Pytania olejowe i inne :)

Rock Oil Polska

Pytania olejowe i inne :)

Postprzez Rock Oil » 6 gru 2017, o 11:00

Jeżeli macie do nas jakieś pytania na temat olejów i nie tylko - walcie śmiało będziemy starali się regularnie odpowiadać w ramach możliwości.
Avatar użytkownika
Rock Oil
Nowy lex user
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lis 2017, o 14:09
Model Lexusa: -
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez grucha2666 » 6 gru 2017, o 11:58

Witam,

Ja mam zasadnicze pytanie: kupiłem olej Millers 5w30 EE z normą VW 504/507 według specyfikacji Lexus'a powinienem korzystać z normy C3-10: BMW: Longlife 04
Mercedes- Benz: 229.51 GM/ Opel: dexos 2. Różnica w cenie to około 15-20% (moj obecny droższy). Porównałem parametry z kart charakterystyki takie jak: lepkości w poszczególnych temperaturach i mój olej wypadał lepiej.

Chciałbym się dowiedzieć po pierwsze czy nie szkodzę swojemu silnikowi? Po drugie czy faktycznie warto dopłacać do "lepszej normy" (droższej normy)?

Oraz czy polecacie Państwo inny olej niż Millers 5w30 EE long life (autem raczej jeżdzę spokojnie, czasem przycisnę).

Samochód: Lexus IS 300 z 2004 roku, 146 000 km przebieg, zużycie oleju co 10-12k km to około 100 ml (ale to może być błąd pomiarowy).


Pozdrawiam,

Łukasz Gruszka
grucha2666
Lex Driver
 
Posty: 443
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez Miłosz » 6 gru 2017, o 13:32

Witam,

Pytam co prawda na zaś, bo jestem świeżo po zmianie, ale co proponujecie do motorou is220d 2006 rok , ekologia off , drobny cips, 215 tys przelotu, jazda krótkie odcinki miasto ok 40 km dziennie. Auto garażuje pod chmurką. Tryb jazdy normalny bez pajacowania. Interesują mnie rówinież (i tu chce kupić w tym tygodniu, bo zostało mi gdzieś na 3 tankownia) dodatki do ropy typu archoil ar6900d-max. Macie jakieś dodatkowe testy swoich produktów ? Oczywiście zależy mi na produktach premium, jeśli chodzi o oleje to wczesniej również korzystałem z millersa, obecnie valvo.
Miłosz
Lex Master
 
Posty: 1334
Dołączył(a): 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: is220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez Rock Oil » 6 gru 2017, o 14:47

grucha2666 napisał(a):Witam,

Ja mam zasadnicze pytanie: kupiłem olej Millers 5w30 EE z normą VW 504/507 według specyfikacji Lexus'a powinienem korzystać z normy C3-10: BMW: Longlife 04
Mercedes- Benz: 229.51 GM/ Opel: dexos 2. Różnica w cenie to około 15-20% (moj obecny droższy). Porównałem parametry z kart charakterystyki takie jak: lepkości w poszczególnych temperaturach i mój olej wypadał lepiej.

Chciałbym się dowiedzieć po pierwsze czy nie szkodzę swojemu silnikowi? Po drugie czy faktycznie warto dopłacać do "lepszej normy" (droższej normy)?

Oraz czy polecacie Państwo inny olej niż Millers 5w30 EE long life (autem raczej jeżdzę spokojnie, czasem przycisnę).

Samochód: Lexus IS 300 z 2004 roku, 146 000 km przebieg, zużycie oleju co 10-12k km to około 100 ml (ale to może być błąd pomiarowy).


Pozdrawiam,

Łukasz Gruszka


Cześć!

Chronologicznie odpowiadając, specyfikacje VW 504/507, ACEA C3(10), BMW LL-04, 229.51, GM Dexos 2, każda z nich ma w mniejszym bądź większym stopniu różne parametry, część pokrywa tylko diesla, część odnosi się do obu typów paliwa. Niektóre mogą krosować się na pakietach dodatków, stąd część z nich występuje na jednym produkcie.

Natomiast, klasy lepkości i jakości rekomendowane przez Toyotę dla modelu silnika 2JZ-GE, to SAE 5W30 lub 5W40, w klasie jakości to API SJ lub SL.

To co rekomenduje tabela doboru Rock Oil, to Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W40, a na kolejnej pozycji 5W30 – przy tej drugiej opcji będziemy mieli minimalnie niższe spalanie vs 5W40, ze względu na lepkość kinematyczną w 100C.
Oba produkty są API SN, które pokrywa SJ i SL.

Sugerowanie się np. normą 504-507, która fakt, jest jedną z najbardziej rygorystycznych specyfikacji na rynku, ma się jednak nijak do tej konstrukcji Toyoty, natomiast jak najbardziej ma znaczenie w silnikach VW.
Reasumując, liczy się klasa jakości wyznaczana przez danego producenta.

Apropo VW:
VW 504 – silniki benzynowe, wydłużone przebiegi
VW 507 – silniki wysokoprężne, z pompowtryskiwaczami lub commonrail, wydłużone przebiegi, filtr cząstek stałych
Z tą specyfikacją nie występuje API SN.

Finalnie raczej warto dopłacić do produktów na bazach syntetycznych, trzymając się odpowiedniej klasy lepkości i jakości.
Nadgorliwością przy klasie jakości niekiedy można zaszkodzić, przeważnie układowi katalitycznemu.
Avatar użytkownika
Rock Oil
Nowy lex user
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lis 2017, o 14:09
Model Lexusa: -
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez grucha2666 » 6 gru 2017, o 15:32

Dzięki za odpowiedź. Czy zatem mam się obawiać i czym prędzej zmieniać olej? Czy raczej po prostu następny kupić w odpowiedniej specyfikacji?
grucha2666
Lex Driver
 
Posty: 443
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez Rock Oil » 6 gru 2017, o 15:50

Miłosz napisał(a):Witam,

Pytam co prawda na zaś, bo jestem świeżo po zmianie, ale co proponujecie do motorou is220d 2006 rok , ekologia off , drobny cips, 215 tys przelotu, jazda krótkie odcinki miasto ok 40 km dziennie. Auto garażuje pod chmurką. Tryb jazdy normalny bez pajacowania. Interesują mnie rówinież (i tu chce kupić w tym tygodniu, bo zostało mi gdzieś na 3 tankownia) dodatki do ropy typu archoil ar6900d-max. Macie jakieś dodatkowe testy swoich produktów ? Oczywiście zależy mi na produktach premium, jeśli chodzi o oleje to wczesniej również korzystałem z millersa, obecnie valvo.


Regularnie rekomendowany jest Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30 (http://rockoil.jpoils.pl/produkt/synthesis-5w30-4sport/) do tego silnika natomiast jeżeli nie ma filtra cząstek stałych, to można zastosować Rock Oil Carbon 5W30 API SN (ale szczerze powiedziawszy nie wiemy jak bardzo podniesiona jest moc a z postu wnioskujemy, że nie katujesz silnika więc raczej zostalibyśmy przy 4 Sport 5W30 :) ).

Natomiast, trzeba bardzo uważać, na parametry dawki paliwa, jeśli z oryginalnej konstrukcji został usunięty filtr cząstek stałych.
To pod kątem ewentualnie większej mieszanki, aplikowanej przez komputer, który chłodzi nieistniejący już filtr cząstek.
Sama mieszanka nie jest w całości spalana w komorze w trakcie cyklu, przez co przedostaje się do układu smarowania i rozrzedza olej.

grucha2666 napisał(a):Dzięki za odpowiedź. Czy zatem mam się obawiać i czym prędzej zmieniać olej? Czy raczej po prostu następny kupić w odpowiedniej specyfikacji?


Przy jednym interwale nie powinno się nic wydarzyć :ok: Natomiast przy kolejnej najlepiej już zmienić olej na właściwy.
Avatar użytkownika
Rock Oil
Nowy lex user
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lis 2017, o 14:09
Model Lexusa: -
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez carsik » 6 gru 2017, o 21:33

Rock Oil napisał(a):
Natomiast, trzeba bardzo uważać, na parametry dawki paliwa, jeśli z oryginalnej konstrukcji został usunięty filtr cząstek stałych.
To pod kątem ewentualnie większej mieszanki, aplikowanej przez komputer, który chłodzi nieistniejący już filtr cząstek.
Sama mieszanka nie jest w całości spalana w komorze w trakcie cyklu, przez co przedostaje się do układu smarowania i rozrzedza olej.


please, nie piszcie głupot jak nie macie o czymś pojęcia.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Master
 
Posty: 1001
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez Miłosz » 6 gru 2017, o 23:36

W 2ad wyłącza się 5 wtrysk i nic ponad normę nie poleci.
Miłosz
Lex Master
 
Posty: 1334
Dołączył(a): 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: is220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez Rock Oil » 7 gru 2017, o 12:20

carsik napisał(a):
Rock Oil napisał(a):Natomiast, trzeba bardzo uważać, na parametry dawki paliwa, jeśli z oryginalnej konstrukcji został usunięty filtr cząstek stałych.
To pod kątem ewentualnie większej mieszanki, aplikowanej przez komputer, który chłodzi nieistniejący już filtr cząstek.
Sama mieszanka nie jest w całości spalana w komorze w trakcie cyklu, przez co przedostaje się do układu smarowania i rozrzedza olej.


please, nie piszcie głupot jak nie macie o czymś pojęcia.



Oczywiście chodziło o rozgrzewanie a nie chłodzenie - babol z naszej strony :doh:

Już wyjaśniamy o co nam chodziło:
W przypadku kiedy auto próbuje zregenerować filtr który już nie istnieje (np. w skutek źle przeprowadzonej operacji usuwania DPF-u) następuje bezcelowy dotrysk paliwa w celu zwiększenia temperatury pozwalającej na jego regenerację (+500C), powoduje to sytuacje w której frakcje paliwa o najwyższych punktach wrzenia mogą nie odparowywać całkowicie i osadzać się na ścianach cylindra a następnie poprzez pierścienie tłokowe dostawać się do oleju zmieniając stopniowo jego parametry.

To co opisaliśmy powyżej jest po prostu faktem ponieważ do analogicznej sytuacji może dochodzić podczas procesu regeneracji/"wypalania" DPF w sprawnym aucie, natomiast różnica na którą chcieliśmy uczulić to to, że w przypadku obecności filtra cząstek stałych jest to zabieg celowy m.in. dlatego jakość (skład chemiczny) paliwa oraz olejów silnikowych ma tak istotne znaczenie w eksploatacji nowoczesnych silników diesla a w przypadku braku DPF proces ten nie ma żadnego zastosowania. Natomiast jesteśmy świadomi, że istnieje dużo różnych konstrukcji DPF-u jak i sposobów jego "obchodzenia" - podaliśmy to jako zasadę ogólną na którą należy zwrócić uwagę decydując się na tego typu operację.

Dzięki za zwrócenie uwagi!
Avatar użytkownika
Rock Oil
Nowy lex user
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lis 2017, o 14:09
Model Lexusa: -
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania olejowe i inne :)

Postprzez carsik » 7 gru 2017, o 23:37

To już Ci wyjaśniam na czym polega cała głupota tej wypowiedzi. Na skutek źle wyprogramowanego filtra DPF pojawi się check engine nic więcej, przecież nie będzie chciał wypalać czegoś, czego czujnik ciśnienia różnicowego nie widzi. A jeszcze głębiej jeśli silnik miałby podawać ilość paliwa, która nie spala się całkowicie i idzie w olej, to proces ten dzieje się nie na skutek usuniętego DPF tylko spieprzonego programu fabrycznego np. Mazdy. Gdzie producent z premedytacją umieścił znak na bagnecie do jakiej wysokości ma urosnąć "poziom oleju" i wtedy go wymienić. Proces ten nie dotyczy toyoty/lexusa z uwagi na sposób w jaki jest realizowane dopalanie - "piąty wtrysk".
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Master
 
Posty: 1001
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Następna strona

Powrót do Rock Oil Polska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość