Strona 2 z 7

Re: Most IS200

: 26 sie 2013, o 15:48
autor: LinkPL
michalm320 pisze:Im krótszy most tym lepsze przyspieszenie. Więc im większa wartość przełożenia mostu tym lepiej. Tak więc może się okazać że przekładając most 4,1 z A/T do manuala o wartości 3,9 da nam lepsze przyspieszenie ale mniejszą prędkość max.
Z pełnym szacunkiem ... czytaj ze zrozumieniem.
Im mniejsze przełożenie tym większe kopyto a mniejsza wartość Vmax.

Pozdrawiam
Link

Re: Most IS200

: 26 sie 2013, o 21:26
autor: carinus
LinkPL pisze:
michalm320 pisze:Im krótszy most tym lepsze przyspieszenie. Więc im większa wartość przełożenia mostu tym lepiej. Tak więc może się okazać że przekładając most 4,1 z A/T do manuala o wartości 3,9 da nam lepsze przyspieszenie ale mniejszą prędkość max.
Z pełnym szacunkiem ... czytaj ze zrozumieniem.
Im mniejsze przełożenie tym większe kopyto a mniejsza wartość Vmax.

Pozdrawiam
Link
Przeciesz obaj piszecie tak samo.Ja jednak stoję przed potrzebą zmiany dyfra na ten z mniejszym przełozeniem.Większy moment obrotowy silnika pozwala na zmniejszenie liczby przełożen,co jednak nie wchodzi w grę i pozostaje tylko zmiana przełozenia dyfra.Obecnie mam A03 czyli ten z ratio 4,1 i chętnie odkupię od kogoś z forum sprawdzony szybszy.

Re: Most IS200

: 26 sie 2013, o 22:22
autor: LinkPL
Na toyodiy.com jednoznacznie wynika, że skrzynia M/T ma 43:11 a A/T 41:10.
Co za tym idzie, nic nie da włożenie dyfra od A/T do M/T aby szybciej się zabierał, bo zabierać się będzie gorzej, jedynie tylko wzrośnie Vmax. Gdybyś do A/T włożył dyfer z M/T możesz poczuć lekką poprawę osiągów ... Należałoby jeszcze pamiętać o tym, że jeśli zmienimy ratio na tylnym moście, to prawdopodobnie prędkościomierz również będzie nam przekłamywał w jedną czy drugą stronę, zależy jakiej zmiany dokonamy ...

Pozdrawiam
Link

PS. Michalm w pierwszy zdaniu napisał prawdę, ale w drugim już tylko lał wodę ;)

Re: Most IS200

: 26 sie 2013, o 22:28
autor: carsik
zmartwię Cię, ale z cyferek które napisałeś jest jakby odwrotnie

Re: Most IS200

: 27 sie 2013, o 09:48
autor: michalm320
Dla jasności, z doświadczenia na własnej skórze: Moja Honda Civic miała fabryczne przełożenie główne 3.88 (więc długie, dla przykładu na 2-jce robiła 110km/h). Zmieniłem przełożenie główne na 4.25, krótsze, lepiej przyspieszała a na dwójce robiła ok 90km/h. Więc im większa cyferka/wartość przełożenia tym ono jest krótsze, auto lepiej się zbiera ale spada Vmax. Docelowe miało być 4.4 ale się Honda sprzedała i jest Lex

Re: Most IS200

: 27 sie 2013, o 10:52
autor: twiti7
A jaki wpływ zmiana dyfra ma na prędkościomierz. Czy będzie on nadal wskazywał prędkość prawidłowo czy będą przekłamania?

Re: Most IS200

: 27 sie 2013, o 11:12
autor: michalllw
twiti7 pisze:A jaki wpływ zmiana dyfra ma na prędkościomierz. Czy będzie on nadal wskazywał prędkość prawidłowo czy będą przekłamania?

Czujnik prędkości masz przy skrzyni więc jeden h.

Re: Most IS200

: 27 sie 2013, o 11:34
autor: baniaq
Prędkościomierz będzie przekłamywał, bo prędkość obrotowa skrzyni jest odpowiednia dla określonej prędkości z zastosowaniem określonego przełożenia w moście, a ze względu na zmienione przełożenie w moście prędkość obrotowa mostu będzie inna.

Re: Most IS200

: 27 sie 2013, o 12:23
autor: LinkPL
Rzeczywiście błąd mojego rozumowania ... ponieważ oni podają najpierw zęby koła talerzowego a później zęby wałka atakującego.
Powinno być podawane zgodnie z przebiegiem momentu obrotowego, bynajmniej na to wskazywałaby logika ... Nie wiem dlaczego jest odwrotnie ;)

Będzie przekłamanie na prędkościomierzu.

Do Carinus: Rzeczywiście jak założysz dyfer od A/T do M/T powinien mieć lepsze kopyto, bo prędkości powyżej 200 i tak są mało przydatne ...

Zwracam szacunek i pozdrawiam
Link

Re: Most IS200

: 27 sie 2013, o 13:16
autor: michalllw
baniaq pisze:Prędkościomierz będzie przekłamywał, bo prędkość obrotowa skrzyni jest odpowiednia dla określonej prędkości z zastosowaniem określonego przełożenia w moście, a ze względu na zmienione przełożenie w moście prędkość obrotowa mostu będzie inna.
Jesli masz dyfer a02a i założysz a02b to będzie tak samo pokazywać prędkość

A01A - 3.916 Open Centre
A01B - 3.916 Torsen LSD
A02A - 4.083 Open Centre
A02B - 4.083 Torsen LSD