[IS 200] Jaki Olej?
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [IS 200] Jaki Olej?
Zalewaj go dobrym syntetykiem 5W-30 i ciesz sie jazdą. Co do filtra oleju podobno najlepiej brać akurat oryginał.
-
- Lex user
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 gru 2015, o 03:10
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Ruda Śląska
- Kontakt:
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Re:
Dawid0ss pisze:Wyższa tempa spalania.gmiter pisze:Ponczek pisze:Tylko czy mając podtlenek LPG nie lepiej zalać 5w40?
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
A LPG co zmienia?
No proszę, w doładowanym Volvo miałem temperaturę spalani po wystrojeniu identyczną na LPG jak na PB (przyjmuję +/-20 stopni jako błąd pomiaru). Jak jest źle ustawiona instalacja i zbyt ubogo to temperatura będzie wyzsza na pewno, ale to samo może na spotkać na PB przy np przekłamującym przepływomierzu lub dziurze w dolocie - AFR i EGT poleca do góry.. Ileż można powtarzać te same mity wynikłe z nikłej wiedzy o spalaniu.
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1774
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Re:
gmiter, ale różnice właśnie takie są 15-20 stopni. To oczywiście nie wiele. Przy normalnym użytkowaniu auta nie będzie to robiło nikomu różnicy. Olej 40 vs 30 imo też niepotrzebny. Pzdrgmiter pisze:No proszę, w doładowanym Volvo miałem temperaturę spalani po wystrojeniu identyczną na LPG jak na PB (przyjmuję +/-20 stopni jako błąd pomiaru). Jak jest źle ustawiona instalacja i zbyt ubogo to temperatura będzie wyzsza na pewno, ale to samo może na spotkać na PB przy np przekłamującym przepływomierzu lub dziurze w dolocie - AFR i EGT poleca do góry.. Ileż można powtarzać te same mity wynikłe z nikłej wiedzy o spalaniu.
-
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 8 sty 2016, o 11:26
- Model Lexusa: IS 200/GS 430 III
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: [IS 200] Jaki Olej?
W instrukcji dla silników 1G-fe i 2JZ-GE zalecany olej to 5W30 ale co ważne lekkobieżny,tzw. fuel economy. Że względu na konstrukcję ciasno pasowanych silników i niewielkie średnice magistrali olejowej. A to zapewnia oznaczenie A1/B1 i A5/B5. Silnik może brać olej przez pierścienie zgarniające bądź uszczelniacze zaworowe. Pomiar kompresji i próba olejowa niewiele udowodnią,znam przypadki że przy ciśnieniu 14 bar silnik brał 2 -3 l od wymiany do wymiany. Jeśli robiona była głowica,to czy wymieniono uszczelniacze zaworowe i czy na właściwe. Są przypadki że podróby pospadały z prowadnic zaworowych. Można je wymieniać bez zdejmowania głowicy. Pierścienie zgarniające są delikatniejsze od uszczelniających i przy przegrzaniu silnika szybko tracą sprężystość i nie zgarniają oleju z cylindrów. Jeśli jednak nie ma kompresji można silnik przelać naftą na 100% wypłucze nagar.
-
- Lex Driver
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 17:11
- Model Lexusa: IS 200 Classic
- Skąd:: mazowsze
- Kontakt:
Re: [IS 200] Jaki Olej?
Mówisz że uszczelniacze zaworowe przy 1g da sie wymienić bez zdejmowania głowicy?waldi pisze:W instrukcji dla silników 1G-fe i 2JZ-GE zalecany olej to 5W30 ale co ważne lekkobieżny,tzw. fuel economy. Że względu na konstrukcję ciasno pasowanych silników i niewielkie średnice magistrali olejowej. A to zapewnia oznaczenie A1/B1 i A5/B5. Silnik może brać olej przez pierścienie zgarniające bądź uszczelniacze zaworowe. Pomiar kompresji i próba olejowa niewiele udowodnią,znam przypadki że przy ciśnieniu 14 bar silnik brał 2 -3 l od wymiany do wymiany. Jeśli robiona była głowica,to czy wymieniono uszczelniacze zaworowe i czy na właściwe. Są przypadki że podróby pospadały z prowadnic zaworowych. Można je wymieniać bez zdejmowania głowicy. Pierścienie zgarniające są delikatniejsze od uszczelniających i przy przegrzaniu silnika szybko tracą sprężystość i nie zgarniają oleju z cylindrów. Jeśli jednak nie ma kompresji można silnik przelać naftą na 100% wypłucze nagar.
-
- Lex user
- Posty: 25
- Rejestracja: 8 sty 2016, o 11:26
- Model Lexusa: IS 200/GS 430 III
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: [IS 200] Jaki Olej?
W tym silniku tego nie robiłem ale w większości silników 4 zaworów na cylinder się da. Jest specjalne narzędzie i przez otwór świecy podpiera się dany zawór. Droga metoda w górnym położeniu tłoka przez otwór świecy podlączasz kompresor ciśnienie 8 bar utrzyma zawór zamknięty. Pytanie tylko w jakim stanie są prowadnice zaworowe bo nawet minimalny luz i gumka nie utrzyma oleju. A w tej metodzie nie da się ocenić luzu w prowadnicy. Na moim terenie za 4 gary wymiana uszczelniaczy to około 300 zł z uszczelniaczami.
-
- Lex Driver
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 17:11
- Model Lexusa: IS 200 Classic
- Skąd:: mazowsze
- Kontakt:
Re: [IS 200] Jaki Olej?
no ciekawe czy by się dało to zrobić... Bo mnie strasznie wkurza że codziennie rano widzę niebieską chmurę w lusterku a po 15 sek nawet dymka. Oleju ubywa jakieś 500ml na 10 000 km więc raczej nie dużo. Lexusowi nie przystoi tak kopcić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości