DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

ODPOWIEDZ
Kafecz
Lex user
Posty: 258
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: Kafecz »

Nie smarowac. Tarcza i piasta maja byc czyste bez zadnych smarow.
Awatar użytkownika
brat_z
Lex user
Posty: 263
Rejestracja: 26 lut 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: brat_z »

Kafecz pisze:Nie smarowac. Tarcza i piasta maja byc czyste bez zadnych smarow.
A ja radziłbym przeciągnąć lekko olejem:) olej zawsze wypłynie w razie czego tylko uważać w czasie montażu żeby się paproch jakiś nie przyczepił :wink:
Kafecz
Lex user
Posty: 258
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: Kafecz »

Po co olej?
Mastah
Lex user
Posty: 96
Rejestracja: 27 paź 2016, o 18:46
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Podlaskie
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: Mastah »

Ja normalnie w każdym aucie czyszcze i smaruje pastą miedzianą i nigdy nie było zadnych problemów. Nawet po kilku latach jak już tarcza ma duze ranty ładnie schodzi z piasty bez zadnego walenia młotem :dance:
Kafecz
Lex user
Posty: 258
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: Kafecz »

Pamietaj ze tarcza sie nagrzewa i smar moze " spuchnąc". Tarcza wtedy sie gnie.
Awatar użytkownika
agiless
Lex user
Posty: 266
Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:25
Model Lexusa: GS300 MKI
Skąd:: Skierniewice
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: agiless »

Spuchnąć i to sporo może również od korozji pomiędzy tarczą a piastą. Trzeba pamiętać, że tarcze nie są sztywno montowane na śrubę jak np w Oplu i praktycznie przy każdym zdjęciu koła tarcza jest luźna i jakiś parch może się oderwać w przypadku korozji i spowodować bicie tarczy. Ja również od 30 lat smaruję powierzchnię piasty. Kiedyś stosowałem smar molibdenowy, teraz miedziany. Oczywiście w małej ilości i jest rozprowadzony równo po całej powierzchni. Nigdy nie miałem żadnych problemów z tego powodu. Trzeba tylko faktycznie uważać żeby przy montażu nie przykleił się do powierzchni jakiś paproch piaskowy.
boyar
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 16 mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Kontakt:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post autor: boyar »

problem powraca niczym nocne koszmary ;)

byłem na toczeniu tarcz na piastach. pomogło na 2kkm.
nie wiem czemu tarcze się gną. tłoczki chodzą lekko, prowadnice tak samo. ostatnio nawet przejechałem się ekspresówką około 50km po czym zjechałem na POS bez używania hamulców i wszystkie 4 tarcze były zimne wiec zacisk się nie zacina. I teraz nie wiem czy raz wygięte tarcze będą się już zawsze odkształcały od samego patrzenia na nie, czy może tarcze z TRW wykonane są jakiejś odmiany gównolitu i są po prostu skazane na wyginanie.

chyba jako ostatni akt desperacji wlecą nowe piasty i tarcze ATE lub Textar, bo już wszystko inne wymienione.

jedynie że może prowadnice zacisku są w jakiś sposób wyrobione i ustawiają klocek tak, że wygina tarcze, chociaż nie wiem jak to może być możliwe.
no chyba ze ma ktoś jakiś pomysł.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości