Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

tomi9872
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 8 sty 2020, o 18:53
Model Lexusa: GS450H
Skąd:: Pszczyna
Kontakt:

Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: tomi9872 »

Witam,
Tak jak w tytule mam zapytanie do użytkowników tego forum oraz posiadaczy tegoż modelu. Sprawdzał ktoś w jakich widełkach mieści się poziom naładowania baterii trakcyjnej? Ostatnio pojawił sie u mnie komunikat CHECK HYBRID SYSTEM co zmotywowało mnie do głebszego zaznajomienia się z tym tematem. Ostatnio wykonałem 1h zapis parametrów z centralki Hybrid Control, podczas której doprowadziłem do najniższego poziomu tj. 2 fioletowe kreseczki, przy których silnik spalinowy zaczyna ładować baterię oraz do momentu, gdy pojawił się zielony kolor. Po analizie danych zebranych uzyskałem wynik różnicy poziomu naładowania wynoszący ok 30% (35-65%). Posiadając trochę wiedzy na temat tych baterii wiem, że nie powinno się ich głęboko rozładowywać ani tez wysoko ładować jednak myślałem, że widełki będą na poziomie 20-80% chyba, że taka wartość jest spowodowana niską już sprawnością mojego pakietu baterii. Posiada ktoś doświadczenia w tym temacie?
vipowski
Lex user
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: vipowski »

Czytałem gdzieś opracowanie, że elektronika pilnuje przedziału - nie mniej niż 20% i nie więcej niż 80%. Natomiast w moim aucie przy 35% (fioletowa kreseczka) załącza się silnik doładowując baterię a od 75% pokazuje się ostatnia kreska naładowania baterii.
tomi9872
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 8 sty 2020, o 18:53
Model Lexusa: GS450H
Skąd:: Pszczyna
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: tomi9872 »

Dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami. Tą ostatnią kreskę na zielonym osiągasz podczas normalnej jazdy czy coś specjalnie robisz by się tak wysoko naładował? Ja jeszcze nigdy u siebie nie widziałem w pełni naładowanej, zawsze jedna kreska poniżej. Tak jak pisałem to ja oraz ty potwierdzasz że powinno to być utrzymywane w granicach 20-80% to jest dla mnie dziwne by aż tak elektronika obcinała by z obszaru około 60% zrobił się 30%. Natrafiłem gdzieś że jeśli się wyciągnie bezpiecznik z baterii trakcyjnej to ona resetuje sobie ustawienia które przyjmuje a mogła u mnie przyjąć by skrócić mocno ten zakres.
vipowski
Lex user
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: vipowski »

100% udaje mi się osiągnąć czasu do czasu przy swobodnym schodzeniu z dużej prędkości (np. zjazd z autostrady).

Wydaje mi się, że zakres 20-80 jest osiągalny tylko przy nowych akumulatorach w optymalnej temperaturze pracy. W innych przypadkach pewnie działają algorytmy, które doładowanie obliczają np. na podstawie napięcia na ogniwach. Jeśli pojawił Ci się CHECK HYBRID to z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że nie wszystkie moduły w baterii masz sprawne.
d_artanian
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 28 paź 2011, o 14:24
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: d_artanian »

Cześć, prawie 10 letnia bateria po przebiegu 220k często na wykresie zjeżdżała do jednej kreski, w korku z klimatyzacją np. Dodatkowo czuć było że na tym niskim poziomie naładowania nie ma już siły ciągnąć auta. Ostatnią anomalią tuż przed CHECK HYBRID SYSTEM było kilkukrotne ładowanie do 100%, nawet na postoju. Dodam do tego utratę całego napięcia przez noc - notorycznie.

Nowa bateria pracuje prawie zawsze w zakresie od drugiej do przedostatniej kreski. Nigdy nie osiaga maksimum. Trzyma napiecie niezaleznie od dlugosci postoju. Ma swój zapas mocy nawet przy niskim stanie naładowania.
tomi9872
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 8 sty 2020, o 18:53
Model Lexusa: GS450H
Skąd:: Pszczyna
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: tomi9872 »

Także zauważyłem już podobne objawy tj. podczas postoju, gdy używana jest klimatyzacja, radio itd. naładowanie na wskaźniku potrafi spaść do drugiej kreski, silnik się włączy, by rozpocząć ładowanie i czasem nawet spadnie do jednej kreski i też już parę razy doświadczyłem braku werwy do ruszenia, ale to najczęściej, gdy było to krótko po ruszeniu a samochód stał jak byłem w pracy przez 8h pod lekkim słońcem i był środek nagrzany, ale podczas jazdy, gdy poziom spadnie do tak niskiego poziomu to nie odczuwam by byłą czkawka. Co do ładowania do 100% to tak jak pisałem wcześniej jeszcze nigdy go u siebie nie widziałem, ani przed, ani po pojawieniu się CHECK HYBRID SYSTEM, ale spadki naładowania może nie całkowicie, ale już parę razy zauważałem po np. nocy, gdy zostawiłem samochód z około połową baterii to po nocy po odpaleniu silnik musiał od razu łądować, bo były dwie kreski.

Po pojawieniu się komunikatu kasowałeś go czy ciągle z nim jeździłeś i szybko zaraz wymieniałeś baterię? Wymieniłeś na totalnie nową, podmianka za zregenerowaną czy wymiana padniętych modułów?
Jeżeli kasowałeś błąd to czy on szybko powrócił, czy potem opornie chciał się pokazać?

Znalazłem niedaleko mnie firmę, która się specjalizuje w regeneracji baterii i po kontakcie mailowym na temat pełnej diagnostyki baterii otrzymałem ofertę 150zł za badanie pozostałej pojemności baterii, a jeśli po badaniu się zdecyduję na podmianę u nich to zostanie to odliczone od kosztu wymiany. Mieliście doświadczenia z takimi badaniami czy jak wystąpił komunikat to, tak czy siak, stwerdzą że do wymiany? W sumie jedyny plus, że odliczą koszt badaia przy wymianie więc prawie nic nie tracę.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: gmiter »

Bez komunikatu da się stwierdzić czy bateria jest już na wykończeniu czy jeszcze pociągnie. Komunikat pojawia się wtedy kiedy albo masz szybkie spadki i duże amplitudy napięcia na stykach co jest niebezpieczne bo przy łądowaniu bloki mogą puchnąć albo pojedyncze ogniwa mają ciągle wartości odbiegające od średniej dla bloku.
Techstream i troche czasu oraz logowania wystarczy aby to zdiagnozować.
tomi9872
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 8 sty 2020, o 18:53
Model Lexusa: GS450H
Skąd:: Pszczyna
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: tomi9872 »

Czas mogę sobie zorganizować, Techstream posiadam i w zapis jak wyżej się bawiłem już. Któreś konkretne parametry mam analizować? Wykonać specjalną procedurę podczas zapisu? Gdzieś natrafiłem na metodę by przy pozycji D trzymać nogę na hamulcu i jednocześnie na gaz i obserwować napięcia na blokach? O takiej czy innej metodzie mówisz?
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: gmiter »

Noga na gazie i hamulcu tylko naładuje baterie. trzeb wtedy patrzec na napięcia i prądy ładowania.
d_artanian
Lex user
Posty: 57
Rejestracja: 28 paź 2011, o 14:24
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Poziom naładowania baterii trakcyjnej GS450H

Post autor: d_artanian »

tomi9872 pisze:Także zauważyłem już podobne objawy tj. podczas postoju, gdy używana jest klimatyzacja, radio itd. naładowanie na wskaźniku potrafi spaść do drugiej kreski, silnik się włączy, by rozpocząć ładowanie i czasem nawet spadnie do jednej kreski i też już parę razy doświadczyłem braku werwy do ruszenia, ale to najczęściej, gdy było to krótko po ruszeniu a samochód stał jak byłem w pracy przez 8h pod lekkim słońcem i był środek nagrzany, ale podczas jazdy, gdy poziom spadnie do tak niskiego poziomu to nie odczuwam by byłą czkawka. Co do ładowania do 100% to tak jak pisałem wcześniej jeszcze nigdy go u siebie nie widziałem, ani przed, ani po pojawieniu się CHECK HYBRID SYSTEM, ale spadki naładowania może nie całkowicie, ale już parę razy zauważałem po np. nocy, gdy zostawiłem samochód z około połową baterii to po nocy po odpaleniu silnik musiał od razu łądować, bo były dwie kreski.

Po pojawieniu się komunikatu kasowałeś go czy ciągle z nim jeździłeś i szybko zaraz wymieniałeś baterię? Wymieniłeś na totalnie nową, podmianka za zregenerowaną czy wymiana padniętych modułów?
Jeżeli kasowałeś błąd to czy on szybko powrócił, czy potem opornie chciał się pokazać?

Znalazłem niedaleko mnie firmę, która się specjalizuje w regeneracji baterii i po kontakcie mailowym na temat pełnej diagnostyki baterii otrzymałem ofertę 150zł za badanie pozostałej pojemności baterii, a jeśli po badaniu się zdecyduję na podmianę u nich to zostanie to odliczone od kosztu wymiany. Mieliście doświadczenia z takimi badaniami czy jak wystąpił komunikat to, tak czy siak, stwerdzą że do wymiany? W sumie jedyny plus, że odliczą koszt badaia przy wymianie więc prawie nic nie tracę.
Komunikat szybko zniknął sam, po 2 tygodniach wymieniłem baterie - na gwarancji w ASO
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk3 2005-2012”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości