GS430 - wahania temperatury silnika
: 30 maja 2017, o 23:37
Cześć wszystkim,
Mam następujący problem. Póki co dwa razy udało mi się zauważyć, że po ostrzejszym pałowaniu (co dość często mi się zdarza) wskazówka temperatury silnika przestaje opierać się na swojej standardowej kresce (lekko poniżej poziomu) i zaczyna uciekać w okolice poziomu a nawet trochę ponad ten poziom. Problem pojawia się, gdy po ostrzejszej jeździe toczę się po mieście lub stoję na światłach. Po paru minutach temp wraca do normy i już nie wraca w te podwyższone rejestry, nawet po kolejnym pałowaniu.
Problem zauważyłem niedawno, w zimie założyłem LPG, które zresztą stroiłem u carsika, więc raczej tu bym się nie doszukiwał problemów. Na instalacji nie oszczędzałem. Wcześniej miałem starsze BMW i tam jakiekolwiek wychylenie wskazówki poza pion oznaczało kłopoty. Czy tak samo jest tutaj, czy może to normalne, że jak się przyciśnie a na zewnątrz jest ciepło, to wskaźnik idzie lekko w górę? Co prawda do czerwonego pola jest bardzo daleko, bo nie wychodzi nawet poza kolejną kreskę, ale temat mnie męczy. Termostat był rok temu wymieniany (ori), podobnie jak pompa wody (ori) przy okazji rozrządu. Chłodnica wygląda na zmęczoną, ale nie chciałbym się pakować w jej wymianę, póki nie będzie to konieczne.
I w sumie jeszcze jedno, nie wiem, czy to związane z tematem. Czy to normalne, że auto tuż po odpaleniu trzyma na P obroty na około 1200 i załącza wentylator na maxa?
Mam następujący problem. Póki co dwa razy udało mi się zauważyć, że po ostrzejszym pałowaniu (co dość często mi się zdarza) wskazówka temperatury silnika przestaje opierać się na swojej standardowej kresce (lekko poniżej poziomu) i zaczyna uciekać w okolice poziomu a nawet trochę ponad ten poziom. Problem pojawia się, gdy po ostrzejszej jeździe toczę się po mieście lub stoję na światłach. Po paru minutach temp wraca do normy i już nie wraca w te podwyższone rejestry, nawet po kolejnym pałowaniu.
Problem zauważyłem niedawno, w zimie założyłem LPG, które zresztą stroiłem u carsika, więc raczej tu bym się nie doszukiwał problemów. Na instalacji nie oszczędzałem. Wcześniej miałem starsze BMW i tam jakiekolwiek wychylenie wskazówki poza pion oznaczało kłopoty. Czy tak samo jest tutaj, czy może to normalne, że jak się przyciśnie a na zewnątrz jest ciepło, to wskaźnik idzie lekko w górę? Co prawda do czerwonego pola jest bardzo daleko, bo nie wychodzi nawet poza kolejną kreskę, ale temat mnie męczy. Termostat był rok temu wymieniany (ori), podobnie jak pompa wody (ori) przy okazji rozrządu. Chłodnica wygląda na zmęczoną, ale nie chciałbym się pakować w jej wymianę, póki nie będzie to konieczne.
I w sumie jeszcze jedno, nie wiem, czy to związane z tematem. Czy to normalne, że auto tuż po odpaleniu trzyma na P obroty na około 1200 i załącza wentylator na maxa?