Strona 2 z 5

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 12 paź 2018, o 09:25
autor: gmiter
Odłącz akumulator na pół godziny, wyczyść w międzyczasie przepustnicę dokładnie (położenie przepustnicy wpływa na zmianę biegów), wyczyść przepływomierz, podłącz wszystko i jazda.

Co do filtra w skrzyni to bez sensu sie napinać na jego wymianę. Jego zadaniem jest wyłapanie większył opiłków z tarczek sprzęgieł i niedopuszczenie ich do pompy i konwertera ale żeby tak duże opiłki powstały to skrzynia musi byc juz w naprawdę tragicznym stanie. Jeżeli jest wszytsko w porządku to opiłki przyczepią się do magnesu korka spustowego i tyle - po to on tam jest coby sprawdzać co się dzieje bo po wyłączeniu auta opiłki wypadają z filtra w dół akurat do magnesów miski..
Mam 300000km nalatane, wymieniłem filtr i głupota, stary w środku jak nowy - jest to po prostu w miarę drobna metalowa siatka, ona nie zapycha się jakimś mułem czy tzw "sludgem" bo płyny do skrzyń nie mają tendencji do powstawania wygrzanych osadów węgle.
Naprawdę te filtry mają role chronić głowicę skrzyni i konwerter/pompę w przypadku awarii elektrozaworów i pozrywania tarczek sprzęgieł - ot tyle..

Co do filtrów - kupowałem je w USA po 12 dolarów :D

GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 12 paź 2018, o 15:39
autor: DawGad
gmiter pisze:Odłącz akumulator na pół godziny, wyczyść w międzyczasie przepustnicę dokładnie (położenie przepustnicy wpływa na zmianę biegów), wyczyść przepływomierz, podłącz wszystko i jazda.

Co do filtra w skrzyni to bez sensu sie napinać na jego wymianę. Jego zadaniem jest wyłapanie większył opiłków z tarczek sprzęgieł i niedopuszczenie ich do pompy i konwertera ale żeby tak duże opiłki powstały to skrzynia musi byc juz w naprawdę tragicznym stanie. Jeżeli jest wszytsko w porządku to opiłki przyczepią się do magnesu korka spustowego i tyle - po to on tam jest coby sprawdzać co się dzieje bo po wyłączeniu auta opiłki wypadają z filtra w dół akurat do magnesów miski..
Mam 300000km nalatane, wymieniłem filtr i głupota, stary w środku jak nowy - jest to po prostu w miarę drobna metalowa siatka, ona nie zapycha się jakimś mułem czy tzw "sludgem" bo płyny do skrzyń nie mają tendencji do powstawania wygrzanych osadów węgle.
Naprawdę te filtry mają role chronić głowicę skrzyni i konwerter/pompę w przypadku awarii elektrozaworów i pozrywania tarczek sprzęgieł - ot tyle..

Co do filtrów - kupowałem je w USA po 12 dolarów :D
Ok, zrobię tak jak piszesz. Obecnie jestem na wyjeździe moim Lexem i po drodze zrobiła się choinka na desce rozdzielczej ( zapalił się check oraz pomarańczowa kontrolka hamulców I vsc ) Samochód nadal szarpie, nie ma ograniczenia prędkości


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 12 paź 2018, o 17:26
autor: Keepmovin
Brzmi jak sonda lambda

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 13 paź 2018, o 15:31
autor: owczar
Jak sprawdzales poziom oleju?

GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 13 paź 2018, o 19:44
autor: DawGad
owczar pisze:Jak sprawdzales poziom oleju?
Pojechałem do warsztatu do „fachowców” na miejscu stwierdzili ze poziom oleju jest Ok

Dziś trochę pojezdzilem, sytuacja z szarpaniem się nie zmieniła ale check i vsc przestało świecić


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 13 paź 2018, o 20:43
autor: owczar
Objawy trochę mimo wszystko wskazują na za niski poziom oleju. Sama jego wymiana nie powinna raczej w ten sposób zaszkodzić.

Podobny objaw po wymianie miał znajomy w ls430 po lifcie i problemem był właśnie poziom oleju.

Nie pamiętam procedury w polifcie, ale w przedlifcie sprawdzam zawsze na odpalonym silniku i skrzyni w pozycji N. Dodatkowo przed sprawdzeniem poziomu oleju po wymianie powinno sie przejść przez D N i R.

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 14 paź 2018, o 09:54
autor: DawGad
owczar pisze:Objawy trochę mimo wszystko wskazują na za niski poziom oleju. Sama jego wymiana nie powinna raczej w ten sposób zaszkodzić.

Podobny objaw po wymianie miał znajomy w ls430 po lifcie i problemem był właśnie poziom oleju.

Nie pamiętam procedury w polifcie, ale w przedlifcie sprawdzam zawsze na odpalonym silniku i skrzyni w pozycji N. Dodatkowo przed sprawdzeniem poziomu oleju po wymianie powinno sie przejść przez D N i R.
Jak tylko wrócę z urlopu to wyczyszczę perzepustnicę i przepływomierz powietrza. We wtorek jestem umówiony z mechanikiem na wymianę oleju w skrzyni (komplet z filtrem). Olej nadaje się już do wymiany. Poprzedni właściciel oddał samochód do ASO Kraków a tam wymienili zgodnie z serwisówką około 2l oleju, czyli tyle co nic, tak też jest na fakturze. Po wymianie spróbujemy zrobić adaptację skrzyni. Będę na bieżąco informował o postępach, mam nadzieję że te wszystkie zabiegi pomogą i nie trzeba będzie ingerować w mechanikę skrzyni. Dziwne że check i VSC zniknęły... zreszta nawet jak świeciły to samochód zachowywał się tak samo...

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 14 paź 2018, o 09:55
autor: owczar
To mógł być błąd lambdy lub katalizatora. Znika jeśli ponownie nie wystąpi.

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 14 paź 2018, o 21:00
autor: DawGad
Witam ponownie. Odłączyłem aku na około 30min, w tym czasie czyszcząc przepustnicę i przepływkę. Czyszczenie nic nie zmieniło :cry: , przejechałem się i nadal szarpie przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 :cry: :cry: :cry: :cry: ...
We wtorek wymieniam olej w skrzyni, może to coś zmieni...

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

: 14 paź 2018, o 21:02
autor: owczar
Niech zaczną od sprawdzenia poziomu oleju. Bo potem nie będziesz nawet wiedział czy to zły poziom czy olej.