[IS200] Regulacja zaworów

Awatar użytkownika
wswietyy
Lex user
Posty: 75
Rejestracja: 7 sty 2011, o 14:32
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Jasło
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: wswietyy »

No tak to wygląda że w silniku 1G-FE regulacja luzów zaworowych wiąże się z wymianą właśnie kieliszków zaworowych i nie ma innej regulacji
zawór 1GFE.jpg
zawór 1GFE.jpg (38.89 KiB) Przejrzano 9100 razy
Załączniki
kieliszek zaworowy 1GFE.jpg
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: janasek »

Kieliszek to 13751?

Pozdro
Luxusem jadę... :)
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: lukas78 »

janasek pisze:Kieliszek to 13751?

Pozdro
Tak to jest ten drogi kieliszek.
Szczerze mówiąc osobiście (kosztów robocizny nie liczę ponieważ sam bym taką przekładkę sobie zrobił) jak w takich kosztach miałbym robić głowicę to wolałbym chyba kupić drugi motor lub samą głowicę z osprzętem od angola.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
wswietyy
Lex user
Posty: 75
Rejestracja: 7 sty 2011, o 14:32
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Jasło
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: wswietyy »

No i to jest pomysł żeby kieszeni w spodniach Ci nie rozdarło :biggrin2: , poddałeś dobry pomysł, jakby znaleźć głowicę w dobrym stanie i z odpowiednimi luzami zaworowymi to na pewno taniej by wyszło i szybciej, a do tego własny koszt robocizny.
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: maxkow »

A nie idzie dorobic takich blaszek??
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Awatar użytkownika
wswietyy
Lex user
Posty: 75
Rejestracja: 7 sty 2011, o 14:32
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Jasło
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: wswietyy »

Powiem tak, zastanawiałem się czy można by było dorobić coś na zasadzie podkładki do środka kieliszka o średnicy zewnętrznej takiej jak średnica wewnętrzna kieliszka i o grubości wymaganej do ustawienia odpowiednich luzów, ale ponieważ grubość w moim przypadku wyniosła by około 0,1mm to długo by to nie wytrzymało, wygniotło by zaraz taką podkładkę, lepszym wyjściem było by dorobienie całego kieliszka, ale to wiąże się z utwardzeniem powierzchni po której pracuje wałek rozrządu i trzonek zaworu a to pewnie za tanie też nie jest, no i nie ma pewności jak długo coś takiego wytrzyma. Tak więc zostaje wersja droższa z zakupem kieliszków i mniej ingerująca w silnik, albo tańsza z wymianą głowicy, no chyba że dało by się wymienić tylko wałki i kieliszki z głowicy do głowicy, ale zostaje jeszcze kwestia dokładności wykonania trzonka zaworu od którego też zależą luzy. Temat do rozgryzienia.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: carinus »

Wymiana głowicy to ostateczność,najlepsze jest jednak fabryczne osadzeenie,potem bywa różnie.Sprawdz najpierw ile zaworów wymaga regulacji bo może to tylko 2-3 szt.
Awatar użytkownika
wswietyy
Lex user
Posty: 75
Rejestracja: 7 sty 2011, o 14:32
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Jasło
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: wswietyy »

No niestety wszystkie, jak mierzyłem luzy przy 200 tys km to wydechowe były 0,31 do 0,36 a ssące 0,20 do 0,25 i większość w tych górnych zakresach, tak więc jakbym juz to robił to wolałbym wszystkie zrobić w dolnych zakresach i miałbym spokój znowu na dłuższy czas. Masz racje że im mniejsza ingerencja w silnik tym lepiej. Jak sie dowiem ile to wszystko by kosztowało to się zastanowię co dalej robić.
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: carinus »

Na Twoim miejscu jeszcze nic bym nie robił.Te wartości luzów jeszcze nie są tragiczne i na tyle dobre ze masz luzy a nie brak luzu,co jest zabójcze dla silnika.Poczekaj z tymi zaworami do momentu aż zacznie być gorzej a wtedy można zdjąć głowicę podocierać zaworki i luzy się zmniejszą.Dobra pasta ścierna do zaworów zrobi cuda.
Awatar użytkownika
wswietyy
Lex user
Posty: 75
Rejestracja: 7 sty 2011, o 14:32
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Jasło
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: wswietyy »

W sumie to nic się nie dzieje, troszkę słychać je na zimno, ale silniczek chodzi dobrze, nie szarpie, nie przerywa, teoria zaworowa wzięła się z 10kM które gdzieś zaginęło, zobacze jakie będą luzy przy 250 tys.km i wtedy zobaczę. Miałem zamiar zaadoptować kompresor od Merca, ale potym jak zobaczyłem jak grodzio ze swojej owieczki zrobił besie - morderce ogumienia, to doszedłem do wniosku kompresor z mojej owieczki zrobi co najwyżej naćpanego barana :laugh1: . Tak wiec już sobie odpuściłem. A tak przy okazji z innej beczki to ciekawy jestem jak wytrzymuje uszczelka pod głowicą w zwykłym 1G FE, bo osobiście nie słyszałem żeby komuś padła w czasie normalnej eksploatacji.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości