Lexus-Forum • Zobacz wątek - 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

450H MK3 moc z baterii / brak mocy

450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez thepowerofbeams » 22 paź 2017, o 22:43

Mieliscie sytuacje, ze przy dynamicznej jezdzie autostradowej poziom naladowania baterii spadl do bardzo niskiego poziomu i trzeba bylo odczekac jakis czas do naladowania jej? Mowie o jednej kresce i przyspieszaniach dynamicznych na trasie.

Raz na starej baterii mialem sytuacja wyladowania jej, bo auto stracilo moc i przyspieszalo na silniku spalinowym. Ale scigalem sie z A8 z 15min przy predkosciach 160-250kmh.
IS250->GS450H mk3->GS430 mk2->GS300 mk3
Avatar użytkownika
thepowerofbeams
Lex user
 
Posty: 241
Dołączył(a): 4 gru 2016, o 22:47
Model Lexusa: GS 300 mk3 Prestige
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zach-pom

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez d_artanian » 28 lip 2018, o 21:45

Cześć,

Odgrzewam temat, dzisiaj przy długotrwałej jeździe autostradowej z prędkościami 140-160 km/h (32 stopnie na zewnątrz), komplecie pasażerów i pełnym bagażniku doświadczyłem dokładnie tej samej rzeczy. Silnik elektryczny prawie nie wspierał spalinowego, a bateria bardzo powoli się ladowała. Silnik spalinowy musiał pracować na wyższych obrotach aby utrzymać zadaną prędkość.

Wygląda to na tryb "ochrony baterii" bo w danej sytuacji rzeczywiście obciążenie mogło być duże. Czy Twój Lexus kiedy już "odpoczął" jeździł normalnie?

Czy ktoś miał podobną sytuację lub ma wiedzę na ten temat?

Pozdrawiam
Sierra -> IS200 -> Mazda 6 -> GS450h
Avatar użytkownika
d_artanian
Lex user
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 14:24
Model Lexusa: GS450h MKIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez pkobierecki » 29 lip 2018, o 12:07

Obydwa powyższe zachowania są normalne i po prostu jest to reakcja na zbytnie grzanie układu. Sam już to przerabiałem w cieplejszych rejonach świata, a czasem w Polsce przy ostrej jeździe. Zwłaszcza można do tego doprowadzić jak zaczyna się jeździć z otwartymi oknami przy temperaturze ponad 30-tu stopni. Robiłem tak we Włoszech, gdzie jeździłem powoli po górzystych miasteczkach z otwartymi oknami.
pkobierecki
Lex user
 
Posty: 158
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200H+GS540h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez d_artanian » 29 lip 2018, o 16:05

Dzięki za odpowiedź.

Dziś od rana samochód jeździ zupełnie normalnie. Żadnych błędów systemu wczoraj ani dzisiaj. Fajnie słyszeć że to zupełnie normalne.

Pozdro dla wszystkich :piwko:
Sierra -> IS200 -> Mazda 6 -> GS450h
Avatar użytkownika
d_artanian
Lex user
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 14:24
Model Lexusa: GS450h MKIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez owczar » 29 lip 2018, o 18:34

Co nie zmienia faktu, że dla fanów szybkiej autostradowej jazdy hybryda to nie do końca dobry wybór...
owczar
Moderator
 
Posty: 3567
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez d_artanian » 29 lip 2018, o 20:22

Moc która zostaje do dyspozycji pozwala na dalszą, dynamiczna jazdę autostradą. Nie stygmatyzujmy :)
Sierra -> IS200 -> Mazda 6 -> GS450h
Avatar użytkownika
d_artanian
Lex user
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 14:24
Model Lexusa: GS450h MKIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez owczar » 30 lip 2018, o 00:28

To zależy jak na to patrzysz.. Jeśli kupujesz auto, które ma 300KM, to chciałbyś mieć te 300KM cały czas, prawda? :) Ja np chciałbym mieć te KM do dyspozycji w każdych warunkach, a szczególnie kiedy chce pocisnąć bo gdzieś się spieszę. Oczywiście, że 450h będzie jechał i bez elektryka, ale już jak V6, a nie jak V8.
owczar
Moderator
 
Posty: 3567
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez pkobierecki » 30 lip 2018, o 09:49

No jest to trochę zależne od potrzeb. Tak z własnego doświadczenia raczej mam wrażenie, że ciężko na Polskiej autostradzie rozładować baterię i utracić część mocy. Ja a przykład sobie pomykam tak 180-200 i zawsze w baterii jest prąd, bo bateria zużywa się tylko podczas przyspieszania gwałtownego, ale jak by nie patrzyć kiedyś trzeba ustabilizować prędkość. Ja zwykle stabilizuję na 180-200 i bateria nie jest rozładowana. Ale faktycznie ciągła walka w stylu zwalnianie do TIR-a a potem jazda 250 km/h jednak baterię nieco wydernuję.
pkobierecki
Lex user
 
Posty: 158
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200H+GS540h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez owczar » 30 lip 2018, o 10:02

Na polskich autostradach nie da się stabilnie jechać - to jest największy problem. Teraz tiry tyle nie wyprzedzają, bo zakazy zrobili, ale osobówki bywają tak samo upierdliwe.
owczar
Moderator
 
Posty: 3567
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: 450H MK3 moc z baterii / brak mocy

Postprzez d_artanian » 4 sie 2018, o 12:47

To fakt,

Ciężko jest jechać płynnie po polskiej autostradzie. I rzeczywiście ciężko doprowadzić do przegrzania baterii przy jednostajnej jeździe. Bardziej chodzi tutaj o dynamiczne przyspieszanie przy wyższych prędkościach. Dla ciekawostki jeździłem ostatnio przez jeden dzień zastępczym CT200h i przy temperaturze zewnętrznej 34 stopni przy 130 km/h na autostradzie szum z wywiewu wentylatora baterii był tak samo intensywny jak ten zza szyby :):) Wniosek nasuwa się taki że ogniwa jak wiemy lepiej pracują przy wyższych temperaturach niż podczas mrozów ale zanadto intensywny upał też im nie służy.

Mój Lexus jest najbardziej ekonomiczny jesienią i wczesną wiosną :biggrin2: Kiedy nie używam prawie ogrzewania a kompresor klimatyzacji nie zjada prądu z baterii.
Sierra -> IS200 -> Mazda 6 -> GS450h
Avatar użytkownika
d_artanian
Lex user
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 14:24
Model Lexusa: GS450h MKIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do GS mk3 2005-2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość