[IS200] Regulacja zaworów

Re: Regulacja zaworów

Postprzez wswietyy » 15 maja 2011, o 18:57

No tak to wygląda że w silniku 1G-FE regulacja luzów zaworowych wiąże się z wymianą właśnie kieliszków zaworowych i nie ma innej regulacji
zawór 1GFE.jpg
zawór 1GFE.jpg (38.89 KiB) Przeglądane 3811 razy
Załączniki
Avatar użytkownika
wswietyy
Lex user
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 sty 2011, o 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model Lexusa: IS 200, IS-F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jasło

Re: Regulacja zaworów

Postprzez janasek » 15 maja 2011, o 21:01

Kieliszek to 13751?

Pozdro
Luxusem jadę... :)
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1567
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Re: Regulacja zaworów

Postprzez lukas78 » 15 maja 2011, o 21:13

janasek napisał(a):Kieliszek to 13751?

Pozdro

Tak to jest ten drogi kieliszek.
Szczerze mówiąc osobiście (kosztów robocizny nie liczę ponieważ sam bym taką przekładkę sobie zrobił) jak w takich kosztach miałbym robić głowicę to wolałbym chyba kupić drugi motor lub samą głowicę z osprzętem od angola.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
lukas78
Lex Master
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:08
Lokalizacja: Toruń
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CT.

Re: Regulacja zaworów

Postprzez wswietyy » 16 maja 2011, o 07:46

No i to jest pomysł żeby kieszeni w spodniach Ci nie rozdarło :biggrin2: , poddałeś dobry pomysł, jakby znaleźć głowicę w dobrym stanie i z odpowiednimi luzami zaworowymi to na pewno taniej by wyszło i szybciej, a do tego własny koszt robocizny.
Avatar użytkownika
wswietyy
Lex user
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 sty 2011, o 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model Lexusa: IS 200, IS-F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jasło

Re: Regulacja zaworów

Postprzez maxkow » 16 maja 2011, o 18:15

A nie idzie dorobic takich blaszek??
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 992
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: Regulacja zaworów

Postprzez wswietyy » 16 maja 2011, o 21:57

Powiem tak, zastanawiałem się czy można by było dorobić coś na zasadzie podkładki do środka kieliszka o średnicy zewnętrznej takiej jak średnica wewnętrzna kieliszka i o grubości wymaganej do ustawienia odpowiednich luzów, ale ponieważ grubość w moim przypadku wyniosła by około 0,1mm to długo by to nie wytrzymało, wygniotło by zaraz taką podkładkę, lepszym wyjściem było by dorobienie całego kieliszka, ale to wiąże się z utwardzeniem powierzchni po której pracuje wałek rozrządu i trzonek zaworu a to pewnie za tanie też nie jest, no i nie ma pewności jak długo coś takiego wytrzyma. Tak więc zostaje wersja droższa z zakupem kieliszków i mniej ingerująca w silnik, albo tańsza z wymianą głowicy, no chyba że dało by się wymienić tylko wałki i kieliszki z głowicy do głowicy, ale zostaje jeszcze kwestia dokładności wykonania trzonka zaworu od którego też zależą luzy. Temat do rozgryzienia.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
wswietyy
Lex user
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 sty 2011, o 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model Lexusa: IS 200, IS-F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jasło

Re: Regulacja zaworów

Postprzez carinus » 17 maja 2011, o 08:49

Wymiana głowicy to ostateczność,najlepsze jest jednak fabryczne osadzeenie,potem bywa różnie.Sprawdz najpierw ile zaworów wymaga regulacji bo może to tylko 2-3 szt.
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: IS200 SC Turbo,RX400h,IS220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Regulacja zaworów

Postprzez wswietyy » 18 maja 2011, o 11:28

No niestety wszystkie, jak mierzyłem luzy przy 200 tys km to wydechowe były 0,31 do 0,36 a ssące 0,20 do 0,25 i większość w tych górnych zakresach, tak więc jakbym juz to robił to wolałbym wszystkie zrobić w dolnych zakresach i miałbym spokój znowu na dłuższy czas. Masz racje że im mniejsza ingerencja w silnik tym lepiej. Jak sie dowiem ile to wszystko by kosztowało to się zastanowię co dalej robić.
Avatar użytkownika
wswietyy
Lex user
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 sty 2011, o 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model Lexusa: IS 200, IS-F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jasło

Re: Regulacja zaworów

Postprzez carinus » 20 maja 2011, o 08:49

Na Twoim miejscu jeszcze nic bym nie robił.Te wartości luzów jeszcze nie są tragiczne i na tyle dobre ze masz luzy a nie brak luzu,co jest zabójcze dla silnika.Poczekaj z tymi zaworami do momentu aż zacznie być gorzej a wtedy można zdjąć głowicę podocierać zaworki i luzy się zmniejszą.Dobra pasta ścierna do zaworów zrobi cuda.
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: IS200 SC Turbo,RX400h,IS220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Regulacja zaworów

Postprzez wswietyy » 20 maja 2011, o 15:47

W sumie to nic się nie dzieje, troszkę słychać je na zimno, ale silniczek chodzi dobrze, nie szarpie, nie przerywa, teoria zaworowa wzięła się z 10kM które gdzieś zaginęło, zobacze jakie będą luzy przy 250 tys.km i wtedy zobaczę. Miałem zamiar zaadoptować kompresor od Merca, ale potym jak zobaczyłem jak grodzio ze swojej owieczki zrobił besie - morderce ogumienia, to doszedłem do wniosku kompresor z mojej owieczki zrobi co najwyżej naćpanego barana :laugh1: . Tak wiec już sobie odpuściłem. A tak przy okazji z innej beczki to ciekawy jestem jak wytrzymuje uszczelka pod głowicą w zwykłym 1G FE, bo osobiście nie słyszałem żeby komuś padła w czasie normalnej eksploatacji.
Avatar użytkownika
wswietyy
Lex user
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 sty 2011, o 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model Lexusa: IS 200, IS-F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jasło

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości