Strona 1 z 1

Opór podczas skręcania kierownicą

: 5 gru 2018, o 16:30
autor: gladius
Witam,
Od niedawna jestem uzytkownikiem Lexusa is250 2008 rok. Zauważylem że podczas powolnej miejskiej jazdy lub na postoju moge swobodnie obracać kierownicą. Natomiast podczas jazdy powyżej 80 km/h kierownica "twardnieje". Nie ma absolutnie żadnych luzów, auto jedzie prosto jak po sznurku ale żeby np lekko skorygować tor jazdy to potrzeba użyć więcej siły. Kierownica stawia taki jakby opór tak jakby się lekko blokowała. To samo jest również podczas jazdy w długim łuku. Czy ten typ tak ma ? Czy jest to może jakas awaria ? Czy może jest to spowodowane dużymi felgami 18ki 225 ? Dziękuję za pomoc.

Re: Opór podczas skręcania kierownicą

: 6 gru 2018, o 11:05
autor: gladius
55 wyświetleń i nie odpisał nawet czy to normalny objaw czy raczej jakas awaria ?

Re: Opór podczas skręcania kierownicą

: 6 gru 2018, o 11:56
autor: q3_
Hej , miałem isa z tego rocznika i niczego takiego nigdy nie odnotowałem. Jeśli dobrze pamiętam to przy większych prędkościach był nieco większy opór ale nie taki żebym musiał jakiejś nadmiernej siły używać. Z resztą to chyba tak ma działać że przy szybszej jeździe na się zmieniać charakterystyka. Nie mniej tak jak mówię, nigdy nie było to na tyle silne żeby mnie niepokoiło. Może ten mechanizm działa u Ciebie zbyt agresywnie.

Re: Opór podczas skręcania kierownicą

: 6 gru 2018, o 12:30
autor: GT Cajek
Aktywny układ kierowniczy - tak ma być.

Re: Opór podczas skręcania kierownicą

: 6 gru 2018, o 12:35
autor: gladius
Dzięki Panowie :pijak: