GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Awatar użytkownika
DawGad
Lex Driver
Posty: 362
Rejestracja: 16 lis 2012, o 17:30
Model Lexusa: IS200 >> GS430 mkIII
Skąd:: Gliwice
Kontakt:

GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: DawGad »

Witam. Proszę o pomoc w temacie skrzyni biegów. Od wczoraj przy dojeździe do świateł, przy wytracaniu prędkości samochodem zaczęło szarpać. Szarpnięcia następują przy redukcji biegów, szczególnie odczuwalne są z 3 na 2 i z 2 na 1. Samochód licznikowo ma przejechane 145kkm, przy około 100kkm była robiona wymiana statyczna oleju w aso (mam fakturę). Proszę o poradę w tym temacie. Czy wymiana dynamiczna coś wniesie/zmieni? Czy adaptacja skrzyni coś zmieni (czy raczej nie ryzykować tego kroku)? Czy mam się przygotować na remont skrzyni? Od czego powinienem zacząć? Dodam że stan oleju jest w normie a skrzynie nie wysypuje żadnych błędów.
Obrazek
Keepmovin
Lex user
Posty: 244
Rejestracja: 24 paź 2012, o 02:18
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: Keepmovin »

A czy przy wymianie statycznej w ASO byl wymieniany filtr na OEM ?
Czy jak zrzucasz biegi manualnie w trybie "S" w dol, to jest taki sam efekt ?
Co sie dzieje jak jedziesz bardziej agresywnie i skrzynia zrzuca biegi ? Np. przy bucie, gdzie zrzuca na 2gi bieg ?
Dzieje sie tak, gdy nie naciskasz pedalu gazu w ogole ?

Adaptacja w tej skrzyni, czyli w A761E to raczej prosta sprawa - tachstreamem resetujesz ustawienia i jezdzisz bardzo spokojnie przez jakies 15-20 minut. Generalnie te skrzynki sa pancerne, wiec to raczej nie jest problem adaptacji.
Skupilbym sie na fakcie, ze zaczelo sie to robic z "dnia na dzien" - na poczatku sprawdzil bym stan oleju spuszczajac odrobine - jezeli jest bez zauwazalnych drobinek i nadal w jakims tam kolorze czerwonym to lepiej (gdyz wymiana byla robiona mniej wiecej w interwale, wiec i tak juz czas na wymiane oleju).
Jezeli jest juz przepalony i bardzo ciemno brazowy, to troszke szybko sie zuzyl jak dla mnie, ale na to jest wiele odpowiedzi.
Co najgorze w kolorze budyniu karmelowego to martwilbym sie, ze zaczyna dochodzic do zmieszania sie plynu chlodzacego z olejem w skrzyni. Dzieje sie tak, gdyz GS430 i LS430 dziela ten sam problem w tych rocznikach - wejscie w chlodnicy do chlodniczki oleju skrzyni biegow, ktory jak skoroduje to przepuszcza plyn do oleju.

To tak na szybko.

Zaczalbym spokojnie od oleju i od filtru OEM, generalnie statycznie, gdyz dynamicznie mozesz wyplukac jakis syf i pozatykac jakies kanaliki i filtry, szczegolnie w momencie gdzie "cos" sie juz ze skrzynia dzieje - takie moje zdanie. Pozniej konwerter/regeneracja.
Awatar użytkownika
DawGad
Lex Driver
Posty: 362
Rejestracja: 16 lis 2012, o 17:30
Model Lexusa: IS200 >> GS430 mkIII
Skąd:: Gliwice
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: DawGad »

Keepmovin pisze:A czy przy wymianie statycznej w ASO byl wymieniany filtr na OEM ?
Czy jak zrzucasz biegi manualnie w trybie "S" w dol, to jest taki sam efekt ?
Co sie dzieje jak jedziesz bardziej agresywnie i skrzynia zrzuca biegi ? Np. przy bucie, gdzie zrzuca na 2gi bieg ?
Dzieje sie tak, gdy nie naciskasz pedalu gazu w ogole ?

Adaptacja w tej skrzyni, czyli w A761E to raczej prosta sprawa - tachstreamem resetujesz ustawienia i jezdzisz bardzo spokojnie przez jakies 15-20 minut. Generalnie te skrzynki sa pancerne, wiec to raczej nie jest problem adaptacji.
Skupilbym sie na fakcie, ze zaczelo sie to robic z "dnia na dzien" - na poczatku sprawdzil bym stan oleju spuszczajac odrobine - jezeli jest bez zauwazalnych drobinek i nadal w jakims tam kolorze czerwonym to lepiej (gdyz wymiana byla robiona mniej wiecej w interwale, wiec i tak juz czas na wymiane oleju).
Jezeli jest juz przepalony i bardzo ciemno brazowy, to troszke szybko sie zuzyl jak dla mnie, ale na to jest wiele odpowiedzi.
Co najgorze w kolorze budyniu karmelowego to martwilbym sie, ze zaczyna dochodzic do zmieszania sie plynu chlodzacego z olejem w skrzyni. Dzieje sie tak, gdyz GS430 i LS430 dziela ten sam problem w tych rocznikach - wejscie w chlodnicy do chlodniczki oleju skrzyni biegow, ktory jak skoroduje to przepuszcza plyn do oleju.

To tak na szybko.

Zaczalbym spokojnie od oleju i od filtru OEM, generalnie statycznie, gdyz dynamicznie mozesz wyplukac jakis syf i pozatykac jakies kanaliki i filtry, szczegolnie w momencie gdzie "cos" sie juz ze skrzynia dzieje - takie moje zdanie. Pozniej konwerter/regeneracja.
Z góry dzięki za zainteresowanie i szybką odpowiedź.
1. Na fakturze nie ma wzmianki o filtrze więc mógł nie być wymieniany.
2. Przy zrzucaniu w trybie sekwencyjnym w dół jest to samo
3. Nie jechałem nigdy tak agresywnie, ale muszę spróbować
4. Jak dojeżdżam do skrzyżowania używając tylko hamulca to też się tak dzieje

OK. W pierwszej kolejności wymienię olej z filtrem statycznie, mam nadzieję że to nie będą jakieś mega koszty bo wymiana dynamiczna w mojej okolicy to koszt 1500pln
Nie wiem czy robić teraz adaptację czy po wymianie oleju?
Czym jeszcze mogę się sugerować??
Może ktoś zna jakiś dobry warsztat zajmujący się naprawą skrzyń automatycznych na śląsku??
Obrazek
Keepmovin
Lex user
Posty: 244
Rejestracja: 24 paź 2012, o 02:18
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: Keepmovin »

Mysle, ze mogli nie wymienic filtra, bo "nie bylo widac zuzycia, wiec przedmuchalismy :sarcastic: " - na fakturze z ASO napewno by widnial, tymbardziej, ze jest to jedna z drozszych potrzebnych tutaj czesci.

Skoro przy zrzucaniu manualnym jest tak samo, to przy agresywnej jezdzie bedzie tez tak samo, co znaczy ze jest to objaw mechaniczny a nie programu, wiec resetujac ustawienia poprzez nowa adaptacje skrzyni, raczej nic nie wskorasz, bo bedziesz jezdzil tak samo jak teraz, wiec skyrznia nie przestawi sie magicznie w inny tryb, albo nie bedzie inaczej zmieniac biegow - jest poprostu "dostosowana" do Ciebie. Oczywiscie mozesz to zrobic dla pewnosci, ale to raczej po wymianie oleju - przypominam ze masz juz troche na tym oleju nalatane i warto byloby go juz wymienic. Z filtrem OEM.

Na slasku slyszalem o dobrym warsztacie w Katowicach, ale dokladnie nie przytocze - bedziesz musial samemu poszukac. Jezeli chcialbys sie przejechac do Krakowa mam zaufany kontakt, ktory robil to w moim GSie 430 III gen.
panPrzemek
Lex user
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2017, o 23:08
Model Lexusa: Gs450h
Skąd:: Jarosław
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: panPrzemek »

A co powiecie jeśli czasami po odpaleniu na zimnym, podczas wrzucania biegu, np żeby wycofać, szarpnie dość mocno samochodem?
hydrant23
Lex Driver
Posty: 691
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: GS430 mkIII
Skąd:: zamosc
Lokalizacja: zamosc
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: hydrant23 »

Panowie a zdajecie sobie sprawę, że wymiana oleju skrzyni w ASO polega na zlaniu z korka bez ściągania miski? chyba że w tym przypadku było inaczej
Keepmovin
Lex user
Posty: 244
Rejestracja: 24 paź 2012, o 02:18
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: Keepmovin »

hydrant23 pisze:Panowie a zdajecie sobie sprawę, że wymiana oleju skrzyni w ASO polega na zlaniu z korka bez ściągania miski? chyba że w tym przypadku było inaczej
Tak mówi też procedura wymiany statycznej, więc nie wiem gdzie dokładnie leży problem ?

Możnaby oczywiście ściągać całą michę i wszystko, pytanie czy bardziej nie zaszkodzimy przy tym ?
Awatar użytkownika
DawGad
Lex Driver
Posty: 362
Rejestracja: 16 lis 2012, o 17:30
Model Lexusa: IS200 >> GS430 mkIII
Skąd:: Gliwice
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: DawGad »

Sytuacja dynamicznie się zmienia, podczas jazdy ze stałą prędkością około 100km/h nie odpuszczając gazu na sekwencji redukując i wrzucając biegi od 6 do 4 i z powrotem też szarpie. Czytałem wątki o termostacie - odpada, samochód trzyma temperaturę w połowie skali po za tym na ciepłym i na zimnym dzieje się to samo. Jednak dzisiaj umówiłem się na diagnostykę ogólną do AMO w Katowicach, jednak termin dopiero na 9 listopada. Wersja jednego z serwisów zajmujących się naprawą skrzyń automatycznych sugeruje diagnostykę ogólną ponieważ twierdzą że nie koniecznie przyczyną szarpania musi być awaria skrzyni, a szczególnie w tym modelu, może to być wiele innych elementów osprzętu silnika...

Zauważyłem również mocno opóźnioną reakcję na kick down... a jak już zrzuci to mocno szarpnie, i mam wrażenie że czasami nie wie czy zredukować o jeden w dół czy o dwa i tak miesza ...
Obrazek
hydrant23
Lex Driver
Posty: 691
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: GS430 mkIII
Skąd:: zamosc
Lokalizacja: zamosc
Kontakt:

Re: GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: hydrant23 »

Keepmovin pisze:
hydrant23 pisze:Panowie a zdajecie sobie sprawę, że wymiana oleju skrzyni w ASO polega na zlaniu z korka bez ściągania miski? chyba że w tym przypadku było inaczej
Tak mówi też procedura wymiany statycznej, więc nie wiem gdzie dokładnie leży problem ?

Możnaby oczywiście ściągać całą michę i wszystko, pytanie czy bardziej nie zaszkodzimy przy tym ?
w skrzyni znajduje się ok 7 litrów oleju ... z korka spuścisz może 2.5 ... no i filtra nie wymienisz przez korek...

objawy szarpania miałem jak mi się wtrysk gazu jeden rozleciał ...
Awatar użytkownika
DawGad
Lex Driver
Posty: 362
Rejestracja: 16 lis 2012, o 17:30
Model Lexusa: IS200 >> GS430 mkIII
Skąd:: Gliwice
Kontakt:

GS430MKIII szarpie przy redukcji biegów

Post autor: DawGad »

Jeździłem na benzynie i tez szarpie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk3 2005-2012”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości