Strona 1 z 18

[IS200] Regulacja zaworów

PostNapisane: 4 maja 2011, o 18:15
przez allenddz
Jakiś czas temu dałem auto do mechanika (gościu na robocie zna się bardzo dobrze, ojciec u niego robi auta już ponad 20lat, jak coś nie wie jak zrobić czy się tego nie chce podjąć bo nie wie jak to mówi wprost bez ściemniania, także gościu zaufany nie jakiś tam z pierwszej łapanki), żeby zmienił mi płyny itp... przy okazji powiedziałem, żeby wyregulował mi zawory. Był trochę zdziwiony i twierdził, że dziwne jest żeby w aucie z tego rocznika trzeba regulować zawory, powinien on posiadać samoregulatory. Mówię mu, że tutaj z forum chłopaki piszecie, że co 90 tyś powinno się robić a, że u mnie już 125tyś to dawno czas najwyższy. Powiedział, że jak się da to nie ma problemu zrobi. Jak odbierałem auto powiedział, że sciągał coś tam, żeby zobaczyć i mam samoregulatory i dzwonił jeszcze do Lexusa ale nie pytałem do jakiej miejscowości i powiedzieli mu to samo, że się ich nie reguluję, is200 posiada samoregulatory.
Mówię sobie dzisiaj a zadzwonie do salonu Lexa we Wrocku i spytam się jak to z tymi zaworami jest. Usłyszałem od gościa na serwisie, że się nie reguluje. Zadzwoniłem jeszcze do Wawy i tam usłyszałem, że się reguluję w każdym aucie, miał mi koleś oddzwonić co do ceny regulacji, no ale echo...
I bądź tu mądry????
Ktoś może tutaj udzieli mi fachowej informacji bo u dealerów to sami najprawdopodobniej nie wiedzą :scratch:

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 4 maja 2011, o 18:31
przez tomekb
regulacja w is200 jest na plytkach sprawdza sie luzy

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 4 maja 2011, o 19:39
przez forest
no o ile pamiętam to przy 90 tys. km. - "sprawdzenie luzów zaworowych" :wink:

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 4 maja 2011, o 21:17
przez carinus
Zawory się reguluje,ale tylko w razie takiej potrzeby.Profilaktycznie trzeba sprawdzac luzy a same regulacje to naprawdę żadkość.Wszystkie silniki toyoty z tego okresu mają podobne rozwiązanie i nigdzie nie ma samoregulatorów,ja bynajmniej nigdy o czymś takim nie słyszałem.

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 4 maja 2011, o 23:15
przez szejk_m
Regulacja luzu zaworowego w tych silnikach polega sprawdzeniu tego luzu, i w razie potrzeby wymianie płytki regulacyjnej na taką o odpowiedniej grubości.
Problem polega na tym, że tylko porządne serwisy posiadają zestawy płytek o różnych grubościach. Poza tym koszt takiej płytki też jest spory. Nie wiem jak do Lexusa, ale kilka lat temu robiłem taką operację w Carinie E którą to posiada moja piękna żonka, i cena jednej płytki wynosiła około 30 zł, w Carinie jest 16 zaworów, w GS300 jest ich 24, rachunek jest prosty. Do tego jeszcze koszty robocizny.
Niektórzy mechanicy stosują też metodę szlifowania trzpieni zaworów, ale to działa tylko wtedy, gdy luz jest za mały.

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 5 maja 2011, o 09:48
przez jarszu
Na pewno nie regulujcie w Toyota Kozłowski Szczecin.
Mi powiedzieli, że rozbierają silnik (górę) i czas oczekiwania do 2 tygodni.
Samochód oczywiście czeka u nich.
Nawet nie chciało mi się śmiać.
Żenada. :down:

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 5 maja 2011, o 20:06
przez michalllw
Ja w Corolce ,,regulował,, blaszkami ,tak jak pisali poprzednicy jest samoregulacja ale robią się luzy na tych podkładkach i trzeba wyciągnąć tą blaszkę i zapytać w sklepie ile kosztuje, ponad 2 lata temu płaciłem za te płytki coś około 100 pln za komplet i o ile się nie mylę były z jakiegoś forda.

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 5 maja 2011, o 20:42
przez carinus
michalllw napisał(a):Ja w Corolce ,,regulował,, blaszkami ,tak jak pisali poprzednicy jest samoregulacja ale robią się luzy na tych podkładkach i trzeba wyciągnąć tą blaszkę i zapytać w sklepie ile kosztuje, ponad 2 lata temu płaciłem za te płytki coś około 100 pln za komplet i o ile się nie mylę były z jakiegoś forda.


Poprzednicy pisali że nie ma samoregulacji bo coś takiego u nas nie istnieje.Ja tez znam magików którzy doradzali mi podkładanie pod płytkę kawałka szerokiej taśmy mierniczej.Nie szlifuje się zadnych trzonków zaworów a jedynie spodnią stronę samej płytki-jezeli mamy zbyt mały luz,szlifujemy na magnesówce a nie szlifierką kątową.

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 15 maja 2011, o 12:35
przez wswietyy
Troszkę liznąłem tematu bo w moim IS200 luzy zaworowe są już w górnym zakresie i zbliża się czas żeby zejść w dolny zakres. O ile w IS 300 wymienia się płytki pod wałkiem o tyle w IS200 sprawa jest bardziej skomplikowana, bo trzeba pomierzyć luzy na zaworach, potem ściągnąć wałki, i po kolei wyciągać kieliszki zaworowe na których jest wybita grubość, potem z grubości tych kieliszków i luzu na konkretnym zaworze trzeba wyliczyć nową potrzebną grubość kieliszka do potrzebnego luzu, no i potem zamówić wszystkie kieliszki z odpowiednim numerem, cena jednego kieliszka na TOYODIY to 17,65 euro, czyli w serwisie cena * kurs euro + marża = :szok: . A jest ich 24 sztuki tak wiec jest to 24 x :szok: . Do tego robocizna, i pewnie trochę to musi potrwać - czas roboty + dostawy, tak wiec jest to wyzwanie dla odważnych, pięknych i bogatych. Muszę się jeszcze dowiedzieć w serwisie czy jest możliwość oddania starych kieliszków w rozliczeniu, to wtedy koszt byłby mniejszy.
Pozdrawiam

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 15 maja 2011, o 12:57
przez janasek
Wswietyy,no to z tego wynika, że nie jest to sama regulacja tylko wymiana tych kieliszków na nowe?

Wtedy sprawdzenie luzow czy regulacja/wymiana to są dwie rożne rzeczy? :)

Pozdro