gregski pisze:Panowie, a czy felgi z oponami szer 245 na tyl sa rozne od tych na przod (225) czy to to samo?
Mysle o komplecie 4 opon 225/45R17 na felgach alu ktore mam na zime...
jeśli masz OEM 17'' felgi to są takie same (dopiero przy 18'' tylne felgi są szersze) i możesz założyć 225/45R17 na tył tylko nie bardzo wiem po co - to że na zimę lepsza jest węższa opona to jest mit ... nakładaj jak producent zaleca.
/turmoll
Teraz: Volvo V60 AWD D4 + PoleStar 2017 PL
Wcześniej: MKII, IS250, 2010, PL
- już nie mój lex: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=7208&start=20#p92608
- koszty utrzymania: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=128&t=7983#p61634
- wykres z hamowni: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=7208&start=10#p77556
Opel Vectra C, CDTI, 150KM (188KM po chipie), Opel Astra II Bertone Coupe
Dlaczego węższa opona to mit ? Z tego co ja rozumuje , mniejsza opona tzn mniejsza szerokość wiąże się większym naciskiem na podłoże, bo gdzieś siłę trzeba rozłożyć. Dlatego taka opona będzie bardziej kopać w śniegu niż szersza która może się po nim ślizgać a tym bardziej będzie lepsza jak nawali wody czy ze śniegu zrobi się papka. Zimą i tak się delikatniej jezdzi i raczej aspiracje kierowcy rajdowego schodzą na drugi plan.
węższa opona lepiej sobie radzi w śniegu (zwłaszcza przy skręcaniu) i warstwie wody (mniejsza podatność na aquaplaning), ale na mokrym asfalcie, a zwłaszcza na suchym lepiej radzi sobie szersza.
endrju1 pisze:węższa opona lepiej sobie radzi w śniegu (zwłaszcza przy skręcaniu) i warstwie wody (mniejsza podatność na aquaplaning), ale na mokrym asfalcie, a zwłaszcza na suchym lepiej radzi sobie szersza.
gregski pisze:mam tam oryginalne felgi lexusa wiec wychodze z zalozenia, ze ktos juz mogl to przerabiac na forum.. stad pytanie..
edit: w miedzyczasie poczytalem na niemieckich forach i wyszlo, ze te felgi sa identyczne. Musze sie jedynie liczyc ze zmiana srednicy kol na osi tylnej czyli ciut inne wskazania predkosciomierza.
Jak to zmiana średnicy? Skoro zakladasz tylko węższe opony na tyl. To o jakiej zmianie srednicy mówisz? Gdyby to tyczylo sie rozmiaru felgi + inny profil opony to rozumialbym zmianę średnicy koła. Zakładając takie same opony przód/tył czyt. 225/45R17 napewno nie zmienisz srednicy koła zalecanego przez producenta.
Zapewne błąd predkościomierza bedziesz mial taki sam jak i teraz. Czyli 5-8km/h
tu się mylisz, średnica przedniego i tylnego koła na zalecanych oponach przez producenta na felgach 17'' jest RÓŻNA:
225/45R17 - 634,3mm
245/45R17 - 652,3mm
Różnica to 18 mm czyli 2,84%
Zakładając na 4 koła 225/45R17 zmniejszasz średnicę tylnego koła o 2.84%. Czy to ma wpływ na licznik nie wiem, ale może ma wpływ na ESP/ABS?
/turmoll
Teraz: Volvo V60 AWD D4 + PoleStar 2017 PL
Wcześniej: MKII, IS250, 2010, PL
- już nie mój lex: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=7208&start=20#p92608
- koszty utrzymania: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=128&t=7983#p61634
- wykres z hamowni: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=7208&start=10#p77556
Opel Vectra C, CDTI, 150KM (188KM po chipie), Opel Astra II Bertone Coupe
Nie bylo mnie chwile, turmoll dzieki za wyjasnienie kolegom tematu innej srednicy kola.
Wydaje mi sie, ze czujnik predkosci montuje sie standardowo w skrzyni biegow wiec zmiana srednicy tylnych kol moze miec wplyw na wskazania predkosciomierza.
Wezsze opony w sniegu to tez mniejsza powierzchnia natarcia opony na gruba warstwe sniegu, czytaj lepsze wlasciwosci jezdne.
Ale nie o to mi chodzi. Zamawiam opony o tym samym rozmiarze bo chce miec mozliwosc przekladania przednich opon z tylnymi. POza tym model opony ktory zamawiam nie wystepuje w rozmiarze 245.
Mieszkam na nudnych rowninach po cieplej stronie kraju (zachod) i zima przewaza deszcz i slota. Sniegu te opony za czesto nie zobacza.
Dlatego zostawie std opony 225 na przodzie i dam z tylu to samo. Temat wyjasniony.
gregski pisze:mam tam oryginalne felgi lexusa wiec wychodze z zalozenia, ze ktos juz mogl to przerabiac na forum.. stad pytanie..
edit: w miedzyczasie poczytalem na niemieckich forach i wyszlo, ze te felgi sa identyczne. Musze sie jedynie liczyc ze zmiana srednicy kol na osi tylnej czyli ciut inne wskazania predkosciomierza.
Jak to zmiana średnicy? Skoro zakladasz tylko węższe opony na tyl. To o jakiej zmianie srednicy mówisz? Gdyby to tyczylo sie rozmiaru felgi + inny profil opony to rozumialbym zmianę średnicy koła. Zakładając takie same opony przód/tył czyt. 225/45R17 napewno nie zmienisz srednicy koła zalecanego przez producenta.
Zapewne błąd predkościomierza bedziesz mial taki sam jak i teraz. Czyli 5-8km/h
tu się mylisz, średnica przedniego i tylnego koła na zalecanych oponach przez producenta na felgach 17'' jest RÓŻNA:
225/45R17 - 634,3mm
245/45R17 - 652,3mm
Różnica to 18 mm czyli 2,84%
Zakładając na 4 koła 225/45R17 zmniejszasz średnicę tylnego koła o 2.84%. Czy to ma wpływ na licznik nie wiem, ale może ma wpływ na ESP/ABS?
/turmoll
Czyli idąc Twoim tropem felgi na tył mają więcej niż 17 cali? Skoro średnica tych felg jest inna?
Czy może mają inną szerokość?
Aż podeprę się zapożyczoną grafiką z serwisu oponeo
Więc koła nie będą miały różnych średnic, ale szerokość.
Profil opony jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości wyrażany w %, a więc jeśli opona jest szersza, a ten stosunek jest taki sam, to koło będzie większe.
Oczywiście, średnica felgi nie zmieni się (bo i jak?) jeśli zmieni się opony z 225/45R17 na 245/45R17 zmieni się szerokość jak i wysokość samej opony, a co za tym idzie także wielkość koła, co może w minimalnym stopniu wpływać na dokładność wskazań prędkościomierza (różnica wysokości samej opony to 9mm, a więc średnica koła większa o niecałe 3% i taka też będzie różnica wskazań prędkościomierza).