie zauważyłeś, że temperatura w 100st. C w przypadku 5W-30 nie powala, a jak już, to zobacz jak marny jest wskaźnik TBN. Skoro robisz 30kkm/rok, to raczej nie po mieście, na zimnym silniku, więc wg mnie 5W-40, 10W-40 nie jest złym pomysłem.
Oczywiście wiem, że nie każdy ma zdanie podobne do mojego i zawsze zaleją jak producent każe, ale np. po roku 2010 Lexus zalecał zalewać 4GR 0W-20 - nie słyszałem o żadnych zmianach w silniku, ale kto wie, może badania homologacyjne uległy zmianie...
Ja obecnie mam u siebie OEM olej Toyoty 5W-30, ale wynikało to z braku czasu przed przeglądem, w przyszłości zapewne wleje coś z normą A3/B3 i raczej 0W-40, 5W-40.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Lex Master
- Posty: 2499
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [LS430] 10W40 ---> 5W30
A ja tylko wtrące żeby nie patrzeć co było zalewane w Szwajcarii bo bardzo możliwe że wybór był dokonany na podstawie wyliczeń wróżki Ełgeni. Niestety ale Ch jest stolicą analfabetów technicznych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości