[IS200] Geometria zawieszenia
-
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 mar 2015, o 01:40
- Model Lexusa: IS200 TTE Kompressor
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy przygotowują IS200 powiedzmy do 'sportowej jazdy', natomiast poniżej wpisuję trochę informacji, może komuś się przyda. W związku z faktem, iż do BMW są dedykowane rozwiązania powiedzmy pod tor, czy na ostrą jazdę, a do IS200 nie ma tak naprawdę żadnego wzoru, zachęcam wszystkich do dyskusji i wymiany zdań
Niedaleko mojego domu znajduje się okręgowa stacja, na której mój znajomy ustawia geometrię. Dzięki czemu miałem możliwość bardzo częstej zmiany i przetestowania wielu możliwych konfiguracji.
Od razu podkreślam, że jeśli ktoś użytkuje samochód na co dzień, to dane do ustawień trzeba brać z książki i temat z głowy Jednakże jeśli ktoś dąży do ustawienia samochodu typowo na zwiększenie przyczepności na zakrętach to trzeba trochę zmodyfikować seryjne parametry geometrii.
O swoim IS'ie rozpiszę się w wolnej chwili w dziale Moje Auto, natomiast w związku z tym, iż mój IS jest u mnie czysto hobbistycznie (na co dzień jeżdżę służbowym), to jest na stałe wyposażony w Semi-Slicki Extreme VR1 225/45/17 i felgi RTR z serii RS (seryjnie zakładane do Mustangów, dzięki serii RS masa felgi jest obniżona co naprawdę czuć w porównaniu do seryjnych felg z IS), felgi mają fabrycznie wbite dystanse od wewnętrznej strony co też jest istotne. Oprócz tego oczywiście oponki Extreme też są lekkie, osobiście jeżdżę na serii Type-R (na suche nawierzchnie) i głośno oświadczam, że nie znam lepszej opony która ma tak dobry stosunek ceny do jakości
Żeby nie schodzić za bardzo na off-topic oświadczam jeszcze tylko, że ustawienia geometrii testowałem na seryjnej oponie, seryjnej feldze i zawsze na deszczu (!), tzn. mokrej i śliskiej nawierzchni. Jest to o tyle istotne, że jesteśmy w stanie bardzo szybko ocenić zwrotność samochodu i znaleźć granicę przyczepności. Dopiero po znalezieniu najlepszego możliwego set-up'u na samochód założyłem z powrotem slicki Extreme i felgi RTR.
Moje ustawienia poniżej:
Przód:
Kąty: Negatyw -2,20 stopnia
Zbieżność +0,20 zbieżny (na stronę!), czyli sumarycznie +0,40
Tył:
Kąty: Negatyw -2,20 stopnia
Zbieżność 0
Wiem, że wiele z Was może myśleć, że ustawienia są radykalne, ale jeśli ktokolwiek, kiedykolwiek wsiądzie do mojego IS'a i przejedzie się po kilku zakrętach ten zrozumie temat
Podkreślam też, że nie są to ustawienia na upalanie gumiaka po rondach, czy do jakichkolwiek driftów. Te ustawienia mają na celu wygenerowanie jak największej przyczepności.
Osobiście powiem, że najistotniejsze było dla mnie zachowanie Lexusa na śliskiej nawierzchni podczas deszczu. Największa zmiana na deszczu pojawiła się po ustawieniu zbieżności na +0,20 z przodu. Samochód bardzo agresywnie wchodził w zakręty oraz mimo ciężkiego przodu podsterowność w porównaniu do serii była po prostu - wykluczona.
Jeśli ktoś też robi IS200 maksymalnie kilka tys km w ciągu roku i zależy mu na ekstremalnej przyczepności to polecam te set up'y do osobistego przetestowania
Niedaleko mojego domu znajduje się okręgowa stacja, na której mój znajomy ustawia geometrię. Dzięki czemu miałem możliwość bardzo częstej zmiany i przetestowania wielu możliwych konfiguracji.
Od razu podkreślam, że jeśli ktoś użytkuje samochód na co dzień, to dane do ustawień trzeba brać z książki i temat z głowy Jednakże jeśli ktoś dąży do ustawienia samochodu typowo na zwiększenie przyczepności na zakrętach to trzeba trochę zmodyfikować seryjne parametry geometrii.
O swoim IS'ie rozpiszę się w wolnej chwili w dziale Moje Auto, natomiast w związku z tym, iż mój IS jest u mnie czysto hobbistycznie (na co dzień jeżdżę służbowym), to jest na stałe wyposażony w Semi-Slicki Extreme VR1 225/45/17 i felgi RTR z serii RS (seryjnie zakładane do Mustangów, dzięki serii RS masa felgi jest obniżona co naprawdę czuć w porównaniu do seryjnych felg z IS), felgi mają fabrycznie wbite dystanse od wewnętrznej strony co też jest istotne. Oprócz tego oczywiście oponki Extreme też są lekkie, osobiście jeżdżę na serii Type-R (na suche nawierzchnie) i głośno oświadczam, że nie znam lepszej opony która ma tak dobry stosunek ceny do jakości
Żeby nie schodzić za bardzo na off-topic oświadczam jeszcze tylko, że ustawienia geometrii testowałem na seryjnej oponie, seryjnej feldze i zawsze na deszczu (!), tzn. mokrej i śliskiej nawierzchni. Jest to o tyle istotne, że jesteśmy w stanie bardzo szybko ocenić zwrotność samochodu i znaleźć granicę przyczepności. Dopiero po znalezieniu najlepszego możliwego set-up'u na samochód założyłem z powrotem slicki Extreme i felgi RTR.
Moje ustawienia poniżej:
Przód:
Kąty: Negatyw -2,20 stopnia
Zbieżność +0,20 zbieżny (na stronę!), czyli sumarycznie +0,40
Tył:
Kąty: Negatyw -2,20 stopnia
Zbieżność 0
Wiem, że wiele z Was może myśleć, że ustawienia są radykalne, ale jeśli ktokolwiek, kiedykolwiek wsiądzie do mojego IS'a i przejedzie się po kilku zakrętach ten zrozumie temat
Podkreślam też, że nie są to ustawienia na upalanie gumiaka po rondach, czy do jakichkolwiek driftów. Te ustawienia mają na celu wygenerowanie jak największej przyczepności.
Osobiście powiem, że najistotniejsze było dla mnie zachowanie Lexusa na śliskiej nawierzchni podczas deszczu. Największa zmiana na deszczu pojawiła się po ustawieniu zbieżności na +0,20 z przodu. Samochód bardzo agresywnie wchodził w zakręty oraz mimo ciężkiego przodu podsterowność w porównaniu do serii była po prostu - wykluczona.
Jeśli ktoś też robi IS200 maksymalnie kilka tys km w ciągu roku i zależy mu na ekstremalnej przyczepności to polecam te set up'y do osobistego przetestowania
-
- Lex user
- Posty: 58
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 20:21
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
I nowe opony co sezon zapewne
- Damian91
- Lex Driver
- Posty: 451
- Rejestracja: 4 lut 2015, o 17:31
- Model Lexusa: IS300 SC
- Skąd:: Pruszków/Warszawa
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
- Kontakt:
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Ktoś może podpowiedzieć co jest z moim autem nie tak od jakiegoś czasu?
Objawy:
1. Powyżej 100km.h drżenie budy, kierownica się trzęsie, hamowanie to drgania całego auta (tarcze i klocki nowe, lewa piasta i łożysko nowe)
2. Niestabilność dramatyczna - nawet po najechaniu na biały pas na jezdni czuję jakby auto na to reagowało i zjeżdża mi przód
3. Autostrada i jazda więcej niż 140km.h to dramat, lekki powiew wiatru i auto leci na drugi pas, przy hamowaniu chodzi całe na boki...
4. Dziwna reakcja na skręcanie - przód po skręceniu kierownicą skręca i dopiero po pół sekundy jest jakby przenoszone to na całe auto - maglownica latałaby tak w gumach?
Całe zawieszenie poliuretan - jedynie gumy maglownicy nie zostały wymienione (wożę ja w bagażniku od marca, ale to nie pomaga ).
Sworznie rok temu wszystkie wymienione, końcówki drążków też - chociaż lewy sworzeń chyba zaczyna skrzypienie przy skręcaniu..
Geometria była robiona w maju i było wszystko ustawione praktycznie idealnie - czy gumy przekładni mają na to taki wpływ czy coś innego? Drążki mogły się w rok wyrobić? Zrobiłem jakieś 30 tysięcy ale większość to autostrady...
Jeszcze niedawno śmigałem po zakrętach że po kilku kilometrach miałem gorące opony i płyn hamulcowy się raz zagotował, teraz boję się w łuku jechać więcej niż 90km/h..
Objawy:
1. Powyżej 100km.h drżenie budy, kierownica się trzęsie, hamowanie to drgania całego auta (tarcze i klocki nowe, lewa piasta i łożysko nowe)
2. Niestabilność dramatyczna - nawet po najechaniu na biały pas na jezdni czuję jakby auto na to reagowało i zjeżdża mi przód
3. Autostrada i jazda więcej niż 140km.h to dramat, lekki powiew wiatru i auto leci na drugi pas, przy hamowaniu chodzi całe na boki...
4. Dziwna reakcja na skręcanie - przód po skręceniu kierownicą skręca i dopiero po pół sekundy jest jakby przenoszone to na całe auto - maglownica latałaby tak w gumach?
Całe zawieszenie poliuretan - jedynie gumy maglownicy nie zostały wymienione (wożę ja w bagażniku od marca, ale to nie pomaga ).
Sworznie rok temu wszystkie wymienione, końcówki drążków też - chociaż lewy sworzeń chyba zaczyna skrzypienie przy skręcaniu..
Geometria była robiona w maju i było wszystko ustawione praktycznie idealnie - czy gumy przekładni mają na to taki wpływ czy coś innego? Drążki mogły się w rok wyrobić? Zrobiłem jakieś 30 tysięcy ale większość to autostrady...
Jeszcze niedawno śmigałem po zakrętach że po kilku kilometrach miałem gorące opony i płyn hamulcowy się raz zagotował, teraz boję się w łuku jechać więcej niż 90km/h..
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Jak już gumy magla masz, to polecam wymienić i sprawdzić. Przy okazji warto sprawdzić stan magla (może ma dodatkowo luzy na listwie i to potęguje te na gumach). U mnie było tak jak u ciebie z tym znoszeniem, po wymianie gum na kablu i geometrii jest nie o a ziemia, choć przy okazji wyszło że magiel będzie do regeneracji.
Co do trzęsienia przy hamowaniu, sprawdzić bicie piast (wszystkich także tej wymienionej) a potem tarcz.
Ten model tak ma że jak słabe tarcze to potrafi pokrzywić.
Co do trzęsienia przy hamowaniu, sprawdzić bicie piast (wszystkich także tej wymienionej) a potem tarcz.
Ten model tak ma że jak słabe tarcze to potrafi pokrzywić.
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Problem rozwiązany łatwiej niż przypuszczałem. Wiina okazała się poliuretanowa obejma maglownicy - była źle założona. Tzn przy dociskaniu mechanik nie zauważył się się podwinęła i nie trzymała równo magla. Po poprawieniu (15 minut roboty) problem rozwiązany i auto prowadzi się bardzo dobrze, brak niepewnych ruchów
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Jeszcze jedno pytanie. Wymieniają mi w serwisie te dwie tulejki maglownicy po lewej stronie (nie dałem rady sam) i powiedzieli że maglownica cieknie okrutnie. Ale chyba zauważyłbym na zmianie stanu poziomu w zbiorniczku oleju do przekładni - wymieniałem rok temu płyn i stan sie utrzymuje bez jakiejkolwiek zmiany
Koło miesiąca temu przy wymianie oleju w ASB poleciało mi koło pół litra właśnie tam bo przy nalewaniu bańka mi sie wyśliznęła i tam spadła, kolor płynu praktycznie taki sam, konsystencja też
Koło miesiąca temu przy wymianie oleju w ASB poleciało mi koło pół litra właśnie tam bo przy nalewaniu bańka mi sie wyśliznęła i tam spadła, kolor płynu praktycznie taki sam, konsystencja też
- agiless
- Lex user
- Posty: 266
- Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:25
- Model Lexusa: GS300 MKI
- Skąd:: Skierniewice
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Umyj dokładnie "wyciek" jakimś K2 do silników, spłucz wodą po ciśnieniem i obserwuj to miejsce.
- Cop_Robo
- Lex user
- Posty: 59
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 18:43
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Szczecin
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Co do maglownicy wycieki zauważysz szybko na ubywającym płynie do wspomagania a sam się naciąłem kilka razy że cokolwiek w lexusie pobrudzone , zalane olejem itd zwłaszcza po stronie kierowcy pod maską samo nie zniknie i prędzej czy później będzie trzeba to myć ręcznie bo zacznie śmierdzieć palonym olejem
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Okazało się że nie ma problemu i to był jednak lej ze skrzyni rozlany. Po umyciu już sie nie pojawił
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości