Strona 1 z 4

Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 16 paź 2018, o 10:36
autor: shellerini
Cześć, jak to jest z tą V6 w Lexie, auto jest po lifcie, ma blisko 200tyś przebiegu, bierze trochę oleju 0.3-0.5l/1000km, jeździ na Ravenol 5w40, czy to jest w normie i nie przejmować się? Jaką ilość traktować jako normę?
Druga sprawa to bębny z którymi ma problem większość jednostek vvti, w moim egzemplarzu czasami się to zdarza i potrafi zaterkotać, ASO raczej robi z tego temat tabu i za wiele informacji nie da się wyciągnąć no ale jednak nie powinno tak być, czy ktoś miał większe skutki/problemy przez te bębenki?

Z auta jestem bardzo zadowolony, jednak trochę mnie przytłaczają te dwa mankamenty.

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 16 paź 2018, o 22:50
autor: JanB
Nieodpowiedni olej. Ma być z normą A5/B5 5w30. (chociaż na kolegi problemy zmiana wcale nie musi pomóc)

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 19 gru 2018, o 13:47
autor: feecle
Silnik V6 (oznaczenie 3GR-FSE) to udana konstrukcja. Jeśli prawidłowo serwisowana - ze szczególnym naciskiem na terminową wymianę oleju (5W30) - to problem z bębnami VVTi nie powinien się pojawić. Jeśli nadmierny pobór oleju wynika z zapieczonych pierścieni to spróbuj zastosować długoterminową płukankę, która dolewa się na około 3 tys. kilometrów przed planowaną zmianą.

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 19 gru 2018, o 22:40
autor: chrismave
1. Olej zalecany i rekomendowany do tego silnika jak i calej serii GR to TGMO 0W20. Taki powinien byc stosowany
Od poczatku w interwale wymiany max. 15kkm (ja zalecam 10kkm, z uwagi na spadający TBN oleju, co jest udowodnione naukowo)
2. Seria GR-FSE, to seria średnia mówiąc szczerze (najlepszym w serii jest 2GR, a 4GR i 3GR mają większą ilość wad wrodzonych). Powyzej 200kkm pojawiają się problemy z nadmierną konsumpcja oleju.
Udana to jest seria UZ (czy raczej była).

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 20 gru 2018, o 02:38
autor: elektrownik
A skąd takie wnioski, że 4GR i 3GR mają większą ilość wad wrodzonych. Powyzej 200kkm pojawiają się problemy z nadmierną konsumpcja oleju?

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 20 gru 2018, o 07:52
autor: chrismave
największym złem tych silników jest IMO zastosowanie DI (4GR oraz 3GR, 2GR jest hybrydowy w zakresie wtrysku) oraz strategia zapisana w ECU w zakresie sterowania VVT na wydechu i spowodowaną tym recyrkulację spalin (w pewnym zakresie).
To razem powoduje zwiększoną tendencję do gromadzenia się nagaru. W kolejności od najgorszego w tym zakresie do najlepszego:
1. 4GR-FSE (największa tendencja do gromadzenia się nagaru)
2. 3GR-FSE
3. 2GR-FSE (ma DI i wtrysk pośredni i to go broni ale nie w 100%)

Jak jest nagar to krótka droga do 'high oil consumption' i innych problemów z silnikiem. Nagar to cichy zabójca silnika.
Możesz też poczytać tutaj https://toyota-club.net/files/faq/13-11 ... ne_eng.htm
aby moje zdanie nie było odosobnione (tam też wszystko nie jest napisane...).
cytat:
• The most expensive problems are also reflected in service campaigns (4GR-FSE until 2010, 3GR-FSE until 2006 - for the extended 9-year warranty): in case of misfiring, erratic or rough idling, oil consumption more than 500 ml / 1000 km - was prescribed to replace pistons
(usually owners tried to avoid it by cleaning and reinstalling the old ones), piston rings, valve springs of older type, the lash adjusters, if necessary - valve guides and valves with the cleaning of a deposit of all relevant components.
Cumulative worldwide experience makes believe high oil consumption is generic "feature" of all #GR-FSE engines, so consumption below 200-300 ml / 1000 km is considered "normal" even for low-mileage engines,
while active countermeasures are applied after 600-800 ml per thousand oil burning.


oraz

The mechanical part condition seems worse:
• Oil leaks at camshaft carriers (until 2008) does not deserve special attention.
• Abnormal sound (knock) in timing drive after starting - a chronic disease, supposedly "fixed" by periodically releases of another type of intake camshaft VVT sprocket (part numbers - 13050-31071, 31081, 31120, 31161, 31162, 31163...).
Japanese themselves to escalate the situation by notifying the possibility of spontaneous loosen of VVT mounting bolts causing its "dismantling" and engine seizure.
• Major recall campaigns related to valve springs - foreign matter in the material cause weakening or rupture of the springs, followed by noise during operation and engine stall (4GR-FSE 2005-2008, 2GR-FSE 2007-2008, 3GR-FSE 2006...).

Oczywiście nie twierdzę, że u wszystkich użytkowników po równo 200kkm będzie podwyższona konsumpcja. Napisałem w duchu tzw. tendencji generalnej.

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 20 gru 2018, o 19:59
autor: feecle
chrismave pisze:Olej zalecany i rekomendowany do tego silnika jak i calej serii GR to TGMO 0W20. Taki powinien byc stosowany
Od poczatku w interwale wymiany max. 15kkm (ja zalecam 10kkm, z uwagi na spadający TBN oleju, co jest udowodnione naukowo)
Zalecana lepkość to 5W30. Co do interwału wymiany zgoda.

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 20 gru 2018, o 22:00
autor: chrismave
Instrukcja obsługi is350 motor 2gr-fse rekomendowany olej 0w20
Instrukcja obsługi is250 motor 4gr-fse rekomendowany olej 0w20
Nie widzę żadnej technicznej przesłanki aby w 3gr-fse miało być inaczej.
Podawana przez Ciebie zalecana lepkość do 3gr
pochodzi z instrukcji obsługi wspólnej dla gs300/gs430....
Od czasu wydania tej instrukcji był biuletyn techniczny (nie pamiętam nr) który
przesuwał rekomendację lepkościową poniżej 5w30 dla serii GR.
Aby sprawa była jasna nie kwestionuje wyboru 5w30 do 3gr.

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 21 gru 2018, o 09:52
autor: feecle
Rekomendowana lepkość wg. instrukcji użytkownika oraz wyszukiwarek olejowych do 3GR-FSE, a także pozostałych silników serii GR to 5W30. Lexus wydał biuletyn na terenie USA w którym dopuszcza lepkość 5W20 z normą ILSAC GF4 dla silników GR, JZ, MZ, UZ oraz VZ. Ten sam biuletyn jednocześnie sugeruje, aby stosować olej zgodny z instrukcją użytkownika pojazdu. Nigdzie iie ma rekomendacji dla lepkości 0W20 dla serii GR.

Podsumowując: zalecana lepkość to 5W30.

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

: 21 gru 2018, o 10:12
autor: chrismave
jest rekomendacja dla 0W20 (4GR,2GR), poniżej skan z instrukcji (IS250/350),
Obrazek
wyprzedzając Ciebie w polskiej instrukcji jest to samo. Dla GS450h (z 2GR-FSE na pokładzie) też jest rekomendacja dla 0W20.

Podsumowując jest rekomendacja dla 0W20