Strona 1 z 1

Re: Jazda a skrzynia biegów

: 12 lut 2019, o 12:51
autor: GT Cajek
Czytelnia, ponad 70 osób nie jeździ hybrydą !

Re: Jazda a skrzynia biegów

: 12 lut 2019, o 13:44
autor: AGI
GT Cajek pisze:Czytelnia, ponad 70 osób nie jeździ hybrydą !
Hah,

Re: Jazda a skrzynia biegów

: 12 lut 2019, o 14:03
autor: gmiter
scotti pisze:Ps: Ponad 70 osób przeczytało i zero odpowiedzi hmm...
Czas się zastanowić czy jest to forum-zadaj pytanie, padnie odpowiedz
czy czytelnia?!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
W nazwie tematu mógłbyś sprecyzować jakie auto. Są pewne zasady na forach coby łatwiej zainteresowanym było czytać.

Re: Jazda a skrzynia biegów

: 12 lut 2019, o 15:50
autor: Phil
Odnośnie skrzyni - masz automat w dodatku bezstopniowy więc po co mieszac wajchą na pozycji S skoro możesz jeździć w trybie automatycznym? Jakby były łopatki przy kierownicy to jeszcze pół biedy ale nie wydaje mi sie żeby używanie tych "wirtualnych biegów" przynosiło jakieś zyski w przyspieszeniu etc więc moim zdaniem nie warto.
Odn ogrzewania - pierwsze słyszę. Nawet jeśli w tym jakaś prawda to zamierzasz marznąć w Lexusie żeby tylko oszczędzić parę złotych? Hmm..

Re: Jazda a skrzynia biegów

: 12 lut 2019, o 16:54
autor: Phil
scotti pisze:Phil
W skrzyni ectv biegi są wirtualne nie musisz mieszać biegami, jeżeli już to używasz do redukcji-wyhamowania prędkości. Z automatu jak ustawisz S pokazuje 5 bieg na 6 możliwych.
Ktoś pisał że na trybie S szybciej ładuje się bateria, czy aby na pewno?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
OK czyli po przelaczeniu na S nie zmieniasz manualnie wajcha na wyzszy / nizszy bieg? Nie uzywalem tego ustrojstwa bo wydaje mi sie to bezcelowe ale w kazdym poprzednim aucie z automatem tryb manualny to manualny (oczywiscie zmienia po osiagnieciu jakiejs tam wartosci obrotowej a wiadomo ze w eCVT wyglada to inaczej).

Re: Hybryda-jazda-skrzynia biegów-spalanie

: 12 lut 2019, o 17:06
autor: Phil
scotti pisze:W skrócie można powiedzieć że skrzynia ecvt na tylko 2 biegi
1 do przodu i 1 do tyłu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi sie że praktycznie ma dwa przelozenia do przodu i jedno w tyl. A tych wirtualnych chyba 5. Sprawdze dzisiaj jak to dziala na S.

Re: Hybryda-jazda-skrzynia biegów-spalanie

: 14 lut 2019, o 00:21
autor: Thorgal1
to pierwsze pytanie (najgłupsze) to prowokacja ?
jeżdżę 5 lat hybrydą i jak czytam takie pytania to proponuję: - daj na P i idź na autobus. S jest do zabawy - lub wyjazdu z zaspy - ale to się bez pomocy i tak nie udaje.

drugie pytanie to ustaw tak jak Ci wygodnie ... ja mam 21... jak ustawię mniej, to jak silnik jest niedogrzany będzie dłużej palił wachę, ale jak jest nagrzany, to przy temp na zew -5 to w korku musiał byś stać z 10min żeby silnik ostygł i włączył się ponownie żeby dogrzać wnętrze ... szybciej się włączy bo prądu w baterii braknie - ale to akurat zależy od wieku i zużycia baterii.

Re: Hybryda-jazda-skrzynia biegów-spalanie

: 13 mar 2019, o 20:42
autor: Brawura
Napisze z moich doświadczeń. Spalanie na trybie power ect jest mniejsze, bynajmniej przy dynamicznej jeździe. Mam takie wraznie ze na tym trybie silnik elektryczny daje z siebie więcej. Pozniej spaliniak uruchamia się podczas ruszania. Co do skrzyni do tryb "S" nie sluzy wcale do przyspieszania lepszego czy gorszego bo podczas jazdy do przodu czy masz 1 czy 6 to nic nie zmienia. W instrukcji jak wol jest napisane, ze dana cyfra odpowiada za sile hamowania silnikiem co przydatne jest podczas szybkiej jazdy lub jazdy po gorach. Polecam rozpedzic auto i puscic gaz raz na "1" a później na "6" i zobaczyć roznice.