Strona 1 z 5

GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Glikol

: 5 lis 2019, o 20:22
autor: sebahejka
Witam
Niestety w moim lexusie uległa uszkodzeniu chłodnica skrzyni automatycznej która znajduje się razem z chłodnicą cieczy ( krudziec ) co w konsekwencji olej z skrzyni został wtłoczony do układu chłodzenia wylatując przez zbiornik wyrównawczy ( przypadłość wszystkich lexusów GS430 MkIII i LS430 po lifcie skyrznia A761E
mogłem tak przejechać okołó 50-70 km
po demontażu chłodnicy olej skrzyni i samej chłodnicy był czysty klarowny bez śładu płynu
Po zmianie chłodnicy przepłukanie układu chłodzenia i zalaniem nowym płynem, uzupełniłem olej w skrzyni okołó 2-2,5 litra
Miałem nadzieje że to problem zażegnany, niestety po rozgrzaniu skrzynia wpada w lekką wibrację ( biegi przełącza prawidłowo w dół i górę )
wg. opini fachowców do skrzyń winny jest konwerter ( lock up ) skrzynie są pancerne i powodem uszkodzenia konwertera jest Glikol który dostał się od skrzyni i rozpuścił wszystkie tarczki oraz uszkodził konwerter
W ich ocenie skrzynie uważane są za pancerne i wytrzymują 400-500 tys/km pod warunkiem zmiany oleju
Kontrolowałem olej wielokrotnie i wizualnie wygląda dobrze ( z tego co wiem jak jest glikol to olej jest mętny jak budyń ) czy istnieje możliwość żę np. 100 ml glikolu który jest nie widoczny może uszkodzić skrzynie
czy mała illosć oleju w skrzyni ( przejechane ok 50 km ) możę uszkodzić konwerter
Wstępna wycena naprawy skrzyni to 8000 zł ( regeneracja konwertera wymiana wszystkich tarczek, płukanie itp montaż demontaż )
Używek nie ma ( jedna wątpliwa ) wszystkie to 5 biegowe
Czy do ls430 A761E jest identyczna ( pasuje mocowanie itp )
Autem nie jeżdżę bo nie chcę pogorszyć sytuacji
Poproszę o pomoc

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 5 lis 2019, o 21:15
autor: agiless
Wymienił bym olej dynamicznie na początek, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że glikol rozpuścił tarczki.....

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 5 lis 2019, o 21:27
autor: klinikalpg.pl
agiless pisze:Wymienił bym olej dynamicznie na początek, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że glikol rozpuścił tarczki.....
Dokładnie tak.

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 5 lis 2019, o 22:41
autor: ProMienisty
niestety glikol to morderca
po dostaniu się do skrzyni ,niby jest ok na zimnym chodzi idealnie ,jeżeli się rozgrzeje problem występuje na początek przy zmianie biegu z 3 na 4 ,lub jeżeli depniemy nieco wyżej ,następnie potrafi szarpnąć lub tarka(jakby najechać na pasy) przy hamowaniu silnikiem i redukcji biegu ,lub bardzo delikatnym dodawaniu gazu
dostają możne i tarczki ,ale przede wszystkim puchną wszystkie uszczelnienia gumowe,pytanie w jakiej kondycji są solenoidy ,a jeden z nich jest właśnie odpowiedzialny za lockupa ,
koszt wszystkich w oryginale to okolice 6-7 tys ,zamienniki w tej skrzyni nie są zalecane ,
nowy olej 500,plus filtr i uszczelka z 300-w zamienniku ,robocizna ,uszczelnienia kolejny tysiak ,regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego to tez ,jak bozia da i się uda ,regeneracja płyty głównej 2500,a gdzie tarczki wiec za 8koła to wręcz promocja,ale umówmy się ze to nie naprawa ,ale zaprawa zęby jako tako chodziła ,naprawa powinna być skierowana w tym przypadku tez na mechatronikę,a tarczki i sprzęgło to łatwizna,moim zdaniem nie uszkodziły się ,nawet delikatnie,
raczej gwarancji na to nie dostaniesz ,a 6miesiecy to żadna gwarancja za wydanie 8kola
można kupić test na zawartość glikolu w oleju i sprawdzić czy na pewno tam jest ,olej powinien być jak budyń wiśniowy,po takiej imprezie
wymiana dynamiczna ,nawet 15 krotna to tylko zabawa ,bomba już wybuchła
to prawda skrzynia jest pancerna i taki glikol zabija ja bardzo powoli
,jeździ ale coraz mniej płynie
moim zdaniem sprawna używka to lepszy wybór ,ale bardzo ciekawy jestem czy ktoś potrafi naprawić skrzynieA761e po glikolu ,
skrzynie można wyrwać z USA ,Rosji ,lub z Anglii i za 4500złotych jest to realne
Na deser do wymiany masz termostat silnika ,a dokładnie uszczelka w koło niego ,zablokuje Ci go już niedługo ,olej ze skrzyni powoduje jego puchnięcie

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 5 lis 2019, o 23:14
autor: agiless
ProMienisty pisze:niestety glikol to morderca
Zgadza się, przeważnie jak się go pije, ale tu też słyszałem o wyjątkach :biggrin2:
Glikol działa degradująco na NBR, ale z tego co się oriętuję, to uszczelnienia skrzyni czyli oringi wewnątrz, uszczelniacze selenoidów wykonane są z vitonu, a ten jest odporny na glikol.
Na prawdę, to nie wiadomo ile tego glikolu się dostało do skrzyni, a znając fantazję co niektórych mechaniorów, na wiele rzeczy potrafią naciągnąć.

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 6 lis 2019, o 08:28
autor: gmiter
Nowy sterownik do tej skrzyni to 4000 - jeżeli za 8k wymieniaja na nowy + konwerter + tarczki (zestaw 700zł) to ma sens.
Jeżeli wymienią Ci tylko tarcze + regeneracja konwertera to poszukałbym kogoś innego.

https://midparts.com.pl/pl/p/A761E-AB60 ... -NOWE/4049

Warto pomyśleć o komplecie uszczelnień do skrzyni

https://midparts.com.pl/pl/p/A761E-AB60 ... -NOWE/4049

Regenerowana głowica z zaworami zza wody wyjdzie koło 2000-2200zł:
https://www.ebay.com/itm/A761E-VALVE-BO ... 9da7057f24


Zestaw uszczelnień zza wody to ~600zł zamiast 1300 w PL
https://www.ebay.com/itm/FOR-TOYOTA-A76 ... SwB4BaLwlH

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 6 lis 2019, o 23:44
autor: ProMienisty
jest to nowy ale zamiennik za 4 tys gdzie same solenoidy,kosztują tyle(minus rabat w ASO min 15%)
Obrazek
wiec tak naprawdę podroż w ciemno ,ta skrzynia jest pancerna ,ale tylko w oryginale
Midparts ma to w ofercie ,ale na zamówienie i sami nie wiedzą co to jest ,polecam rozmowę telefoniczna ,nic się nie dowiesz
jeżeli chodzi o filtr i uszczelkę tu można zaszaleć,polecam http://www.wixfilters.pl/wix-filters-58 ... ansmission
filtr made i Taiwan ,dosłownie jak w oryginale ,uszczelka nieco bardziej twardsza,

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 7 lis 2019, o 01:28
autor: sebahejka
Spuściłem dziś olej z przewodu do chłodnicy, wygląda dobrze ( ale niestety na dnie kilka dronych drobinek, nie opyłki jakby z tych tarczek )
porównałem ten olej z starym wcześniej po wymianie i wygląda identycznie, zrobiłem też amatrorski test ( na glikol ) kropla na biełej kartce papieru ( plama równa bez zębów co by wskazywało że nie ma glikolu
Może być inna przyczyna tych wibracji
czy niski stan oleju mołg uszkodzić pompę czy konwerter
solenoidy ,a jeden z nich jest właśnie odpowiedzialny za lockupa - tu czasami nie ma problemu
Znalazłem ls430 po lifcie po wypadku ( dachowanie ) właścicel twierdzi że skrzynia jest sprawna do końca pracowała i wcześniej była wymieniana chłodnica i 2 razy olej
czy skrzynia A761E w GS i LS jest taka sama, nie będzie problemu z sterowaniem ( wymaga adaptacji )

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 7 lis 2019, o 01:56
autor: agiless
sebahejka pisze:Może być inna przyczyna tych wibracji
czy niski stan oleju mołg uszkodzić pompę czy konwerter
Jesteś pewien, że po dolewce masz w tej chwili ospowiedni poziom oleju?
Sporo gdybania i teoretyzowania w tym wątku. Zamiast tego powinieneś uruchomić, sprawdzić poziom oleju i pojeździć trochę.

Re: GS430 awaria układu chłodzenia skrzyni automatycznej Gli

: 7 lis 2019, o 09:54
autor: Nemo 77
Dolej oleju na pracującym silniku.Włącz PDRN,następnie znów sprawdź stan.Jak pisał agiless przejedź się i zobaczysz.