Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
ODPOWIEDZ
vipek
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2018, o 11:28
Model Lexusa: szukam
Skąd:: Orzech
Kontakt:

Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: vipek »

Witajcie,
Aktualnie ujeżdżam Accorda VIII 2.0 2009r. Szukałem 2.4, ale trafił sie krajowy i pewny 2.0 w dobrej kasie od znajomego i żal było nie brać.
Na daną chwilę troche brakuje mi jednak mocy i z zazdrością zerkam na Wasze lexusy z V6/V8 pod maską.
Rozglądałem sie pierwotnie za IS 250/350 ale jednak ten samochód w środku jest jeszcze mniejszy niż Accord, więc mój wzrok skierowałem na większego GSa i LSa.
Pierwszym obiektem westchnień został LS460. Jednak poczytałem troche i doczytałem, że silniki 4.6 V8 są już zasilane bezpośrednim wtryskiem co może objawiać sie odkładaniem nagaru (znane doskonale z FSI grupy VAG) i brakiem możliwości założenia LPG. Codziennie pomykam do biura 50km i jednak LPG przy paliwożernym V8 byłoby miłym rozwiązaniem. Accord spala mi średnio 10-11L/100km bez zbędnego dziadowania na drodze. GS/LS460 zgaduje, że między 15-18/100. Jeśli sie myle to mnie poprawcie.
Druga kwestia, którą wyczytałem to koszt naprawy mało trwałego zawieszenia w LS. Faktycznie serwis czysto eksploatacyjny jest znacząco droższy w LS niż w GS ? Jak cenowo wygląda kwestia wymiany tarcz/klocków czy wspomnianych elementów zawieszenia ? (łączniki, stabilizatory, amortyzatory itd.)
Złotym środkiem wydaje sie przedliftowy GS430, gdzie można dołożyć LPG. Jednak takich samochodów na rynku wtórnym jest mało. Jeśli jednoznacznie potwierdzicie wyższe koszta serisu w LS to najbardziej skłaniałbym sie do poliftowego GS460 lub GS450h. Troche przeszkadza mi ta skrzynia CVT, ale z lektury forum wynika, że chwalicie tą skrzynie, a w połączeniu z silnikiem V6 z 450h efekt skutera nie jest zauważalny. O awaryjność jako taką nie pytam. Wiadomo, że jak ktoś szuka okazji to później sie to mści przez całą eksploatacje. Wole więcej zapłacić za dobry samochód, który dzielnie będzie mnie woził :)
Czytałem na forum, że w poliftowych GS450h nieco poprawili ogniwa względem pierwszych roczników przedliftowych i raczej nie są one problematyczne. Jedyne co mu zarzucacie to mały bagażnik. Dla mnie bagażnik nie jest tak istotny. Do wożenia całej rodziny z dziciakami mamy auto żony. Szkoda, że tak mało wersji z AWD, bo to byłby dla mnie dodatkowy plus, ale wiem, że to dotyczyło raczej wersji na rynek amerykański.
W mojej mieścinie mam to szczęście, że mam genialny warsztat, który nie boi sie żadnych samochodów. To prawdziwi fachowcy, którzy już kilka nissanów GT-R miało u siebie. Więc o fachową obsługę sie nie boje.

podsumowując :
1. Czy eksploatacja LS460 MK4 będzie znacząco wyższa niż GS460 MK3 ?
2. Jak z tym nagarem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem ?
3. Jest sens szukać GS430 przedlifta MK3 i dołożyć mu LPG czy nie cudować i szukać pewną/krajową poliftową GS450h MK3 w temacie rozwiązania bardziej nastawionego na ekonomie ?

Serce podpowiada V8, rozsądek 450h. Wiem, że przed zakupem hybrydy warto odwiedzić ASO w celu wykonania testu ogniw. Każda sugestia odnośnie interesujących mnie modeli i ich zakupu będzie dla mnie na wagę złota.
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: dS »

15-18l to w mieście. Jeśli masz 50km do biura to raczej nie będziesz się przemieszał po mieście tylko bardziej trasa, a w trasie duże silniki wcale tak dużo nie palą.
Kiedyś miałem IS200 i na trasie przy prędkości 150km/h spalał ok 13-13,5l, teraz ujeżdżam GS430 i przy tej prędkości auto też spala mniej więcej 13l. Tylko że w moim przypadku GS to MK2 czyli skrzynia 5biegów , a nie 6 jak w MK3 a dodatkowo mam założyłem dyfer ze szperą o nieco krótszym przełożeniu. Także przy GS430, 6biegach i prędkościach 90-110 spalanie może oscylować w granicy 9-10l. W mieście wiadomo spali te 15l.
GS/LS460 = konieczność jazdy na benzynie
GS430 MK3 - lubi gaz ale dostępność tych aut jest bardzo słaba więc za dobry egzemplarz ludzie krzyczą sobie dość sporo.
GS450h - jest dość sporo więc łatwiej będzie wybrać coś zadbanego i w rozsądnych pieniądzach, dodatkowo hybryda jest szybsza, o blisko 1s do 100, i spali mniej niż 430, no i nie poniesiesz dodatkowych kosztów instalacji LPG. Minusem 450h jest brak 2 cylindrów bo tylko V6 siedzi pod maską i jednostajny dziek skrzyni CVT. Minusem MK3 może też być elektryczne wspomaganie kierownicy a nie hydrauliczne jak w MK2.

LS to już potężny krążownik więc pytanie czy chcesz aż tak duże auto, co nie znaczy że GS jest mały.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
vipek
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2018, o 11:28
Model Lexusa: szukam
Skąd:: Orzech
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: vipek »

GS jest gabarytowo dla mnie akurat. Przed Accordem miałem BMW E61 i tylko podczas wakacyjnego urlopu byłem zapakowany pod sam dach, po za tym jednym wyjątkiem praktycznie woziłem powietrze. Wydaje mi sie, że najlepszą opcją będzie GS450h MK3 z końcówki produkcji.
Awatar użytkownika
Phil
Lex user
Posty: 139
Rejestracja: 13 paź 2010, o 22:29
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warsaw
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: Phil »

WItaj. WIdzę że masz podobny dylemat jak ja ponad rok temu.
Też miałem Accorda (co prawda 2.4 ale strasznie mulasty był jak na te 200km). Na poczatku zeszłegop roku dostrzałem strzała w tył przy nieczynnych bramkach na A2, szkoda całkowita i musiałem coś nowego kupić. Też dojeżdżam niemal codziennie autostradą do pracy w Wawie jakies 30-40 km w jedną stronę więc szukałem coś mocnego ale w miarę ekonomicznego. Wybór padł na GS450h - używany z ASO z pełną historią i serwisem. Jak na razie zrobiłem nim ok 35k km i zadowolenie 100% (no może 95% bo za jakiś czas będę szukał SUVa z racji przeprowadzki pod miasto gdzie są nieco inne potrzeby). Jak masz jakieś pytania wal śmiało.

P.S. To wycie CVT to jakiś głupi mit rozpowszechniany głównie przez tych którzy GS450h nie jeżdżą. Po drugie V6 w tym modelu ma osiągi jak V8, więc krzywdy nie ma.
kapelan78
Lex user
Posty: 189
Rejestracja: 19 sty 2015, o 19:57
Model Lexusa: gs 460
Skąd:: zabrze
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: kapelan78 »

Będę chyba sprzedawał 460 niebawem jak masz pytania to śmiało .
Tak dla potomnych ..
Nie ma nagaru . spalanie w trasie 160 km/h średnie - 11 l.
Miasto 15-17.absolutnie bezawaryjny. Warunek zadbany egzemplarz i bez większych przygód.przynajmniej tak jest u mnie . nie ma problemu bębnów .lamp.elektryki itd.
vipek
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2018, o 11:28
Model Lexusa: szukam
Skąd:: Orzech
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: vipek »

Dzięki Panowie, będę szukał polifta 450h.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: Dawid0ss »

vipek pisze:Dzięki Panowie, będę szukał polifta 450h.
Ja odpuściłem po obejrzeniu bagażnika. Pzdr
vipek
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2018, o 11:28
Model Lexusa: szukam
Skąd:: Orzech
Kontakt:

Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: vipek »

Bagażnik nie jest dla mnie aż taki istotny. Mamy dużego suva do rodzinnych wyjazdów.

Pany, czy dobrze rozumiem, że w GSach nie ma pneumatycznego zawieszenia, za to jest standardowy amorek o zmiennej charakterystyce ? Jak wygląda kwestia wymiany takich amortyzatorów? Tylko ASO czy są jakieś zamienniki ? Wiem, że amerykance nawet zakładają do seryjnych amorkow sprężyny obniżające co by dobrze wyglądały ich 20" chromowane felgi :D

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: dS »

Phil pisze: P.S. To wycie CVT to jakiś głupi mit rozpowszechniany głównie przez tych którzy GS450h nie jeżdżą. Po drugie V6 w tym modelu ma osiągi jak V8, więc krzywdy nie ma.
Nie chodziło mi o wycie tylko o jednostajny dźwięk. Przyzwyczajeni jesteśmy do tego że obroty sobie rosną i maleją a w CVT tego nie ma, więc pierwsze wrażenia słuchowe są dość dziwne.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Awatar użytkownika
Phil
Lex user
Posty: 139
Rejestracja: 13 paź 2010, o 22:29
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warsaw
Kontakt:

Re: Zakup pierwszego Lexusa - GS430/460/450h MK3, LS460 MK4

Post autor: Phil »

Pneumatyki nie ma - jest tylko zmiana charakterystyki zawieszenia w opcji "Sport" czyli bardziej twardo i prezyzyjnie. Amory chyba tylko oryginał ale nie jestem pewien - raczej sporo droższe niż standardowe.
Odn wycia / jednostajnego dzwięku - ja tego nie słyszę bo auto jest po prostu mega ciche, przy przyśpieszaniu słychać przez chwilę silnik i to wszystko. Zgadza się że pracuje to inaczej niż w tradycyjnej skrzyni (coś w rodzaju Pendolino ale odnosi się raczej do jednostajnego przyśpieszenia). Ja problemu z dzwiękiem nie mam ale jak ktoś jet mocno przywiązany do tradycynjego rozwiązania to rzeczywiście może być zaskoczony charakterystyką pracy silnika / skrzyni. Kwestia gustu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość