zakup GS-a

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Miras123
Nowy lex user
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2019, o 17:41
Model Lexusa: GS
Skąd:: Katowice
Kontakt:

zakup GS-a

Post autor: Miras123 »

Witam wszystkich,
Jestem nowy na forum dlatego proszę o wyrozumiałość i skorygowanie gdybym pisał coś nie tak lub nie tam gdzie trzeba.
Nie znam się za bardzo na mechanice więc moje pytania mogą się wydawać Wam śmieszne , ale zaryzykuję ...
Przymierzam się do zakupu GS-a 300h mk4 z 2015-16 r lub 450h z 2013-14 r. Serce chce 450h ale rozum mówi : bierz 300h... ( jeżdżę 85% miasto) i tu moje pytanie jak to jest w praktyce z utrzymaniem tych wersji ? serwis , przeglądy , czy części poza silnikiem są takie same / zbliżone cenowo ?
1. do jakiego przebiegu nie bać się zakupu ( zakładając, że auto jest bez przygód) ?
2. czy i kiedy należy wymienić rozrząd oraz olej w skrzyni - obdzwoniłem klika ASO w Polsce i wszędzie mówili, że się nie wymienia ( wystarcza na całe "życie" auta) ?
3. amortyzatory podobno mogą wymagać wymiany po 150-200 tys km ...
4. czy powinienem wymienić olej, filtry, płyny , spr. przynajmniej wizualnie w ASO rozrząd skoro np. przegląd danego egzemplarza był robiony dajmy na to ok. 5000 tys km temu?
Pytanie 4 wiąże się z pytaniem 5:
5. czy może zaistnieć sytuacja, że ASO przy ewentualnym przeglądzie lub gdy kupię u nich używkę pewne rzeczy zatai ( nazwijmy to że pominie) bo - będzie następny klient do
"czesania" kasy w serwisie lub czy może nie wiedzieć o pewnych mankamentach ? Przecież to ASO to chyba sprawdzają co mają / sprzedają ?
6. Kilkoma GS-ami już jeździłem i niektóre po odpaleniu ruszały na baterii a inne od razu uruchamiały benzynę - rozumiem, że to normalne - przed skończeniem poprzedniej
jazdy baterie się nie zdążyły naładować ...?