GS 350

Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: maniek_ls400 »

lexrwd pisze:No i jeszcze chodziło mi o PDF :) w samochodach jest DPF :)
W moim LS430 jest właśnie PDF w postaci wydrukowanego workshoop manuala :-) :biggrin2:
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: pkobierecki »

Tak to jest jak nie sprawdzam co napisałem :) Pół biedy, że błędów ortograficznych nie popełniłem. Jeden z moich wykładowców mówił, że ja student uczelni technicznej odda mu pracę bez żadnego błędu ortograficznego to od razu patrzy czy nie plagiat :D Dostałem pozytywną ocenę.
deepster
Nowy lex user
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2017, o 10:28
Model Lexusa: HS250h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: GS 350

Post autor: deepster »

Witam,
Czytając opinie wielu użytkowników o zużyciu paliwa Lexusa GS mam wrażenie że niektórzy są delikatnie mówiąc kosmitami. Ja wolę opierać się na danych i to na jak największej próbie. Wówczas każdy może się do tego odnieść, czy jest w średniej, poniżej czy powyżej. Jeżeli zużycie paliwa jest wyższe o 50% od średniej to najpierw szukałbym usterki w aucie, ewentualnie zastanowiłbym co robię nie tak, że tak mocno odbiegam od średniej.
Przechodząc do konkretów, :
* Lexus GS 350, rocznik 2013, średnia zużycia paliwa zrobiona przez 34 użytkowników, łącznie przejechanych około 900,000km, średnie zużycie paliwa 10,4 litr na 100km
podaję za: http://www.fuelly.com/car/lexus/gs350
* Lexus GS 450h, rocznik 2013, tu niestety próba dużo mniejsza bo z 4 aut, łącznie przejechanych około 140,000km, średnie zużycie paliwa 7,8 litra na 100 km
podaję za: http://www.fuelly.com/car/lexus/gs450h
Dla osób nie znających szczegółów technologii hybrydowej koncernu Toyota podpowiem tylko, że w porównaniu do wersji zwykłej hybryda ma kilkadziesiąt zmian/różnic, które sumują się i w efekcie dają efekt w postaci między innymi niższego zużycia paliwa od 10 do 40 procent w zależności od warunków jazdy, sposobu eksploatacji, itd.
Najważniejszymi zmianami są:
1. zastosowanie bufora energii w postaci akumulatora elektrycznego tzw. trakcyjnego
2. zastosowanie silinka/silników elektrycznych trakcyjnych ale również pracujących w funkcji prądnicy i odzysku energii z hamowania która w tradycyjnym modelu jest odparowywana w postaci ciepła do atmosfery
3. cykl atkinsona w silniku spalinowym (czyli najprościej mówiąc, obniżenie mocy kosztem wyższej sprawności) - przede wszystkim dlatego nawet na autostradzie hybryda będzie oszczędniejsza niż "zwykły" silnik
4. zasilanie przede wszystkim klimatyzacji i wspomagania kierownicy, ale również brak alternatora i bardzo często wspomagania kierownicy z baterii trakcyjnej - daje to bardzo duże oszczędności przede wszystkim w jeździe miejskiej
5. oprócz tego wiele innych rozwiązań jak np. rozgrzewanie spalinami układu chłodzenia (dzięki temu silnik osiąga temperaturę roboczą znacznie szybciej niż tradycyjnie), zaawansowany system tzw. start/stop (który w hybrydzie Toyoty/Lexusa jest tak dopracowany, że nie da się go porównać z niczym innym na rynku, bo jak porównywać wóz drabiniasty do samochodu)
To tyle w największym możliwym skrócie.
Podsumowując: hybryda jest obecnie najlepsza, diesel w autach osobowych to zabytek i przeszłość, ale czekamy na auta elektryczne z dużym zasięgiem, a przynajmniej z szybkim ładowaniem
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości