Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
- ArtIS
- Lex Maniak
- Posty: 932
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 21:35
- Model Lexusa: IS 250 AWD
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
Nie wiem niestety jak.... ale jest odczuwalna poprawa
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 lip 2016, o 21:53
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
Ciekawe są opinie/rady przy obsłudze tej skrzyni. W ASO i innych warsztatach kiedy nie wchodziła mi 1 i 6, zaproponowali zmianie oleju i ze ogólnie powinno się ten olej wymienić przed remontem skrzyni. Potem się okazało że wymiana nic nie dała, więc wymienili mi elektrozawór. To rozwiązało problem, chociaż czasami czuje czuje zmianę na 2 i na 6. Za to w Samko powiedzieli mi że skrzynia nadaje się tylko i wyłącznie do całkowitego remontu, a wymiana oleju nic nie daje i jest to jawne oszustwo ze strony ASO. Miało to kosztować 8k +vat, na dodatek obsługa uświadamiała mnie ze jeżdżę starym samochodem który nadaje się na złom. Póki co przejechałem 10k bez żadnych problemów, a serwis na Osiedlu powiedział że skrzynia jest pancernąa i jedynie czasami pada sterowanie (zawór).ArtIS pisze:Nie wiem niestety jak.... ale jest odczuwalna poprawa
I kto ma tu rację ?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
- ArtIS
- Lex Maniak
- Posty: 932
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 21:35
- Model Lexusa: IS 250 AWD
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
A co dokładnie działało ci niewłaściwie? Zmiany biegow w tej skrzyni są odczuwalne bo to normalny automat ale sadze ze nie tu był problem.
- elomike
- Lex user
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 22:02
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
Nie wymieniać nic dopóki działa bez zarzutu - ja wymieniłem profilaktycznie i żałuję, teraz leje mi się ze skrzyni a mechanik nie wie o co chodzi
-
- Lex user
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 wrz 2012, o 12:17
- Model Lexusa: is250
- Skąd:: Białystok
- Kontakt:
Re: Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
Z tego co pamietam to w każdym is250 którym jezdzilem przed zakupem zmiana biegów byla odczuwalna a przynajmniej przez pewien czas po uruchomieniu jak olej zimny . Zauwazylem ze najbadziej odczuwalna zmiana na wyzszy bieg byla wtedy kiedy delikatnie przyspieszalem , jak dynamicznie to tylko przy zrzuceniu z 5 czy 6 na 2/3 bieg ale np. pedał w podłogę z 1/2 na wyzsze to juz szybko prawie niewyczuwalnie .
Dziwna sprawa ktora mnie nurtuje to to ze po uruchomieniu do max kilku km czyli na zimnym oleju , przerzucanie biegow jest trochę otepiale i gorzej to działa niż po prejechaniu kilkunastu kilometrów . Czy ktoś to potwierdzi ? One tak mają?
Dziwna sprawa ktora mnie nurtuje to to ze po uruchomieniu do max kilku km czyli na zimnym oleju , przerzucanie biegow jest trochę otepiale i gorzej to działa niż po prejechaniu kilkunastu kilometrów . Czy ktoś to potwierdzi ? One tak mają?
- ArtIS
- Lex Maniak
- Posty: 932
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 21:35
- Model Lexusa: IS 250 AWD
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
Zanim silnik/olej się nagrzeje to mi zmienia przy 2500 obrotów - potem przy niższych wartościach. Za to jadąc na przykład 90km/h i pedał w podłogę to kolejna zmiana jest wyczuwalna wyraźnie.
-
- Lex user
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 wrz 2012, o 12:17
- Model Lexusa: is250
- Skąd:: Białystok
- Kontakt:
Re: Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
to u mnie zmienia na poczatku przy 3 tys. obr. ,może lekko ponad . I zanim się nagrzeje olej zmiany sa czasami wyczuwalne jak napisałem wyżej.
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 lip 2016, o 21:53
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Nie miałem 1 i 6 biegu, czasami miał problemy ze zmianą z 2 na 3. Do tego palił się check vsc. Na zimnym oleju to zdecydowanie czuć ta zmianę, to nie jest dla mnie problemem. Ogólnie jestem strasznie wyczulony na wszystkie drgania, dźwięki w samochodzie, więc możliwe że to jest normalne jak w innych modelach.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy lex user
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 00:59
- Model Lexusa: is250
- Skąd:: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
Odswieze temat. Czy ktoś wymieniał olej w automacie w Trójmieście i może polecić jakąś firmę???
-
- Nowy lex user
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 23:04
- Model Lexusa: IS
- Skąd:: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Lexus IS250 po jakim przebiegu I wymiana oleju w skrzyni
Witam wszystkich,
Wymieniłem w wakacje olej w skrzyni metodą dynamiczną + filtr. Skrzynia przed wymianą chodziła spoko , czasami lekko szarpnęła przy zmianie z 1 na 2 , ogólnie tragedii nie było. Po wymianie nastąpiła znaczna poprawa, szarpania całkowicie ustąpiły a biegi przełączają się praktycznie niewyczuwalnie i na postoju i podczas jazdy. Teraz, kiedy pojawiły się mrozy zauważyłem pewnego razu niepokojącą rzecz. Po 3 dniowym postoju odpaliłem samochód w ujemnej temperaturze, dosyć szybko przełączyłem w tryb D i usiłowałem jechać ale tylko usiłowałem. Mimo dodawania gazu pod 2.5 tys obrotów samochód ledwo się toczył. Nie chciałem zarzynać silnika więc zatrzymałem się, przełączyłem na N a po chwili spowrotem na D, potrzymałem na hamulcu chwilę i zaraz wszystko było w porządku. Przeważnie po nocnym postoju daję mu popracować 2-3 minutki po odpaleniu i problem wtedy nie występuje. Wiadomo, lekko przeciąga biegi na początku ale nie jest to aż tak mocno odczuwalne i auto przyśpiesza normalnie. Zdarzyła mi się taka sytuacja 2 razy kiedy po odpaleniu chciałem jechać a za bardzo nie mogłem. Czy to normalny objaw ?
Wyczytałem w specyfikacji skrzyni A960 , że Toyota rekomenduje płyn ATF WS. Z tego co pamiętam goście od skrzyń wlali mi ATF IV Ravenola... Ze specyfikacji wynika że ma on nieco inną gęstość/lepkość. Jest nawet uwaga w instrukcji, że przy zastosowaniu innego oleju niż ATF WS skrzynia może słabo pracować w skrajnie niskich temperaturach , po rozgrzaniu obydwa rodzaje płynów mają podobną charakterystykę i skrzynia ma pracować normalnie.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z olejami do skrzyń ? Czyżby aż taka różnica na zimno między WS a IV ? A może mam za mało oleju ? Trochę szkoda mi wydawać kolejne kilka stów bo przejechałem ledwo 5 tysięcy km ... Z drugiej strony jak mam sobie narobić biedy to lepiej wymienić i mieć spokój. Dodam, że skrzynia pracuje bez zarzutów jak zaskoczy = na ciepło i zimno.
Dzięki za odpowiedzi
Wymieniłem w wakacje olej w skrzyni metodą dynamiczną + filtr. Skrzynia przed wymianą chodziła spoko , czasami lekko szarpnęła przy zmianie z 1 na 2 , ogólnie tragedii nie było. Po wymianie nastąpiła znaczna poprawa, szarpania całkowicie ustąpiły a biegi przełączają się praktycznie niewyczuwalnie i na postoju i podczas jazdy. Teraz, kiedy pojawiły się mrozy zauważyłem pewnego razu niepokojącą rzecz. Po 3 dniowym postoju odpaliłem samochód w ujemnej temperaturze, dosyć szybko przełączyłem w tryb D i usiłowałem jechać ale tylko usiłowałem. Mimo dodawania gazu pod 2.5 tys obrotów samochód ledwo się toczył. Nie chciałem zarzynać silnika więc zatrzymałem się, przełączyłem na N a po chwili spowrotem na D, potrzymałem na hamulcu chwilę i zaraz wszystko było w porządku. Przeważnie po nocnym postoju daję mu popracować 2-3 minutki po odpaleniu i problem wtedy nie występuje. Wiadomo, lekko przeciąga biegi na początku ale nie jest to aż tak mocno odczuwalne i auto przyśpiesza normalnie. Zdarzyła mi się taka sytuacja 2 razy kiedy po odpaleniu chciałem jechać a za bardzo nie mogłem. Czy to normalny objaw ?
Wyczytałem w specyfikacji skrzyni A960 , że Toyota rekomenduje płyn ATF WS. Z tego co pamiętam goście od skrzyń wlali mi ATF IV Ravenola... Ze specyfikacji wynika że ma on nieco inną gęstość/lepkość. Jest nawet uwaga w instrukcji, że przy zastosowaniu innego oleju niż ATF WS skrzynia może słabo pracować w skrajnie niskich temperaturach , po rozgrzaniu obydwa rodzaje płynów mają podobną charakterystykę i skrzynia ma pracować normalnie.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z olejami do skrzyń ? Czyżby aż taka różnica na zimno między WS a IV ? A może mam za mało oleju ? Trochę szkoda mi wydawać kolejne kilka stów bo przejechałem ledwo 5 tysięcy km ... Z drugiej strony jak mam sobie narobić biedy to lepiej wymienić i mieć spokój. Dodam, że skrzynia pracuje bez zarzutów jak zaskoczy = na ciepło i zimno.
Dzięki za odpowiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości