Strona 11 z 16

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 30 gru 2017, o 21:43
autor: blue
Jeśli kontrolka ciśnienia mruga na jałowych, to wymiana oleju już nie pomoże. Najpierw zmierz ciśnienie oleju i sprawdź czujnik ciśnienia w bloku. Jeśli ciśnienie będzie za niskie na jałowych, to od razu zmieniaj pompę i wtedy dopiero daj nowy olej i filtr.

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 30 gru 2017, o 22:01
autor: Rzeznix
Dobrze. Ostatnie pytanie: jakie to ciśnienie powinno być na ciepłym silniku przy obrotach ~800RPM (bo tyle chyba jest na oko)?

https://www.czesciauto24.pl/lexus/is-i- ... ompa_oleju Ta będzie dobra? Trzeba do niej jakiejś dodatkowej uszczelki albo coś?

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 30 gru 2017, o 22:45
autor: blue
Jałowe to 650 obr./min. i na nich ma być 49kPa lub 7,3 psi.

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 30 gru 2017, o 23:08
autor: Rzeznix
Ok. Powtórzę pytanie, w razie czego czy ta pompa z linku powyżej będzie okej i coś jeszcze będzie do niej potrzebne?

Jaki powinien być koszt takiego badania ciśnienia oleju? Trochę mnie jeden z Panów mechaników rozbroił ceną 120zł i 2 godzinami pracy za taki pomiar z tego względu, że czytałem w którymś z wątków na forum, że to chwila i każdy mechanik mógłby to od ręki zrobić :scratch:

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 30 gru 2017, o 23:15
autor: blue
Sprawdzenie ciśnienia oleju to maksymalnie 30 minut roboty i powinno kosztować do 50 PLN.
Pompa oleju to oryginalnie 15100-70050 w cenie ok. 700 PLN. Zamienników raczej nie szukaj, bo będziesz wymieniał jeszcze raz. Ten AISIN z podanego linku jest podejrzanie tani. Nie ryzykował bym.

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 31 gru 2017, o 02:44
autor: XYZ
Pompa z linku to jest to samo co oryginał, tylko nie w pudełku Toyoty, a w pudełku AISIN. Jeśli ciśnienie spada przez wytarty wałek wirnika na krawędzi uszczelniacza, to wystarczy wymienić tylko uszczelniacz i wirnik.

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 31 gru 2017, o 09:21
autor: carsik
XYZ pisze:Pompa z linku to jest to samo co oryginał, tylko nie w pudełku Toyoty, a w pudełku AISIN. Jeśli ciśnienie spada przez wytarty wałek wirnika na krawędzi uszczelniacza, to wystarczy wymienić tylko uszczelniacz i wirnik.
tzn w jaki sposób przez ten rowek na wałku spadło ciśnienie?

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 31 gru 2017, o 13:57
autor: XYZ
Nie wiem w jaki sposób. Nie jestem mechanikiem. Ale po wymianie tego wałka ciśnienie wróciło do normy.

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 31 gru 2017, o 14:06
autor: Rzeznix
Co do Aisin też mnie to zastanawia... Poprzednio miałem Prelude i była podobna sytuacja. Sprzęgło Aisin od OEM nie rożniło się niczym, miało nawet te same numery nabite z fabryki. Jedyna różnica to pudelko i cena (pudełko aisin 900zł, pudełko oem honda prawie 1400zł).

Re: [IS200] Kontrolka oleju

: 31 gru 2017, o 16:44
autor: carsik
XYZ pisze:Nie wiem w jaki sposób. Nie jestem mechanikiem. Ale po wymianie tego wałka ciśnienie wróciło do normy.
No to po co piszesz dyrdymały. To miejsce nie ma żadnego wpływu na ciśnienie tłoczonego oleju. Natomiast i owszem, ta dziwna mała zębatka już tak ale wykonałeś tylko część roboty. Dlatego wymienia się całość, nie kawałek. Przez ten rowek, olej będzie się wydostawał na zewnątrz bo uszczelniacz nie doszczelni wałka należycie. Te rowki pojawiają się w wielu miejscach. Włącznie z wałem korbowym a dzieje się tak ponieważ po 15 latach uszczelniacz nie jest gumowy tylko plastikowy. I nie jest to kwestia toyoty, tylko wielu marek, takie życie. A pompę należy wymieniać w całości aby wszystkie współpracujące elementy były nowe.

AISIN jest producentem dla Toyoty, należy zresztą do Toyoty, wielu podzespołów, ale też większość tych podzespołów nie pojawia się wcześniej niż 10 lat od początku produkcji poza pudełkami z logo ASO.