Strona 2 z 4

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 13 sty 2014, o 21:53
autor: passat1978
A ja bym, nie zwracał uwagi na to ile zlałem, bo skąd wiadomo czy stan był ok - choć to można też sprawdzić przed spuszczeniem.
Należy zalać ze 2-2,5l ( po wymianie, filtra ) odpalić auto, na postoju dać kilka razy D-R, R-D, później P i następnie nie gasząc auta zalewać do stanu na bagnecie i po temacie.
Później po pełnym nagrzaniu sprawdzić jeszcze raz stan w ten sam sposób jeśli deko brakuje to dolać i cieszyć się jazdą ;)
Cała filozofia.
Ważne że auto ma być na chodzie bo właśnie pseudo fachowcy myślą, że skrzynia to silnik i sprawdzają stan na nie odpalonym aucie co skutkuje tym, że oleju jest za mało i po pewnym czasie skrzynia pada.
60% skrzyń zarżniętych jest właśnie przez zbyt niski stan oleju.[/quote]

z tym co na czerwono się zgodzę bo kiedyś przez to właśnie zajeździłem skrzynie, jeśli zaś chodzi o spuszczony olej to napisałem" jeśli nie ma śladów wycieków" bo jak są to co innego.

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 13 sty 2014, o 22:20
autor: Yarecki
yarecki pisze:A ja bym, nie zwracał uwagi na to ile zlałem, bo skąd wiadomo czy stan był ok - choć to można też sprawdzić przed spuszczeniem.
Należy zalać ze 2-2,5l ( po wymianie, filtra ) odpalić auto, na postoju dać kilka razy D-R, R-D, później P i następnie nie gasząc auta zalewać do stanu na bagnecie i po temacie.
Później po pełnym nagrzaniu sprawdzić jeszcze raz stan w ten sam sposób jeśli deko brakuje to dolać i cieszyć się jazdą ;)
Cała filozofia.
Ważne że auto ma być na chodzie bo właśnie pseudo fachowcy myślą, że skrzynia to silnik i sprawdzają stan na nie odpalonym aucie co skutkuje tym, że oleju jest za mało i po pewnym czasie skrzynia pada.
60% skrzyń zarżniętych jest właśnie przez zbyt niski stan oleju.
passat1978 pisze:z tym co na czerwono się zgodzę bo kiedyś przez to właśnie zajeździłem skrzynie, jeśli zaś chodzi o spuszczony olej to napisałem" jeśli nie ma śladów wycieków" bo jak są to co innego.
No tak ale ktoś przed Tobą mógł zmieniać i wlać za mało jeśli wlejesz tyle samo ile spuściłeś nie sprawdzając stanu jak pisałem wcześniej to będzie znów za mało, przecież to logiczne chyba ;)

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 13 sty 2014, o 22:55
autor: passat1978
No tak ale ktoś przed Tobą mógł zmieniać i wlać za mało jeśli wlejesz tyle samo ile spuściłeś nie sprawdzając stanu jak pisałem wcześniej to będzie znów za mało, przecież to logiczne chyba ;)[/quote]

instrukcja podaje do :LEXUS: GS 300 MKI - 1.8 l a to nieprawda wiec lepiej wiedzieć ile zleciało, jeśli mnie to coś nie tak, a po zdjęciu miski wejdzie ok 3 l więc lepiej nie zlać 3l a wlać tyle co mówi instrukcja bo grozi to Twoim" czerwonym opisem" :piwko:

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 14 sty 2014, o 00:55
autor: krzywydg
Chłopaki nie róbmy z siebie debili!! Macie podziałkę na tym jeb**nym bagnecie! do czegoś ona jest ?? Nie trzeba być żadnym specem :piwko: Odkręcasz miskę, wykręcasz filtr, podstawiasz wiadro, wajchujesz lewarkiem z P do L1 i z powrotem kila razy ( oczywiście na zgaszonym silniku) zakładasz filtr, uszczelkę i miskę, zalewasz na dzień dobry trochę oleju ( ok 1,5 - 2L ) odpalasz silnik i is sprawdzasz poziom.. ( ewentualnie korygujesz) Ma być na COLD!! Pojeździsz trochę ( co najmniej 30km jednostajnego poruszania się) Sprawdzasz olej powinien przejść na podziałkę HOT) Nie panikujecie odnośnie automatu Typu A340 i A650 ... Można jeździć bez oleju ;)
Objawy zużycia lub braku oleju:
Auto po puszczeniu hamulca stoi w miejscu ( powinno powoli poruszać sie do przodu)
Auto gubi biegi zrzuca z wyższego na niższe itp.. ( skrzynia wariuje)
PS. Jak ktoś preferuje zmianę dynamiczną, proponuje zalanie nowego oleju co 2-5kkm wyjdzie na to samo.
PZDR!

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 14 sty 2014, o 01:08
autor: Yarecki
krzywydg pisze:Chłopaki nie róbmy z siebie debili!! Macie podziałkę na tym jeb**nym bagnecie! do czegoś ona jest ?? Nie trzeba być żadnym specem :piwko: Odkręcasz miskę, wykręcasz filtr, podstawiasz wiadro, wajchujesz lewarkiem z P do L1 i z powrotem kila razy ( oczywiście na zgaszonym silniku) zakładasz filtr, uszczelkę i miskę, zalewasz na dzień dobry trochę oleju ( ok 1,5 - 2L ) odpalasz silnik i is sprawdzasz poziom.. ( ewentualnie korygujesz) Ma być na COLD!! Pojeździsz trochę ( co najmniej 30km jednostajnego poruszania się) Sprawdzasz olej powinien przejść na podziałkę HOT) Nie panikujecie odnośnie automatu Typu A340 i A650 ... Można jeździć bez oleju ;)
Objawy zużycia lub braku oleju:
Auto po puszczeniu hamulca stoi w miejscu ( powinno powoli poruszać sie do przodu)
Auto gubi biegi zrzuca z wyższego na niższe itp.. ( skrzynia wariuje)
PS. Jak ktoś preferuje zmianę dynamiczną, proponuje zalanie nowego oleju co 2-5kkm wyjdzie na to samo.
PZDR!
Dokładnie to samo wcześniej marudziłem :pijak: .

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 20 kwie 2014, o 11:23
autor: MPower
Podłącze swoje pytanie do tematu. Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni w swoim LS'ie. Nie mam żadnych problemów ze skrzynią. Nie wiem, czy kiedykolwiek olej był wymieniany. Obecnie przebieg to ok. 260 tys. km. Mam chęć wymienić, ale mam również obawy, aby sobie nie narobić problemów. Co o tym sądzicie?
A czy w moście też wymienia się olej?

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 20 kwie 2014, o 12:09
autor: krzywydg
Milo by było jakbyś wymienił :) masz taką samą skrzynie biegową jak w GS300, http://usaolkusz.istore.pl/pl/filtr-ole ... 15828.html mam taki filtr jak potrzebujesz. Jak masz kanał to sobie to ogarniesz. Do mostu 75w90 co do marki to wszystko jedno co zalejesz to będzie :)

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 20 kwie 2014, o 15:33
autor: passat1978
sam wymieniałem w gs 300MKI i jest to prosty zabieg,

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 15 cze 2014, o 10:13
autor: piotro001
Wybaczcie to głupie pytanie ale na prawdę nie wiem, gdzie sprawdza się stan oleju w skrzyni chodzi o Lexusa IS 200 z 2004r.

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej slask

: 11 paź 2015, o 13:11
autor: wysilbn
IS 300 AT , pytanie jaki olej polecacię do skyrzni automatycznej , oraz filtr - jakie marki jest coś sprawdzonego ?