Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur
: 12 lut 2018, o 14:10
Mam dość nietypowy problem z wypadaniem zapłonów.
Auto ma instalację LPG. Rano po mroźnej nocy po odpaleniu przez jakiś czas silnik chodzi równo. Gdy temperatura silnika osiągnie ponad 20 stopni, zaczyna się wypadanie zapłonów w cylindrze 1. Pojawia się błąd 0301 i 0430. Po osiągnięciu temperatury ponad 40 stopni, wypadanie zapłonów ustaje.
Odłączyłem instalację LPG, bo pomyślałem, że wtryskiwacz klei i przelewa, ale to nie to.
Odłączyłem LPG na stałe i na chwilę akumulator. Teraz jeżdżę na benzynie i dalej to samo.
Dodam, że na P wyczuwalne są lekkie nierówności w pracy silnika.
Jestem świeżo po wymianie oleju i filtru oleju i nic się nie zmieniło.
Świece wymieniałem jakieś 20tyś. km temu na NGK 3452.
Filtr powietrza kilka miesięcy temu.
Mechanik mi mówi, żeby jechał do gazownika. Gazownik, że to nie sprawa gazu.
Ktoś ma jakiś pomysł co na co mógłbym zwrócić uwagę?
Mam dwa interfejsy ELM327 i MVCI.
GS300 MKII 2003r. PB/LPG
Auto ma instalację LPG. Rano po mroźnej nocy po odpaleniu przez jakiś czas silnik chodzi równo. Gdy temperatura silnika osiągnie ponad 20 stopni, zaczyna się wypadanie zapłonów w cylindrze 1. Pojawia się błąd 0301 i 0430. Po osiągnięciu temperatury ponad 40 stopni, wypadanie zapłonów ustaje.
Odłączyłem instalację LPG, bo pomyślałem, że wtryskiwacz klei i przelewa, ale to nie to.
Odłączyłem LPG na stałe i na chwilę akumulator. Teraz jeżdżę na benzynie i dalej to samo.
Dodam, że na P wyczuwalne są lekkie nierówności w pracy silnika.
Jestem świeżo po wymianie oleju i filtru oleju i nic się nie zmieniło.
Świece wymieniałem jakieś 20tyś. km temu na NGK 3452.
Filtr powietrza kilka miesięcy temu.
Mechanik mi mówi, żeby jechał do gazownika. Gazownik, że to nie sprawa gazu.
Ktoś ma jakiś pomysł co na co mógłbym zwrócić uwagę?
Mam dwa interfejsy ELM327 i MVCI.
GS300 MKII 2003r. PB/LPG