Spalanie w IS 200t

pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: pss »

Z tym docieraniem to lekka ściema, bo nawet ludzie pracujący w ASO na boku powiedzieli, że nie ma tu różnic przy tym motorze.
Grunt by te pierwsze 100KM nie szaleć, a docierać to można to Mercedesowe 2.0 AMG 370KM, ba nawet trzeba, bo wymogi gwarancji i skurczybyk loguje to.
Sam ten pierwszy tysiąc pamiętam spokojnie jeździłem, później już normalnie.
Testowałem i trasą przy 90 faktycznie spala te 7 litrów, ale co to za jazda :)
Awatar użytkownika
4lolo4
Lex user
Posty: 56
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 17:18
Model Lexusa: IS 200T
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: 4lolo4 »

Docieranie jeżdżąc jak emeryt, nie ma żadnego uzasadnienia w fizyce.
Fakt nie powinno się długotrwale katować nowego silnika, bo może mieć na początku większe opory wewnętrzne, przez co może być bardziej skory do zagotowania.
Jeżeli się jeździ normalnie, tj. dynamiczne rozpędzanie i normalna jazda później, to nawet jak się dojdzie do odcinki na 2ch pierwszych biegach, to silnikowi nie ma prawa nic się stać. Bo niby dlaczego coś miało by się stać?
Olej i układ chłodzenia przyjmą ciepło.

Pomiar na tempomacie w cale nie jest miarodajny. Wystarczy, że trasa będzie lecieć w dół albo w górę i dostaniesz wyniki z czapy.
Wiener
Lex user
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2015, o 18:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Warszawka
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: Wiener »

Nie ma żadnego uzasadnienia w fizyce, a Lexus w instrukcji zaleca jednak do 1000km docierać. Nie znają się? Co oni tam mogą wiedzieć o docieraniu silnika, żółtki jakieś... ;)

Tutaj nijak nie chodzi o ciepło.

https://mechanics.stackexchange.com/que ... -a-new-car
https://en.wikipedia.org/wiki/Break-in_ ... al_run-in)
piotrek1000
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:09
Model Lexusa: es 330
Skąd:: Tarnów
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: piotrek1000 »

Właśnie na niskich biegach nie powinno się pałować auta ze względu na szybkość zmiany obrotów. Nie tylko dla niedotartego silnika niezdrowe ale przede wszystkim dla skrzyni biegów. Docieranie się silnika jest bardzo istotne. Nawet silnik poskładany z części wykonanych w środku odchyłki tolerancji (co trzeba przyjąć że się nie zdarza), zawsze przy wyższych obrotach będzie generowal więcej ciepła co napędza rozszerzalność cieplną co generuje jeszcze większą temperature i takie błędne koło. Także przy docieraniu nie powinno się jeździć do odcinki ani prędkościami autostradowymi 140+ bo przy is200t przy 180 to jeszcze wolne obroty.
Awatar użytkownika
4lolo4
Lex user
Posty: 56
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 17:18
Model Lexusa: IS 200T
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: 4lolo4 »

Wiener pisze:Nie ma żadnego uzasadnienia w fizyce, a Lexus w instrukcji zaleca jednak do 1000km docierać. Nie znają się? Co oni tam mogą wiedzieć o docieraniu silnika, żółtki jakieś... ;)

Tutaj nijak nie chodzi o ciepło.

https://mechanics.stackexchange.com/que ... -a-new-car
https://en.wikipedia.org/wiki/Break-in_ ... al_run-in)
Pewnie się znają tylko, że jak się pytałem o docieranie to powiedzieli, że nie trzeba docierać, bo jest dotarty.
Wiener
Lex user
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2015, o 18:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Warszawka
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: Wiener »

Z całym szacunkiem, ale w ASO mają często niewielkie pojęcie o mechanice na tym poziomie, aby ocenić tak trudne do ocenienia rzeczy jak wpływ docierania na zużycie paliwa, zwłaszcza "panowie konsultanci".
Awatar użytkownika
4lolo4
Lex user
Posty: 56
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 17:18
Model Lexusa: IS 200T
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: 4lolo4 »

Jechałem w niedzielę do Włoch i z tankowania w Czechach wyszło mi średnie spalanie 7,1. Tylko z 70km z tego to były normalne drogi a reszta (ponad 600) autostrady, więc prędkości 130-145. Cała trasa w trybie normal.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: Dawid0ss »

4lolo4 pisze:Jechałem w niedzielę do Włoch i z tankowania w Czechach wyszło mi średnie spalanie 7,1. Tylko z 70km z tego to były normalne drogi a reszta (ponad 600) autostrady, więc prędkości 130-145. Cała trasa w trybie normal.
Bardzo miło. Jak widać wystarczy po prostu równo jeździć i da się. Pzdr
niven
Lex Driver
Posty: 457
Rejestracja: 4 maja 2013, o 17:00
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: niven »

auta amrykanskie pala podobnie
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, o 08:57 przez niven, łącznie zmieniany 1 raz.
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Spalanie w IS 200t

Post autor: pss »

Lexus jest najtańszy w tej "półce cenowej" i niestety ma słabą skrzynie która wydaje się jak by w ogóle nie była spasowana z silnikiem.
Mam dziwne wrażenie, że ta dwusprzęgłowa z dieslach Hyundaia ( sami produkują ) jest szybsza/sprawniejsza.

To spalanie faktycznie jest spore, mi cały czas pokazuje w mieszanym 12,5l no i przyzwyczaiłem się po prostu ;)

Generalnie problem Lexus już rozwiązał wycofując 2.0T z rynku europejskiego, a pomogła mu UE.
Teraz zostają hybrydowe dziadkowozy i "flagowce" z benzyną.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk3 2013-”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość