GS vs LS

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
q3_
Lex Driver
Posty: 344
Rejestracja: 30 cze 2011, o 08:44
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

GS vs LS

Post autor: q3_ »

Hej, odpowiem na jedno z pytań które padło bo na resztę chyba już koledzy przedmówcy zdążyli odpowiedzieć.
Da się korzystać z Androida w LS430 możesz podpiąć na przykład moduł Grom vline2 i używać na oryginalnym ekranie albo wymienić cały ekran na inny. Obydwie opcje były dyskutowane na forum (poszukaj mojego opisu modułu Android). Kamerkę też można dołożyć (na przykład Owczar opisywał taką operację).

Wysłane z mojego F1 przy użyciu Tapatalka
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: ledziu »

OPM pisze:A jak porównasz bezpośrednio koszty, komfort i zadowolenie pomiędzy GS mk2 i LS mk3?
Żałujesz, że nie masz polifta czy różnice są minimalne i niespecjalnie się tym przejmujesz?
Miałem jednocześnie gs 430mk2 i ls mk3 fl.
Dwa różne auta, różne przeznaczenia. Trzeba jednym i drugim się przejechać. Taniej i szybciej będzie w gs. Wygodniej i ciszej w ls.
Ja wybrałem gs bardziej mi podchodził.

Co do Ls fl to lepsza sytuacja rynkowa niż przed liftem no i jednak skrzynka odczuwalnie bliżej jej do 21 wieku.
Teraz pewnie przejdę na gs mk3 V8 mimo swoich wad w stosunku do mk2 jest fajnie.
karole 10
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 18 maja 2018, o 10:46
Model Lexusa: Ls 430
Skąd:: RZESZÓW
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: karole 10 »

Pomijając pneumatykę w ls 430 to czy na pewno bedzie tańszy w utrzymaniu gs 430 mk2?
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: ledziu »

karole 10 pisze:Pomijając pneumatykę w ls 430 to czy na pewno bedzie tańszy w utrzymaniu gs 430 mk2?
Niestety drożej .
OPM
Lex user
Posty: 63
Rejestracja: 18 paź 2021, o 11:37
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: OPM »

GS mk2 poza pneumatyką jest droższy w utrzymaniu od LS mk3? Dobrze zrozumiałem?
Panowie dzięki za podpowiedzi. Coś mi się już klaruje. Zdecydowanie trzeba będzie spróbować się jakoś przejechać każdym autem, nie wiem jak to zrobić ale coś pokombinuję. Tak na sucho najbardziej kusi mnie LS430. Zawsze podobał mi się LS mk4, pamiętam nawet jak we Frankfurcie w 2006 na premierze wsiadłem sobie do takiego i powiedziałem "oho ktoś takiego już sobie zamówił dla mnie za kilkanaście lat" :) Ale jednak brak wyraźnych atutów względem mk3, bezpośredni trysk no i wyższa cena zakupu trochę mnie odpychają.
ledziu pisze:
OPM pisze:A jak porównasz bezpośrednio koszty, komfort i zadowolenie pomiędzy GS mk2 i LS mk3?
Żałujesz, że nie masz polifta czy różnice są minimalne i niespecjalnie się tym przejmujesz?
Co do Ls fl to lepsza sytuacja rynkowa niż przed liftem no i jednak skrzynka odczuwalnie bliżej jej do 21 wieku.
No tutaj trafiłem na jakiś kiepski moment bo akurat poliftów praktycznie nie ma. A wolę polifta bo raz, że skrzynia lepsza a dwa ma tą kamere cofania a dla mnie jest ona ważna. Zerkałem na tematy to co kolega wyżej wspominał o dokładaniu ale ja to cienki jestem w te klocki i wolałbym mieć już wszystko w serii. Tylko nie bardzo rozumiem dlaczego polift wychodzi średnio z 10k drożej od przedlifta. Możecie mi w ogóle podpowiedzieć jaka cena jest sensowna za polifta LS430? Znalazłem wczoraj artykuł jak ktoś zrobił pół miliona kilometrów tym LSem i kupił go jako siedmiolatka w 2011r. za 50 tysięcy z przebiegiem 220k. Dzisiaj trzeba dać też ze 40tyś a są egzemplarze i za 50 i więcej. Taki moment chory pandemiczny czy tak zawsze chodziły za tyle? Przedlifty zaczynają się od ok 30 tyś.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: ledziu »

OPM pisze:GS mk2 poza pneumatyką jest droższy w utrzymaniu od LS mk3? Dobrze zrozumiałem?
Podsumowując :biggrin2: gs 430 mk2 będzie tańszy.
OPM pisze:Dzisiaj trzeba dać też ze 40tyś a są egzemplarze i za 50 i więcej. Taki moment chory pandemiczny czy tak zawsze chodziły za tyle? Przedlifty zaczynają się od ok 30 tyś.
Ogólnie auta podrożały + LS oferuje tanią jazdę jak na tej klasy limuzynę co daje efekt cenowy.
Całość pogłębia zerowa podaż w PL. Na zachodzie też wesoło nie jest bo ofert brak a jak się pojawiają to bardzo drogo. Na to nakłada się jeszcze mocna niechęć do sprowadzania LSów. Fajnym rynkiem jest USA no ale ten sam problem co przy LSach z eu.

Co do cen to tak mocno nie patrz na nie bo jak trafisz wersje fl droższą nawet o 10k czyli uśredniając nie 45 a np 55k w perfekcyjnym stanie to brać bo 10k nie jest dużo a chcąc szukać substytutu tej klasy z eu to 10k jest tyle co nic.
karole 10
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 18 maja 2018, o 10:46
Model Lexusa: Ls 430
Skąd:: RZESZÓW
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: karole 10 »

Chodzi o to co będzie droższe w ls 430 niż w gs 430 poza pneumatyką.Jeśli silnik i skrzynia jest ta sama a zawieszenie również podobne oczywiście po za amortyzatorami pneumatycznymi.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: ledziu »

karole 10 pisze:Chodzi o to co będzie droższe w ls 430 niż w gs 430 poza pneumatyką.Jeśli silnik i skrzynia jest ta sama a zawieszenie również podobne oczywiście po za amortyzatorami pneumatycznymi.
Niby tak ale potem np. sworznie wahacza +50% , górne wahacza najgorszy szit NTY do LSa 300zł do GSa 150zł, utleniające się czujniki parkowania w LS których nie ma w GS, dojdą zagwostki a to inny przewodzi a to inny plasticzek wtedy lepiej korzystać z czegoś co jest popularniejsze a gsów 300/430 jest/było więcej. Do tego GS mk2 jest bliźniaczy względem sc 430 co ratuje tyłek chociażby jak ktoś walnie i trzeba wymienić magiel.
Co do skrzynki b. gs=ls ale przed liftem potem LS ma 6b.
OPM
Lex user
Posty: 63
Rejestracja: 18 paź 2021, o 11:37
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: OPM »

Zostały mi na polu bitwy LS mk3 i GS mk3.
Przejechałem się i jednym i drugim, LS faktycznie świetna kanapa, wygodnie się wsiada, fotele ogromne. GS bardziej zwarty i sportowy. Proszę powiedzcie mi czy przy wyższej prędkości GS również daje radę z wyciszeniem? Przy niższej było bardzo w porządku.
Jakie są koszty serwisu LPG przy LS430/GS430? Słyszałem, że raz na jakiś czas (w sumie już nie wiem jaki) reguluje się luzy zaworowe, wymienia jakieś szklanki itp. Nie znam się na tym, Kornacki powiedział, że to kosztuje 3 tysiące (był parę dni temu zakup z tematem V8, pokazali LS który stoi na otomoto również). Do tego jakieś lubryfikatory, tak się zastanawiam ile może kosztować obsługa LPG i czy o nim w ogóle myśleć skoro ja zamierzam robić autem tylko trasy a roczne przebiegi szacuje na ok 10 tyś km.
W przypadku modelu GS450h czy mogą paść baterie albo inna poważna awaria jeżeli nie będę ruszał auta przez 2-3 tygodnie? Hybrydy nigdy nie miałem ale słyszałem, że jak bateria się kompletnie rozładuje to nie idzie nawet auta z kabli odpalić. Początkowo nie myślałem z tego powodu o hybrydzie ale widzę, że potrafią być tańsze od V8 więc jednak zacząłem się interesować.
Z doświadczenia lepiej wziąć auto za 30 tyś i drugie tyle dołożyć na doprowadzenie do super stanu czy lepiej dać od razu 60 tyś za zadbany egzemplarz i liczyć na to, że sprzedający nie kłamał? Przyznam, że rozpiętość cenowa jest ogromna. Z jednej strony mógłbym wyłożyć na coś bardziej zadbanego ale raz w życiu już tak kupiłem samochód a niedługo po zakupie, przez pół roku walczyłem z checkiem a nawet wyłączającym się silnikiem podczas jazdy (super uczucie jak lecisz 120 a tu nagle ani wspomagania kierownicy ani hamulców :biggrin2: ) także jestem trochę przewrażliwiony na punkcie "igiełek".
Czy LS430 po lifcie różni się czym pod kątem zawieszenia, silnika? Koszty eksploatacji są jakieś inne od przedlifta?
muzz
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

Re: GS vs LS

Post autor: muzz »

co to znaczy dla Ciebie wyższa prędkość?
mk3 jest nieźle wyciszone i do ok 130-140 km/h jest naprawdę dobrze (ja mam odniesienie tylko do GS mk2 i do tego jest spora różnica)

żadnej lubryfikacji nie trzeba stosować ale regulację luzów zaworowych co ok. 50k km sprawdzić trzeba
"problem" w przypadku 3uzfe jest taki, że luz reguluje się szklankami i trzeba rozpinać rozrząd i demontować do tego wałki co podnosi koszt bo pracochłonność rośnie...
3k zł to możliwe - wszystko zależy gdzie pojedziesz, w aso grubo więcej pewnie a i pewnie mniej można zapłacić...duża część tego to czas pracy...
ja średnio robię ok. 12-13k km rocznie i zakładałem do 430ki LPG, co roku jeżdżę na przegląd LPG, nie mam lubryfikacji, dwa razy robiłem sprawdzenie luzów - za pierwszym razem po roku od założenia LPG (dlatego tak wcześnie bo samochód miał 200k km i pewnie wcześniej nie było tu zaglądane i stwierdziłem, że warto to zrobić) - wtedy niewiele trzeba było ruszać
kolejne sprawdzenie zrobiłem po ok. 50-60k km na LPG i przy tym sprawdzeniu już było więcej do roboty

jak nie przeszkadza Tobie brak bagażnika to brałbym chyba hybrydę ;)
bateria jak będzie naładowana to postój 2-3 tygodnie nie powinien być dla niej problemem

ja chyba celowałbym pomiędzy, tzn. nie chciałbym kupić "trupa" i go reanimować bo nie wiadomo co wyjdzie i może wyjść do dołożenia więcej niż dałbyś za sensowny egzemplarz albo się okaże, że czegoś nie da się zrobić bo jest jakiś feler
z drugiej strony nie wszystko złoto co się świeci ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości