Strona 1 z 2

[IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 16:26
autor: Travis
panowie pytanie. Zauważyłem że na zimnym silniku po odpaleniu auto kopci i czuć ostrą woń benzyny. Już kilka osób zwróciło mi na to uwagę. Jak silnik jest zagrzany to problemu nie ma. Pytanie czy to ma coś wspólnego z olejem czy z czymś innym? Sprawdzałem kilka razy poziom oleju i wszystko w porządku nawet nic nie ubyło. Inna sprawa że olej już powinien być wymieniony jakieś 10tyś km temu. We wtorek jadę zmienić na Motula. No i nie ma to nic wspólnego z zmianą tłumika bo na starym tak samo było.

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 17:46
autor: medyk
"Kopci" to słowo szeroko pojęte. Mam nadzieję że nie chodzi Ci o parę wodna wydobywającą się często z wydechu na zimnym silniku. Ludzie często mylą to z kopceniem a to normalne zjawisko kondensacji. Jeżeli kopci na niebiesko to już zdecydowanie gorzej, świadczy to o spalaniu oleju co za tym idzie zużyciu jakichś części np: pierścieni tłokowych bądź uszczelniacze zaworowe. Kopcenie na czarno mogło by sugerować zły przebieg spalania, dobór dawki powietrza do paliwa i takie tam. Proponuje pomiar stopnia sprężania, dosyć to stresująca chwila bo jak wyniki będą kiepskie to szykuje się dosyć gruby remoncik. Ostry zapach spalin na zimnym silniku? Nie przejmował bym się tym za bardzo, bo jak silnik chodzi na ssaniu to mocno dawkuje paliwo i stąd może ten zapach. Zresztą mam chyba podobnie.

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 17:53
autor: doOh
Dokladnie, mocny zapach benzyny jest normalny na zimnym silniku. Gorzej jak jest niebiesko ...

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 17:58
autor: Travis
medyk pisze:"Kopci" to słowo szeroko pojęte. Mam nadzieję że nie chodzi Ci o parę wodna wydobywającą się często z wydechu na zimnym silniku. Ludzie często mylą to z kopceniem a to normalne zjawisko kondensacji. Jeżeli kopci na niebiesko to już zdecydowanie gorzej, świadczy to o spalaniu oleju co za tym idzie zużyciu jakichś części np: pierścieni tłokowych bądź uszczelniacze zaworowe. Kopcenie na czarno mogło by sugerować zły przebieg spalania, dobór dawki powietrza do paliwa i takie tam. Proponuje pomiar stopnia sprężania, dosyć to stresująca chwila bo jak wyniki będą kiepskie to szykuje się dosyć gruby remoncik. Ostry zapach spalin na zimnym silniku? Nie przejmował bym się tym za bardzo, bo jak silnik chodzi na ssaniu to mocno dawkuje paliwo i stąd może ten zapach. Zresztą mam chyba podobnie.

No to mnie uspokoiłeś. Kopci na biało ale to w dość dużych ilościach. Oleju nie bierze bo tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem poziom na przełomie 3 miesięcy i nic nie ubyło.

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 19:13
autor: medyk
W takim razie w którymś z tłumików mogło ci się skondensować sporo wody. Sposób jest na to prosty :) Weź furkę na przejażdżkę kilkadziesiąt kilometrów i nawstawiaj jej trochę żeby dobrze nagrzać cały wydech. Taki zabieg powinien odparować całą wilgoć/wodę z układu wydechowego. Dodam jeszcze że zjawisko kondensacji pary jest jak najbardziej cechą zdrowego silnika ;) Możesz spać spokojnie.

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 19:41
autor: carinus
Takie ilości dymu nie mogą pochodzić z kondensatu gdyz o tej porze roku jest to niemozliwe do powstania.Jezeli nie ubywa oleju to może byc zbyt duża ilość podawanego paliwa skoro czuć jego zapach.Z drugiej strony przy takich dawkach paliwa silnik powinien dosyć cięzko wchodzić na obroty biegu jałowego.Raczej można odróżnić zapach spalonego oleju od niedopalonej benzyny,nie wiem czy masz LPG bo wtedy można zrobić prosty test odpalając bezpośrednio na gazie.Postaraj się jeszcze raz zrobić próbę organoleptyczną tego dymu i zdecydowanie stwierdzić co śmierdzi-paliwo czy olej.

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 21:17
autor: tomekb
mysle Konrad ze górskie wilgotne powietrze i chlodne ranki moga powodowac to zjawisko spokojnie Góralu nic ssie niedzieje

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 21:48
autor: Travis
tomekb pisze:mysle Konrad ze górskie wilgotne powietrze i chlodne ranki moga powodowac to zjawisko spokojnie Góralu nic ssie niedzieje

no może tak być bo auto nie stoi w garażu tylko na podwórku a rano potrafi być ostatnio 2 stopnie a popołudniu 20...
carinus pisze:Takie ilości dymu nie mogą pochodzić z kondensatu gdyz o tej porze roku jest to niemozliwe do powstania.Jezeli nie ubywa oleju to może byc zbyt duża ilość podawanego paliwa skoro czuć jego zapach.Z drugiej strony przy takich dawkach paliwa silnik powinien dosyć cięzko wchodzić na obroty biegu jałowego.Raczej można odróżnić zapach spalonego oleju od niedopalonej benzyny,nie wiem czy masz LPG bo wtedy można zrobić prosty test odpalając bezpośrednio na gazie.Postaraj się jeszcze raz zrobić próbę organoleptyczną tego dymu i zdecydowanie stwierdzić co śmierdzi-paliwo czy olej.
Carinus nie mam LPG cóż chyba będę musiał odwiedzić diagnostę na wszelki wypadek.

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 22:00
autor: tomekb
odposc diagnoste na 100% to jest normalne zjaqwisko w aucie nie garazowanym

Re: [IS200] Kopci na zimnym silniku

: 1 paź 2011, o 22:10
autor: carinus
Temperatura spalin jest wystarczająco wysoka żeby osuszyć wydech w pare minut po odpaleniu,nie wspomne o dłuższym czasie pracy,więc po zgaszeniu silnika wydech jest suchy jak pieprz.Woda nie ma żadnego dostepu do układu bo w takim przypadku wszyscy mielibyśmy podobne zjawisko,a patrząc z drugiej strony opary mgły wodnej nie pachną benzyną.Poszukaj doświadczonego mechanika który potrafi rozróznić objaw brania oleju przez uszczelniacze od przelania paliwa przez wtryski podczas odpalania.Ja stanowczo wykluczam zjawisko odparowania wody z kondensatu,chyba że masz wycieki na uszczelce głowicy i wylew płynu do komory spalania.