DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

boyar
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 16 mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: boyar »

no chyba że bezbarwny ;)
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: lukas78 »

boyar pisze: Prowadnice smarowałem chyba smarem do prowadnic, lub do łożysk. w każdym razie jak miesiąc temu zmieniałem koła to prowadnice luźno chodziły.
Czyli co polecasz? Bo zamówiłem już wszystkie tuleje na przód z poliuretanu, bo niby wybite tuleje bananów mogą powodować zwiększenie odczucia bicia, a jak mam wymieniać to wole wszystko naraz. To mam zmienić te tuleje, zmienić położenie tarcz żeby bicie było jak najmniejsze i jeździć i patrzeć co się dzieje?
Zmień obowiązkowo tuleje na bananach, bo z autopsji wiem, że naderwane tuleje przy hamowaniu dają dokładnie efekt bicia tarczy - przy niewielkim biciu na pewno go potęgują. Przerabiałem temat w swoim GS - wymieniłem tuleje na bananach na poli, i jak ręką odjął.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
piotrek_camry
Lex user
Posty: 205
Rejestracja: 16 paź 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Skąd:: Wojnów/Siedlce
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: piotrek_camry »

Nigdy nie można dawać niczego między tarczę a piastę.
boyar
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 16 mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: boyar »

lukas78 pisze:
boyar pisze: Prowadnice smarowałem chyba smarem do prowadnic, lub do łożysk. w każdym razie jak miesiąc temu zmieniałem koła to prowadnice luźno chodziły.
Czyli co polecasz? Bo zamówiłem już wszystkie tuleje na przód z poliuretanu, bo niby wybite tuleje bananów mogą powodować zwiększenie odczucia bicia, a jak mam wymieniać to wole wszystko naraz. To mam zmienić te tuleje, zmienić położenie tarcz żeby bicie było jak najmniejsze i jeździć i patrzeć co się dzieje?
Zmień obowiązkowo tuleje na bananach, bo z autopsji wiem, że naderwane tuleje przy hamowaniu dają dokładnie efekt bicia tarczy - przy niewielkim biciu na pewno go potęgują. Przerabiałem temat w swoim GS - wymieniłem tuleje na bananach na poli, i jak ręką odjął.
Tuleje już idą więc może jeszcze w tym roku wymienie ;)
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: lukas78 »

Jeszcze mała uwaga na temat krzywiących się tarcz - dla większości myślę, że oczywista - ale warto może wspomnieć, bo jak się w praktyce okazuje, nie wszyscy kierowcy (zwłaszcza młodzi gniewni :zryw: ) zdają sobie sprawę, że po intensywnym hamowaniu jadąc autem na myjnie, można rozgrzanym tarczą hamulcowym zrobić karcherem nieodwracalne kuku. Zwłaszcza przy :LEXUS: , gdzie bez ingerencji wody po paru porządnych hamowaniach niskobudżetowe tarcze (zwłaszcza tylne) potrafią się skrzywić, i nadają się tylko do wymiany.
ps. być może, i w tym wątku jedną z głównych przyczyn krzywiących się tarcz hamulcowych nie są żadne krzywe piasty, czy też błędy montażowe tarcz - tylko wizyta(y) z dobrze rozgrzanymi tarczami na myjni...
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
boyar
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 16 mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: boyar »

Nie nie. Rozgrzane tarcze nie byly oblewane woda. Spokojnie, jestem inzynierem;-) co prawda elektrotechniki ale inzynierie materialowa i mechanike mialem;-) poza tym hobbystycznie wytapiam aluminium i czasem cos spawam i wiem jak gwaltowne/nierownomierne chlodzenie dziala na materialy;-)
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: endrju1 »

piotrek_camry pisze:Nigdy nie można dawać niczego między tarczę a piastę.
Potwierdzam, w jakimś serwisie mi to tłumaczyli, że między innymi, jak nałożymy choć odrobinę smaru, zawsze w smarze pojawią się bąbelki powietrza, które dość znacznie potrafią się rozszerzyć po nagrzaniu powodując spore problemy. Podawał mi jeszcze jakiś powód ale już nie zapamiętałem.
Kafecz
Lex user
Posty: 258
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: Kafecz »

Obawiam sie ze w moim przypadku aso samo sobie strzeliło w stope wymieniajac przednie tarcze i dajac pol kilo smaru miedziowego. Z tylu pewnie tez tak zrobili jełopki jedne.
Awatar użytkownika
Damian87
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Damian87 »

Jak mierzyć bicie piasty? Trzeba wybijać szpilki? Bo inaczej jakoś nie widzę dojścia do niej czujnikiem...
Pytam bo wymieniłem tarcze i nie biją (choć narazie staram się mocno nie hamować) ale zmierzylem przy wymianie czujnikiem i mają bicie 0.05mm - 0.07mm ( nawet po przełożeniu w inny sposób na piaście).
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: endrju1 »

Ja mierzyłem po krawędzi płaszczyzny i szpilek wybijać nie musiałem. U mnie krzywizna była taka:
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości